Draytek 2200E slaat dicht na gebruik van game serverbrowsers

Pagina: 1
Acties:

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49
Eerst even wat info vooraf. Ik speel regelmatig het spel RCTW Enemy Territory, omdat ik op veel servers speel vond ik het handig om een externe serverbrowser te gebruiken die een duidelijker beeld geeft over de servers. Ik heb dus 2 progs uitgeprobeerd waarbij ik zeer tevreden ben over het resultaat. Beide progs The all seeing eye en Pathfinder ET doen het perfect, de programma's pingen naar een hele lijst met servers en halen daarbij ook de info van de server op (map, spelers noem maar op).
Maar nu het probleem, na ongeveer een minuut of 3 (kan meer of minder zijn) loopt me hele kpn ADSL verbinding in de soep. Mijn Draytek 2200E moet ik dan rebooten zodat ik weer verbinding heb. Dit is natuurlijk waardeloos als je wilt gaan gamen. Ik heb ook al naar de instellingen van de router gekeken, DoS defence staat uit en UDP fragments staat ook uit. Draytek helpdesk zegt erg arogant dat ik deze programma's niet moet gebruiken, als of mijn probleem daarmee word opgelost :(
Hopelijk hebben hier mensen wel een oplossing...

Resume voor degene niet geen zin hebben om te lezen. Drayek 2200E klapt dicht na gebruik ASE of pathfinder ET.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Misschien dat het helpt als je de DMZ naar je eigen PC doorlinkt. Hierdoor kan die daar de onbekende pakketjes kwijt en gaat het dan wat beter?

Misschien als je gaat kijken naar een andere firmware oid?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik had hetzelfde met WinRoute. Het heeft te maken met het feit dat ASE enorm veel NAT transactions doet. Ik moest toen iets in de registry instellen, met een NAT cache o.i.d. Misschien heb je zo'n instelling in je Draytek ?

ff gezocht: http://www.udpsoft.com/forum/topic.cgi?forum=2&topic=209
En dan de post van Pitman. Misschien heb je hier iets aan ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Miki
Arfman schreef op 01 September 2003 @ 21:20:
Ik had hetzelfde met WinRoute. Het heeft te maken met het feit dat ASE enorm veel NAT transactions doet. Ik moest toen iets in de registry instellen, met een NAT cache o.i.d. Misschien heb je zo'n instelling in je Draytek ?

ff gezocht: http://www.udpsoft.com/forum/topic.cgi?forum=2&topic=209
En dan de post van Pitman. Misschien heb je hier iets aan ?
Dit is ook inderdaad het probleem, de router trekt het gewoon niet met de huidige instellingen. Helaas is winroute software matig en mijn router hardware, hierdoor zijn er helaas zo op het oog geen cache instellingen te vinden.

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Helemaal niks te vinden in je Draytek over NAT limieten o.i.d. ? Heb je de nieuwste firmware al ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Miki
Arfman schreef op 01 September 2003 @ 22:02:
Helemaal niks te vinden in je Draytek over NAT limieten o.i.d. ? Heb je de nieuwste firmware al ?
Ja firmware is natuurlijk de laatste, want dat is wel het eerste waar je naar kijkt. Althans als een echte tweaker wel :>
Ook over NAT limieten is niet veel te vinden en waarschijnlijk zijn die er ook niet.

Ik hoop dat er gewoon mensen zijn die ook een draytek router met en die dit soort progjes gebruiken. Ik namelijk weten of het bij hun ook voorkomt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je in die programma's het maximaal aantal verbindingen dat tegelijktijdig openstaat niet terugbrengen? Dat zou wel moeten helpen. Ik moet zeggen dat ik met mijn 2200E eigenlijk nooit problemen met dit soort dingen heb.

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Onder Tools -> Options -> Network het aantal packets per second limiteren ? Auto-discover connection settings :?

I'm at a loss here.

edit: zie ook http://www.udpsoft.com/fo...ic.cgi?forum=3&topic=1224

[ Voor 27% gewijzigd door Arfman op 01-09-2003 23:17 ]

• Miki
Okay ik ga wat rommelen met deze settings, hopelijk lost dit het probleem op.

• Miki
Het lijkt er nu op na wat gerommel met de settings dat ie nu wel de verbinding heel laat. In iedergeval bedankt voor alle moeite!
Pagina: 1