[win2k]xp only software, hoe OS herkenning omzeilen? *

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op een van mijn pc's zou ik graag een nieuwe versie willen installeren van een videobewerkingspakket. Op de bewuste pc staat windows 2000 professional, nu blijkt jammer genoeg echter dat de software alleen op windows xp geïnstalleerd kan worden. Het installatieprogramma komt dan ook keurig met de melding unsupported os en weigert vervolgens dienst.

Licentietechnisch is het niet mogelijk op de betreffende pc een os-upgrade te doen, ik zou dus graag de check van de installer willen omzeilen en eens kijken of de software toch aan de slag te krijgen is. Ik heb al fors gezocht hier op GoT en google, maar alleen voor windows 9x kunnen vinden waar de versie-informatie in het register bijgehouden wordt.

Concreet is mijn vraag dan ook het volgende: weet iemand toevallig hoe een dergelijke check van het installshield-installatieprogramma aan zn gegevens komt cq waar deze ergens in het register opgeslagen zijn?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Welke videobewerkings pakket hebben we het dan over :?

OS in titel gezet + kleine aanpassing volgens: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04
Installshield gebruikt de Windows API functie GetVersionEx en het lijkt me lastig om die te omzeilen... Desalniettemin weet ik niet of er progsels zijn die de versie kunnen faken. Ik weet alleen dat er in de Windows API een functie zit die versieinformatie verstrekt en dat Installshield er gebruik van maakt. Het register heeft er niks mee te maken helaas.