Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT FLAKcannon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind UT een geinig spel, ik heb er niks op tegen, behalve dit:

Waarom de fuck noemen ze bij ut dat gele waterpistool een FLAKcannon??!!

Een Flak is kuchtafweer geschut, maar wat zou er in hemelsnaam bij ut uit de lucht kunnen komen???? En mocht je het ook daadwerkelijk als Flak willen gebruiken (door bijvoorbeeld verticaal in de lucht te knallen) dan krijg je je projectiel (met smiley en al) pontificaal in je gezicht terug! Dat ding schiet nog geneens 20 meter, hoe wil je er dan een vliegtuig mee neerhalen?

AAAAHHHHH, echt slecht hoor! |:(

Ze hadden het beter Fragmentationcannon kunnen noemen, of gewoon Fragcannon, dat zou tenminste nog ergens op slaan.

(Niet boos worden UT fans, en ook niet gaan huilen)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

denk dat het niet zozeer met de functie te maken heeft alsdan wel de lading (ammo) die dat wapen afschiet of de techniek van het wapen

maar idd, fragcannon zou een betere naam geweest zijn, hoewel ik het erg irri vind dat al je lekker aan het gamen bent, er lama's zijn di ede hele game rond de flak en de ammo aan het lurken zijn :r:r

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, en het liefst ketsen ze er dan een shell op je snufferd, of pompen ze een sniper cap in je kop. :(

Maarja, je moet eerst het level FF uitkammen, namen tellen en kijken wie je niet rond ziet hobbelen door de gangen. Als er een kerel al een tijdje niet bij zit, dan zitie waarschijnlijk lekker te campen :( :(

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik geloof dat de naam komt van het spreiden van de projectielen om zo de raakkans te vergroten. Ik kan me voorstellen dat dit bijvoorbeeld in WOII de beste manier van luchtafweergeschut was.
Dat ding schiet nog geneens 20 meter, hoe wil je er dan een vliegtuig mee neerhalen?
Je denkt toch hopelijk niet dat een flak cannon in het echt ook zo zou werken? Ik neem aan dat ze de werkelijke werking van het wapen hebben aangepast zodat het in UT een gebalanceerd wapen oplevert (en dat had je zelf ook wel kunnen bedenken).
Ze hadden het beter Fragmentationcannon kunnen noemen, of gewoon Fragcannon, dat zou tenminste nog ergens op slaan.
Had gekunt ja, of iets als spreadcannon, maar persoonlijk vind ik Flakcannon origineler en het geeft beter aan wat voor een wapen het precies is.
hoewel ik het erg irri vind dat al je lekker aan het gamen bent, er lama's zijn die de hele game rond de flak en de ammo aan het lurken zijn
Komop zeg, das toch niet zo'n probleem? (8> Zoals al werd aangegeven, kun je ze makkelijk inmaken van afstand, om maar bij het simpelste voorbeeld te beginnen.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ja tuurlijk kan je ze makkelijk killen -> rocketlauncher/sniper/shock combo/pulserifle

maar toch, ik blijf het lame vinden, kijk dat je goed met dat ding kan omgaan (wat niet moeilijk is) en hem gebruikt als je hem hebt is doodnormaal, maar dat je er steeds omheen blijft campen en rond de ammo, blijft lurken vind ik gewoon lame

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Campen is een manier van spelen. Wen eraan of start weer een singleplay match.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, uhhh...
Campen is dus, tja hoe zal ik het zeggen,

!!!!!!!LAME!!!!!!!!

Het is nou niet bepaald dapper om in een donker hoekje in de hurkhouding en een sniper rifle aan je smoel gesoldeerd te gaan zitten knallen.

Zo kan ik ook een spread van 34 krijgen.
Het is de kunst om je vijanden face2face in te maken!

Het is een Deathmatch, geen Campmatch.

Wat zou je denken als iedereen op een eigen plekje ging campen? Dan gebeurt er toch niks?
Het zijn altijd de brace guys die geheadshot worden, omdat zij het verekken om stil te gaan zitten wachten .

ik vind cmpen dus LAME.

Ik hoef geen applaus, handtekeningen na de wedstrijd. 8-)

• Morphs
Ik ben van mening dat je als camper altijd een nadeel hebt. Al is het alleen al omdat je te weinig ervaring hebt met snelle actie in vergelijking met een speler die het level rondrent en met iedereen de strijd aangaat. Bovendien kom je dan meer mensen tegen.

Ok, in sommige situaties kan een camper flink scoren. Dat soort situaties dwingen je om ff een overleg met jezelf te plegen, en de camper vervolgens met gepaste taktiek af te rammelen.

Zelf ben ik nog nooit campers tegengekomen die wonnen. Daarnaast krijg je als camper veel minder repect voor een overwinning.

De die-hard campers kunnen gewoon nooit beter worden dan een bepaald niveau. Het niveau van de allround-action speler kan echter VEEL hoger liggen.

Verwijderd

campen lame? LOL!

hoe denk je dat team matches worden gespeeld, door constant het level heen en weer te rennen? LOLOLOL! Man, als je niet tegen campen kan, ga je toch tegen botjes?

Campen is gewoon tactiek, ik neem aan dat je in een duel toch ook de powerups en armor campt? en het beste plekje in het level wil hebben?

dikke lol hier...

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 01 december 2000 11:51 schreef TAG_Speedy het volgende:
daarom speel ik UT ook vaker tegen bots dan online

en je hebt campen en je hebt campen
en bovendien, als je echt een lama camper hebt op een goede server, wordt die het al gouw zat want dan ergert iedereen zich eraan, en wordt het ineens een soort TDM >:)

• Speedy
Op vrijdag 01 december 2000 12:07 schreef ShaiHulud het volgende:
Ja, uhhh...
Campen is dus, tja hoe zal ik het zeggen,

!!!!!!!LAME!!!!!!!!

Het is nou niet bepaald dapper om in een donker hoekje in de hurkhouding en een sniper rifle aan je smoel gesoldeerd te gaan zitten knallen.
uuuuuh weet niet wat jij denkt wat de bedoeling van snipen is, maar volgens mij is dat niet als een gek door een level heen hossen en knallen (al kan het wel :)).

Het is niet lame, ik ga ook niet schreeuwen bij CS als meteen die rushers de hoek om komen scheuren met hun MP5 en op een DM wijze proberen deze Teamgame te spelen?

Het is gewoon hun manier van spelen, tsja, en als je echt een goeie speler bent (wat ik wel opmaak uit je verhaal ;)) dan speel je daar op in (op dat campen, op dat rushen). Als jij 1 keer de camp plekken weet dan weet je ook wat de tegenaanvallen zijn!

Flickr | Lego collectie

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 01 december 2000 12:29 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]
uuuuuh weet niet wat jij denkt wat de bedoeling van snipen is, maar volgens mij is dat niet als een gek door een level heen hossen en knallen (al kan het wel :)).

Het is niet lame, ik ga ook niet schreeuwen bij CS als meteen die rushers de hoek om komen scheuren met hun MP5 en op een DM wijze proberen deze Teamgame te spelen?

Het is gewoon hun manier van spelen, tsja, en als je echt een goeie speler bent (wat ik wel opmaak uit je verhaal ;)) dan speel je daar op in (op dat campen, op dat rushen). Als jij 1 keer de camp plekken weet dan weet je ook wat de tegenaanvallen zijn!
wat meestal wel effectief is om voor dat je langs de campspot rent/springt ff je rocketlauncher goed gevuld hebben voor je hem afvuurd >:) of er gewoon ff een redeemer voor opofferen is ook wel lollig

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
hmmm, het gaat steeds minder over die flakcannon, maar ik vind het naampje goed klinken en het kan me helemaal nix schelen wat het betekend.

---
Nog ff over dat campen, ga dan eens een keer CTF spelen, daar wordt niet zoveel gecampt of in ieder geval alleen op de bekende plekken, maar daar zijn ze zelf ook makkelijk te raken... >:)

Voor de rest heb ik weinig last van campers, en als ik een keer wordt afgeschoten door een camper, dan weet ik waar hij/zij zit en dan kun je dat of ontwijken of je gaat in de aanval.

die hard campers zijn altijd makkelijke prooi wanneer ze hun plekkie verlaten of om ammo te vinden, of omdat ze zijn weggejaagt...

Ga anders eens naar een andere server, want campen is nogal server afhankelijk. Je hebt server waar bijna alleen maar campers op zitten maar je hebt er ook waar geen enkele camper zit. Je moet gewoon dus ff wat servers afgaan...

Voor de rest:
I wish u all good hunting >:)
misschien komen we elkaar van het weekend nog wel tegen 8-)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

uh ik gebruik ook de flakcannon maar camp niet. Tuurlijk als mun ammo op is ga ik ff nieuwe halen maar ik draai echt geen rondjes om de ammo ofzo.

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ik vind campel wel een beetje lame.. Even op een plakje gaan tsaan en daar een paar mensen afknallen vindt ikniet erg (doe ik zelf ook wel eens) maar om daar het hele spel te blijven staan vind ik nogal dom..

Wat ik nog lamerder vind is het spawncampen, DAT is dus echt lame.. :(

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

spawncampen is ECHT lame.
Campen op zich is gewoon een tactiek. Hij is interessant, maar geen uber-manier om te winnen ofzo. Als je naar kills kijkt zie je ook vaak dat campers nooit bovenaan de lijst staan; ze zijn niet actief genoeg.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb respect voor ieder z'n reply.
Behalve dan die van "Shi".
Het is niet mijn gewoonte om naar Slipknot fans te luisteren, dus doe ik het ook nu niet.
>:)

• Speedy
Op vrijdag 01 december 2000 12:56 schreef Timpie2000 het volgende:
Ik vind campel wel een beetje lame.. Even op een plakje gaan tsaan en daar een paar mensen afknallen vindt ikniet erg (doe ik zelf ook wel eens) maar om daar het hele spel te blijven staan vind ik nogal dom..

Wat ik nog lamerder vind is het spawncampen, DAT is dus echt lame.. :(
Spawncampen is idd erg lame, omdat je je hier tegen (ik ga ff van mijn game uit, weet niet hoe UT werkt) niet kan verdedigen.

Flickr | Lego collectie

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik speel atijd vor de lol en niet ( nee ? ) om te winnen..een gevecht en jacht makt dit spel leuk..tactisch terugtrekken en dominante plaatsen innemen kan maar elke plek heeft als het goed is zn zwakheden...erg lame is wel spawn kills ( en typ kills ) omdat daar gewoon een skill=0 voor nodig is. Het spel wordt gewoon verpest zo door stakkers die in de virtuele wereld een keertje hopen te scoren. Begrijpen me niet verkeerd, winnen is je doel maar je doet op een im mijn ogen normale manier ;)
Ik vind de flak zoiezi belachelijk sterk in UT tov Unreal classic.Over die rifle: ja..daarmee ren je rond en kill je..die hoef je echt niet stilstand te gebruiken hehe

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-11 00:42
Flak is helemaal niet lame. de Flak is een wapen gemaakt voor close range en niet voor afstanden. als je tegen iemand speelt die een heel stuk van jou af staat kan hij je niet raken met de flak. dan issie gewoon machteloos. jij pakt de shockrifle en naait em omver. dus ga niet liggen janken dat een flak lame is ofzo. flak dan lekker terug. flakken is ook een taktiek.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Van mij mogen mensen rustig campen, ze zijn vaak juist zo simpel af te maken...

spwancampen vind ik btw wel het toppunt van zieligheid

Zoals benchmark ook zegt: goed flakken is een kunst..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Warbringer
  • Laatst online: 09:49
Erger dan spawncampen is AIMBOTS!!! :r :r :r

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Beste BenchMark,

voor het gevla dat je het nog niet doorhad: Daar hebben we het helemaal niet over.

We zijn nu gigantisch off topic bezig, maar de begingedachte was: Fragcannon is een foute naam, en campen is lame.
(dus niet campne met een fragcannon of zo)

Peace

• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
FLAK: FLugzeug Abwehr Kanone, het bekende 88mm kanon bleek in WOII ook bijzonder effectief tegen tanks :)

Het kon een vliegtuig uit de lucht plukken dat op 8 km hoogte vloog.. dus als dat ding 20 m ver schiet, is het inderdaad de verkeerde naam :)

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 01 december 2000 11:51 schreef TAG_Speedy het volgende:
Je maakt een denkfout, campen is lame, snipen is art!

Verwijderd

Eerst ff over die flakcannon. Ik vind die naam wel goed aangezien het FLAK (lees: stukjes heet metaal) afschiet. In films zie je ook vaak dat er zo'n projectiel dee lucht inschiet en dan tot ontploffing komt.
(Striker in een pak suiker zeg maar...niet thuis proberen AUB). Dit versta ik onder FLAK (voor het geval er weer mensen zijn die het niet met me eens zijn en meteen beginnen te schelden :P)
Op vrijdag 01 december 2000 15:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je maakt een denkfout, campen is lame, snipen is art!
Tja, maar dan wel in TDM/CTF matches. Imho is sniperen in een dm game gewoon campen. Iedereen is druk bezig elkaar af te knallen en jij gaat op een hoog punt lekker iedereen stuk voor stuk afknallen. Tuurlijk, dit traint de Die-Hard DM-er er wel op om altijd te ontwijken, zelfs als er niemand is.

Ik vind dus dat er een verschil is in DM-TDM/CTF en campen-verdedigen. Met verdedigen bedoel ik dan dat je je positie behoudt in TDM/CTF. Dus niet in een donker hoekje verscholen tegenstanders neerknallen, maar gewoon een gebied verdedigen met meerdere personen rond bv de SB. Deze manier van campen (je blijft immers op 1 plek over het algemeen) is algemeen acceptabel omdat het 2 teams zijn die tegen elkaar vechten en dus heeft ieder zijn eigen gebied. Bij CTF natuurlijk meer dan bij TDM, dus ik denk ook dat het oorzaak-gevolg is....CTF werkt goed met verdedigen dus TDM ook!

Dat neemt niet weg dat campen in een donker hoekje gewoon zielig is, en dat je echt wel skill nodig hebt om goed te snipen. Ik ken iemand die gewoon rondliep en bijna iedereen wel met 2 schoten neerknalde (met elk ander wapen in zijn handen was hij echter zo dood)!

• Gallus
  • Laatst online: 08:32

Gallus

Cheesy

Een hele match campen lijk me toch zo verschrikkelijk saaaaaaaaai....

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op vrijdag 01 december 2000 17:17 schreef Gallus het volgende:
Een hele match campen lijk me toch zo verschrikkelijk saaaaaaaaai....
m2 vooral bij de wat grotere mappen, dan heb je helemaal kans dat er maar eens in de zoveel tijd een keer iemand voorbij komt...

Maar waar ik ook loop ik spring altijd...
Je weet maar nooit of er een sniper/camper in de buurt is of dat er net iemand de hoek om komt zetten

CTF blijft mijn favo. Das toch het leukste, een beetje in team verband werken :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• benchMarc
  • Laatst online: 08-11 00:42
Op vrijdag 01 december 2000 13:57 schreef blouweKip het volgende:
[...]
Zoals benchmark ook zegt: goed flakken is een kunst..
Het is benchMarc ;)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op vrijdag 01 december 2000 16:16 schreef CommDante het volgende:
Eerst ff over die flakcannon. Ik vind die naam wel goed aangezien het FLAK (lees: stukjes heet metaal) afschiet. In films zie je ook vaak dat er zo'n projectiel dee lucht inschiet en dan tot ontploffing komt.
idd, dacht je nou echt dat je ze met FLAK luchtafweergeschut een "direct hit" kunnen maken op een vliegtuig dat enkele honderden tot duizenden kilometers per uur vliegt? Het is zo ontworpen dat het uit elkaar knalt op grote hoogte om een zo groot mogelijke ruimte "gevaarlijk" te maken. Meestal wordt er maar wat op los geknalt, met name in WO2 toen er nog geen radergeleide kanonnen waren.
Toch blijkt het effectief, omdat het nog steeds gebruikt wordt, zoals boven Bagdad en Belgrado.
In UT is het precies hetzelfde met de FLAK, zij het op de schaal van "human combat". ALs ik dat ding gebruik strooi ik het ook gewoon een beetje ongericht een hoekje in. Werkt prima...

Nja en wat dat campen betreft...ik ben echt veel te slecht in UT om ueberhaupt door te hebben dat iemand dat doet.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het leuke van de flakcannon vind de smily die op de "bom" zit. :)
Kijk maar eens goed, zet iemand recht tegenover je en schiet met secondary recht tegen z'n smoel, dan zie je zo'n smily je beeld inkomen :)

39

Verwijderd

Waarom zit de sniper rifle er anders in??? Om ermee rond te rennen, en iemand van dichtbij ermee door zijn kop rossen. Nee, geef mij dan maar liever een leuke SNIPE-map en probeer me dan maar eens tegen te houden "HEAD-SHOT >:)!!!" WHAhahahaha...:r dies in a pool of gurgling blood...

• Morphs
Ik snap niet echt waarom mensen een snipergun alleen gebruiken voor het campsniperen. Ikzelf gebruik de snipergun voor twee zaken:

1) deathmatch style door een level heen rennen en constant mensen onthoofden. Geloof me dat werkt goed (wel het eerste schot raken).

2) ff wachten pizza taktiek. Ga geen half uur wachten tot je iemand ziet, maar neem ff een goede positie in als je verwacht dat je iemand kunt naaien. Of als je van afstand mensen ziet vechten. Is dit niet het geval ga dan verder met taktiek 1.

:)

Verwijderd

WAARSCHIJNLIJK

Hebben ze het flakcannon zo genoemd naar aanleiding van het geluid wat hij produceert als je van een paar centimeter iemand verrot schiet. *FLAK* *FLAK*

:7

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk het het Flakcannon omdat ie *flak*flak* zegt

En de redeemer heet eigenlijk kaboeem!!!

(Thin before talking, please)
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een beetje het idee dat de meeste mensen het niet eens meer over de Flakcannon hebben (en zij die het wel doen maken droge grapjes "fegisje" *D)

dus uh... start maar een nieuwe topic of zo.

Wacht! Briljant idee!!!!!!!!!!!
8-) ik start zelf een topic over favorite taktieken en wapens enzo, ooooooooowww
wat ben ik briljant!!!!!!!!!!!

:)

• johnwoo
  • Laatst online: 13:00

johnwoo

3S-GTE

Ik reageer lekker toch nog even :P

Flakcannon heet idd flakcannon omdat het flak schiet; kleine deeltjes metaal.

Snipen/campen vind ik er gewoon bijhoren, maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik geen DM'er ben. Ik hou van zo realistisch en tactisch mogelijke games, dus CTF en Tactical Ops speel ik vaak.
Als jij in een echte oorlog zit dan kun je ook niet zeggen van "Hee stop nou es met snipen da's lame!". Het is gewoon een manier om te overleven. Het gaat mij behalve het aantal frags dat ikzelf haal dan ook zeer zeker om het aantal keer dat ik doodga; ik ga liever een keer minder dood dan dat ik een extra frag haal. Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is bij DM, en spawncampen is altijd lame. Maar als je in teamverband tactisch bezig bent dan is het verstandig om een vlag ook door een sniper te laten bewaken. De anderen kunnen de sniper enigsizns dekking geven bij nadering van de vijand, en andersom.
En de redeemer heet eigenlijk kaboeem!!!
De redeemer heet eigenlijk WarheadLauncher. Kijk maar eens in UnrealEd.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 02 december 2000 13:15 schreef Fegisje het volgende:
WAARSCHIJNLIJK

Hebben ze het flakcannon zo genoemd naar aanleiding van het geluid wat hij produceert als je van een paar centimeter iemand verrot schiet. *FLAK* *FLAK*

:7
Dat hoor je niet eens meer in dat KUT UT, in unreal hoorde je nog een hele scherpe FLAK! als je iemand voor ze harses schoot, trouwens flack was toen veel beter gebalanceerd, was absoluut voor de grandmasters weggeleft om flack te spelen, ik ken een gast en die schoot je gewoon continue van een meter of 40 boven op je knikker :) zijn naam was tetsuo, een duitser die gewoon bijna alleen maar flack speelde :)
Pagina: 1