Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Soms... is dat toevallig na 1 week? Firewall die DHCP blokkeert?
Stel 'm een statisch in. Als dat wel werkt, dan ligt het waarschijnlijk daaraan.
Stel 'm een statisch in. Als dat wel werkt, dan ligt het waarschijnlijk daaraan.
Euh... wij draaien hier ook een servertje [RH] en daar valt inderdaad vaak na een dag of 5 á 6 de verbinding weg. Eerst dacht ik dat het aan de oude com3 modem lag, want even de stekker in uit en er in en 2 minuten later weer internetten. Niets met ifdown eth0 en dan ifup eht0. Heb ook al een gekeken of het ip dan verandert, toe ik er op gelet heb veranderde het ip niet. Wat is dan nu het probleem, want ik begin nu eigenlijk een beetje te twijvelen. Maar een nog betere vraag; wat zou een oplossing zijn om steeds maar elke 5 á 6 dagen de stekker uit de com3 modem te trekken en dan 2 minuten te wachten. OK 2 minuten is niets weet het, maar toch!rvm schreef op 01 September 2003 @ 23:02:
Ik had het nog niet geprobeert met het statisch instellen van het IP! Het zou kunnen dat het hier inderdaad aan de firewall ligt. Zal de regeltje er eens op na slaan.
Als jullie meer willen weten over mijn servertje vraag maar, dan post ik wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Neptunus op 01-09-2003 23:14 . Reden: Iets toegevoegt. ]
Dit lijkt me een nuttige suggestie. Of zorg er voor dat - als je firewall DHCP per ongeluk blokkeert - deze dat niet meer doetrvm schreef op 01 september 2003 @ 23:02:
Poort 53 UDP is het geloof ik (uit m'n hoofd dus kijk het even na!)
53 is DNS,
DHCP is 67 en 68.
Over het instellen van een firewall voor DHCP is genoeg te vinden. Zoeken op 'dhcp', 'firewall' en afhankelijk van wat je gebruikt 'iptables' of 'ipchains'.
DHCP is 67 en 68.
Over het instellen van een firewall voor DHCP is genoeg te vinden. Zoeken op 'dhcp', 'firewall' en afhankelijk van wat je gebruikt 'iptables' of 'ipchains'.
Hmm ik ben benieuwd of dat het inderdaad hierdoor zou komen. Ik heb de UDP poorten 67 en 68 opengezet voor de DHCP-server van @home in mijn firewall script.
Hoe kan het dan wel dat tijdens het ifup eth1 een ip-adres wordt verkregen van @home?
Hoe kan het dan wel dat tijdens het ifup eth1 een ip-adres wordt verkregen van @home?
Ik geloof dat @home bezig was met omnummeringen gister en afgelopen nacht maar weet dit niet zeker. Heb zelf geen @home.
Alleen voor het IP adres van de @home DHCP server.
Zet die poorten eens helemaal open (in beide richtingen). Als ik me niet vergis wordt er bij DHCP gebruik gemaakt van een broadcastadres. Je PC weet normaal gesproken niet waar de DHCP server precies zit, dus wordt een algemene oproep (broadcast) gedaan.
Hmmm het ligt dus niet aan DHCP. Ik heb eens de logs doorgespit en de fout die ik krijg is:
NETDEV WATCHDOG: eth1 transmit timed out
Dit gebeurt wanneer de netwerkkaart veel te verstouwen krijgt.
Daarna zit de netwerkkaart muur vast.
Het enige wat dan helpt is ifdown en ifup.
Via google vind ik veel mensen met dezelfde problemen, maar nergens een oplossing.
Ik heb nu in de source code van xirc2ps (de pcmcia xircom driver) de TX timeout tijd langer gemaakt. Hopelijk werkt dat.
NETDEV WATCHDOG: eth1 transmit timed out
Dit gebeurt wanneer de netwerkkaart veel te verstouwen krijgt.
Daarna zit de netwerkkaart muur vast.
Het enige wat dan helpt is ifdown en ifup.
Via google vind ik veel mensen met dezelfde problemen, maar nergens een oplossing.
Ik heb nu in de source code van xirc2ps (de pcmcia xircom driver) de TX timeout tijd langer gemaakt. Hopelijk werkt dat.
Verwijderd
Ik heb het ook (hehe denk ik)! Kspeel nu veel Lineage2 en ik heb op allerlei verschillende momenten vandaag alweer dat ik er opeens afgegooid word, (connection lost) en gister was ik linux Mandrake 9.1 aan het dowloaden en 1 keer (connection lost)
maja kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar ik denk dat het een probleem is van @home
Pagina: 1