Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
heb weinig verstand van mysql onder windows, maar log je wel met de juiste rechten in?
iedere user die je aanmaakt onder mysql kan namelijk bepaalde dingen wel en bepaalde dingen niet
iedere user die je aanmaakt onder mysql kan namelijk bepaalde dingen wel en bepaalde dingen niet
Ik ben administrator. Dat mag 't probleem niet zijn.marty schreef op 01 september 2003 @ 19:28:
heb weinig verstand van mysql onder windows, maar log je wel met de juiste rechten in?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
probeer anders eerst via de console een dbase aan te maken?!
traktor scratch!
Volgens mij kan je dat ook niet doen in WinMYSQLadmin.
Gebruik http://phpmyadmin.sourceforge.net of doe het via de mysql console
Gebruik http://phpmyadmin.sourceforge.net of doe het via de mysql console
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Hmm... ja, via de console werkt 't wel. Thanks. Ik had alleen de screenshot van de helpfile van de WinMySQLadmin bekeken en daar staat duidelijk op dat er ook een optie CREATE en DROP TABLE bestaan daar. Vaag...
Je kunt met proggie alleen je database structuur bekijken (welke databases, tabellen, kolommen erin staan zeg maar met eigenschappen).
Verder niets. Ik gebruik het ook alleen maar 1malig om MySQLd-nt als service in te stellen op mijn pc.
Verder niets. Ik gebruik het ook alleen maar 1malig om MySQLd-nt als service in te stellen op mijn pc.
en met je rechtermuisknop op "ERNO", daar zou een create database functie uit tevoorschijn moeten komen (als ik het me goed herinner. gebruik al een tijdje geen windows meer)
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik gebruik zelf een andere grafisch en gratis prog om mysql onder windows te beheren, wat ik erg fijn vind werken:
MySQLfront (link start automagisch download)
MySQLfront (link start automagisch download)
Pagina: 1