Chello opzeggen ???

Pagina: 1
Acties:

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
Hi,

Ik heb laatst bij een vriend chello light geinstalled.
Buiten dit probleem Geen Chello IP met Draytek router *

is er ook een probleem dat de verbinding wegvalt. Dit is al diverse malen gebeurt.
Instellingen zijn ok. Doet het een paar dagen en dan valt hij zo weer weg.

Ikzelf zit bij xs4all en wil graag dat mijn vriend ook daar naar toe gaat. Verbinding is altijd top.

Kan mijn nu chello opzeggen wegens slechte verbinding o.i.d.? (Wanprestatie).
(Is nog maar 1 of 2 maanden geleden geinstalleerd)

Dien je hier nog wat aan te tonen? Logfiles bijhouden.

Tx voor de reacties.

Frank

[ Voor 5% gewijzigd door Zip op 01-09-2003 19:39 ]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 09:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Je kunt een verbinding toch gewoon zonder rede opzeggen? Ben je volgens mij na een maand afgesloten.

En XS4All is leuk hoor... maar zwaaaaar overpriced. IMO veel te duur voor wat ze bieden, absoluut niet in concurrentie met andere providers. Maar goed, whatever :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DouweGNL schreef op 01 September 2003 @ 20:16:
Je kunt een verbinding toch gewoon zonder rede opzeggen? Ben je volgens mij na een maand afgesloten.

En XS4All is leuk hoor... maar zwaaaaar overpriced. IMO veel te duur voor wat ze bieden, absoluut niet in concurrentie met andere providers. Maar goed, whatever :)
1. LEZEN
Kan mijn nu chello opzeggen wegens slechte verbinding o.i.d.? (Wanprestatie).
(Is nog maar 1 of 2 maanden geleden geinstalleerd)
Er is niet zomaar sprake van wanprestatie. Toon eerst maar eens overtuigend aan dat het probleem niet in je draytek ligt. Stel Chello eerst een schriftelijk in gebreke. Etc etc.

2. XS4all is misschien wat duur maar heeft bijvoorbeel wel shell access, bSMTP etc

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:03

cold45

101101

DouweGNL schreef op 01 september 2003 @ 20:16:
dat mag bij chello pas na n jaar...

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Check hun voorwaarden ff 8)7

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mijn ervaringen met Draytek icm chello zijn dramatisch. Verbinding valt continu weg. Ik heb nu een Netgear (wireless) router en die doet het perfect, in 3 weken tijd nog geen een keer de verbinding eruit (vergelijk: met Draytek meerdere malen per dag!).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Zip
De draytek zit er nu geeneens tussen. Sorry dat ik dit niet duidelijk aangaf.

xs4all is duurder maar ikzelf heb nooit probs met xs4all. Het is voor iemand die niet zo technisch is (ik ook niet :r ), dus moet gewoon probleemloss draaien.

Grts Frank

[ Voor 77% gewijzigd door Zip op 02-09-2003 14:48 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja, dan zeg je chello op en neem je xs4all, al blijft het natuurlijk een vreemd probleem. En opzeggen tja dat duurt idd een jaar, maar je kan eerder opzeggen:

Artikel 20 Duur van de overeenkomst
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
20.2 Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 16:23
Chello classic icm. een router?
Router is alleen toegestaan bij een Chello Plus abbo.

Maar als de verbinding wegvalt hoeft dat niet per direct aan chello te liggen, dus voordat je een vinger naar iemand anders wijst, kijk eerst eens even bij jezelf.

antwoord op je vraag:
NEE, je mag chello NIET opzeggen voordat er minimaal 12 maanden voorbij zijn gegaan.
Dit geld voor een standaard contract waar geen verdere bijzondere mondelinge of schriftelijke afspraken voor zijn gemaakt.

in je andere topic staat:
Ik heb dus bij een vriend chello classic geinstalleerd. Doet het prima tot dat ik er een draytek router tussenplaats.
Chello contract op laten zeggen terwijl hij het zonder router goed doet?

you got to be kidding me..
Als je vriend een router wil gebruiken moet hij maar chello Plus pakken, dan mag het en dan wordt het ook ondersteund. (in zoverre dat we ervoor zorgen dat de modem online is en een intern IP heeft)

I want to live forever, so far.. so good.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Warbringer schreef op 02 September 2003 @ 17:54:
antwoord op je vraag:
NEE, je mag chello NIET opzeggen voordat er minimaal 12 maanden voorbij zijn gegaan.
Dit geld voor een standaard contract waar geen verdere bijzondere mondelinge of schriftelijke afspraken voor zijn gemaakt.
zoals ik hier boven al zei:

Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.

dat wil toch zeggen dat je na elke maand op kan zeggen of begrijp ik het nu niet goed :?

en voor de rest alleen een router met chello plus \o/ voor een normaal ADSL abbo betaal je ongeveer zelfde als voor chello en daar mag je toch ook router voor gebruiken. Je mag trouwens wel ICS gebruiken met basis abbo, onzin natuurlijk router of ICS, je kan met beide er vele pc's aan koppelen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Zip
[quote]Warbringer schreef op 02 september 2003 @ 17:54:
Chello classic icm. een router?
Router is alleen toegestaan bij een Chello Plus abbo.

Maar als de verbinding wegvalt hoeft dat niet per direct aan chello te liggen, dus voordat je een vinger naar iemand anders wijst, kijk eerst eens even bij jezelf.

--------------------------
Probleem ligt bij chello. Hoe kan je anders 3 dagen o.k. draaien en dan opeens zonder de settings te changen verbinding wegvalt.

Stopcontact modem eruit. ff wachten en er weer in. Na ongevuur 20 minuten de computer weer aan en voila hij doet het weer..... voor een paar dagen.

De draytek router is een ander verhaal en bij veel mensen werkt het met overnemen mac adres. Maar niet bij iedereen... dus valt het tegen als er meerdere computers het internet op willen.

Verwijderd

Zip schreef op 02 September 2003 @ 19:23:
Probleem ligt bij chello. Hoe kan je anders 3 dagen o.k. draaien en dan opeens zonder de settings te changen verbinding wegvalt.

Stopcontact modem eruit. ff wachten en er weer in. Na ongevuur 20 minuten de computer weer aan en voila hij doet het weer..... voor een paar dagen.
Dat kan nog steeds een lokaal probleem zijn, bijvoorbeeld problemen met dhcp.
En je kunt natuurlijk de helpdesk proberen te bellen, die worden ook steeds beter daar :) Ze zijn nu tenminste in staat om te kijken of de kwaliteit van de verbinding in order is.
De draytek router is een ander verhaal en bij veel mensen werkt het met overnemen mac adres. Maar niet bij iedereen... dus valt het tegen als er meerdere computers het internet op willen.
Heb je de laatste firmware gedownload? Ik heb wel eens iets gehoord over draytek's die niet goed overweg konden met MAC-adressen uit een bepaalde range.

• Warbringer
Zip schreef op 02 september 2003 @ 19:23:

Wat dacht je van een rotte DHCP client?

Win ME heeft in mijn ogen de meest rotte DHCP client die ik ook gezien heb.
Maar ik vind het knap dat je weet waar het probleem ligt zonder ook maar een greintje informatie van de modem zelf (die alleen uit te lezen is via het management netwerk).

Je weet niet of de arp entry wel in de modem blijft staan, of dat deze ook "verdwijnt".
En als de verbinding dan zo spontaan verdwijnt en het ligt aan de modem, waarom reset je dan ook de PC? Dan zou het resetten van de modem alleen al genoeg moeten zijn.

Win2k en winXP vragen dan zelf al een nieuwe lease aan zonder dat je er maar naar hoeft te kijken. Het punt is dat als een systeem allerlei software bevat als virusscanner/firewalls/sygate/wingate/winproxy dan kan dat de DHCPdiscover en DHCPrequest wel eens in de weg zitten.

Op het moment dat je een windowsbak reboot zal deze bij zijn bootup al een IP aanvragen, ruim voordat die firewalls etc. geladen zijn. Op dat moment lukt het een PC vaak wel een lease aan te vragen, terwijl het in windows niet lukt door de misconfigured (XP) firewalls en zooi.

Je hebt hier verder geen specs staan dus gerichter commentaar kan ik niet leveren maar ik weet wel dat jij niet met 100% zekerheid kan zeggen dat die cornerstone de problemen veroorzaakt.

(de stroomstekker uit een cornerstone trekken doet namelijk niks behalve dat de buffers weer leeg zijn, en dat ding ff kan ontladen en dat hij daarna weer signaal gaat rangen)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

DouweGNL schreef op 01 September 2003 @ 20:16:
Weet jij wat de kosten van adsl en dergelike precies zijn dan? De grap van Xs4all is dat de hogere marges maken, dat komt de klant op den duur altijd ten goede van de continuiteit en de techniek. :)

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Zip
De bak waar chello op draait is een P2 400 / 256MB. Op windows 2000. Voor de rest zit NAV 2003 erop en office xp (geen firewall). Niets aparts dus. Dezelfde bak heeft hiervoor probleemloos wanadoo cable gedraaid in amstelveen. Dus volgens mij ligt het toch aan de cornerstone.

Ik ga in ieder geval met chello bellen en indien het niet opgelost word ingebrekestellingen sturen.

Ik ben geen computertechicus maar dit is de eerste keer dat ik probs heb met het instellen van een computer.

Het gevoel is wel aanwezig dat het gewoon zou moeten werken. Misschien ander modem vragen. Ik weet niet hoevaak het voorkomt dat de modem brak is.

Frank

• Zip
modem is vervangen door chello. Nu een motorola.

Is deze gemakkelijker met de draytek 2200e? (chello light)

• Warbringer
heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat er een paar knappe koppen bij chello zijn die de boot/config files van de eurodocsis modems zo hebben geconfigged dat een router (voor zover mogelijk) geblokkeerd wordt? Of in ieder geval.. heel lastig gemaakt word.. ?

Chello light icm. een router is nou gewoonweg niet toegestaan, en als ik daar een of andere manager was zou ik dat ook proberen af te sluiten dat alleen Chello Plussers meerdere PC's aan kunnen sluiten en Classic en Light niet.

Gaat dat trouwens niet erg brak werken? Meerdere PC's over 300Kbps/sec downstream en 64Kbps/sec upstream? Ik vind mijn chello classic en 1 PC al traag.. maar goed..

De cornerstone die je had, en de motorola Surfboard die je nu hebt zijn beide eurodocsis modems, die schelen dus eigenlijk weinig van elkaar.. Behalve dat de motorola nog een leuk standby knopje heeft, zijn deze modems zo goed als gelijk aan elkaar, alhoewel ik met de motorola modems betere ervaringen heb, maar dat is persoonlijk :)

Schroef de Coax kabel los, en als power brand, en het 2e lampje knippert dan ff nieuwe lease aanvragen.. dan krijg je 192.168.100.11 en bij de eurodocsis terajet 192.168.100.33 als je dan naar de pagina 192.168.100.1 surft heb je je modem pagina te pakken.. kun je paar gegevens uitlezen over signaal enzo. Ik kan je aanraden NIKS aan te passen.. ga niet tweaken want dan zal het niet meer werken.

Verwijderd

Servertje, switchje, klaar is kees, nooit probs mee ;)

• Zip
Diegene (2) die erop moeten werken doen eigenlijk bijna alleen e-mailen en msn messengeren.

Tx voor het antwoord.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Even naar homepage van chello gaan en een paar van die tests draaien.
Als die allemaal slechte waardes aangeven dan bellen met chello (ja ik weet het dat is een hele opgave).
Als ik bijv een "traceroute" test deed ,dan kreeg ik maar 3 waarden en de rest waren ****** of 600ms en hoger.(moet 1 a 2 ms zijn)
Vervolgens vragen of ze je verbinding willen monitoren (je moet je pc dan 3 dagen 24uur per dag aanlatenstaan online), in deze tijd meten zij van afstand je verbinding op verschillende tijden.
Ik heb het ook zo gedaan, en het bleek dat de wijkhub aan vervanging/upgrade toe was.

http://test.arnhem.upc.nl/cgi-bin/traceroute.cgi (chello testpage)
En je kan misschien chello quickfix downloaden. http://quickfix.chello.nl/esupport/asp/frames.asp

[ Voor 32% gewijzigd door makkie op 08-09-2003 23:01 ]

Pagina: 1