Toon posts:

Laptop 'crasht' netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met één pc als server om internet door te geven. Nu heb ik vorige week een laptop gekocht met ingebouwde netwerkkaart, maar als ik de kabel insteek in de laptop kan geen enkele pc meer met de server communiceren (en soms zorgt de laptop zelf dat geen enkele pc meer met elkaar kan praten).

Eerst dacht ik dat het kwam doordat de laptop bij het starten van de server wilde booten, maar nu ik dit uit heb gezet heb ik het probleem nog steeds.

server - win2000
clients - winXP

Er is geen IP conclict, de server deelt ook geen IP adressen uit.

EDIT : dubbelpost, iemand enig idee hoe ik een post verwijder ?
De netwerkkaart en kabel zijn ook in orde, de eerste paar dagen was het zo dat als ik de kabel bij het booten dr uit liet alles wel gewoon werkte.

Om te fixen heb ik geprobeerd LAN boot in en uit te schakelen, event logs gecheckt (niks te vinden) en hier al ff een search gedaan.

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 19:40 . Reden: dubbelpost ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
is de netwerkkaart van de betreffende laptop wel in orde? misschien dat ie kortsluiting ofzo creert op een of andere vage manier?

Kabel in orde?

wat heb je geprobbeerd om het te fixxen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ook nog geprobeerd het ip te veranderen ende netwerkkaart uit te schakelen in windows. In beide gevallen ligt het netwerk nog steeds plat zodra er een kabel in de laptop gaat.

Ik werk trouwens met een switch tussen de pc's.