Game Over: Heel lief van je om zo te denken, maar het is wat te naief denk ik. Als {censuur} een stagiair is, dan zullen ze hem wel een schop geven, maar als hij een goede werknemer is, denk je werkelijk dat Hastec hem gaat ontslaan omdat hij wat loopt te schelden op een of ander forum?
Dacht het niet. Iemand ontslaan is nl. erg moeilijk in dit land. Je KUNT niet eens iemand ontslaan als hij wat loopt te schelden tegen anderen via mail of via fora. Hij doet dat nl. niet uit naam van Hastec, dus wie is Hastec om hem daarop te ontslaan? Hij sjouwt dan vrolijk naar de eerste de beste rechtswinkel, die spant een geding aan tegen Hastec, komt in de krant, Hastec zwaar in de negatieve publiciteit ("Kijk ze ontslaan je daar al als je een email stuurt!") en wellicht gelast de rechter ook nog eens dat {censuur} gewoon de volgende dag weer aan het werk moet.
Nee die vlieger gaat zeker niet op.
Maar goed, ik begrijp dat hij nu wel een berisping zal hebben gehad. Wellicht veegt zn werkgever dit onder de noemer "commucatieve vaardigheden zijn onder de maat, waardoor prestaties achter lopen op het beoogde niveau waardoor we genoodzaakt zien je niet de beloofde salarisverhoging te verstrekken".
Ik begrijp de standpunten van de betrokkenen wel. Ik heb alleen geen zin om me daarmee in te laten. Nu iig niet. Ik zie wel wanneer ik daar weer wel zin in heb. Tenslotte is het geen verplichting om te posten op t.net of te modereren. Ik heb in het verleden al vaker een aanvaring gehad met t.net omtrent dit onderwerp: tijd steken in t.net maar daar bar weinig voor terug krijgen. Dit is voor mij een soortgelijk geval, alhoewel de adjes er nu niet zo veel aan kunnen doen ivm de regels, maar voor mij is het wel zo.
Nu zijn de adjes hier de lul omdat ze ook aan regels gebonden zijn en belangen van t.net zwaarder wegen (terecht) dan die van user met ID 1137. (of was het 1135?). Ik snap dat wel, maar dat is mijn probleem niet zo, vandaar.
Ik spons wel headlines voor een tijdje