Toon posts:

PC voor zware tekenprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede pc, waar zware programma's als Inventor (Tekenprogramma) op kan draaien.

De systeemeisen die op de cd vermeld staan zijn:
Processor 1.8 GhZ
Werkgeheugen 1,5 Gigabyte RAM
Open GL videokaart

Wie kan mij vertellen welk systeem ik ongeveer moet nemen??? Of bijvoorbeeld een AMD XP+ beter voor dit soort tekenwerkzaamheden is in vergelijking tot een Pentium 4.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat daar staat, tenminste, als je de systeem eisen precies aanhoud :) Neem lekker snel geheugen (bijv pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3700 DDR (Corsair TWINX Platinum) en dan 2 keer want dan heb je 2 GB) en dan een proc die voldoet aan de eis of hoger.

Of AMD of P4 moet nemen moet je opzoeken in wat reviews. Wordt meestal ook bewerking programma's en grafische programma's in de tests opgenomen. Ik gok dat het een P4 is maar zeker weten doe ik het niet :)

Succes!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wil je zelf een systeem bouwen, of wil je er een kant-en-klaar kopen?

Indien je een systeem kant en klaar wil kopen, mischien iets van een Dell Precision Workstation 360 (single cpu), of een 450/650 (dual Xeon). Deze kunnen makkelijk je systeem eisen aan, en komen behoorlijk goed uit de bus in tests.

Als je zelf wil bouwen, zou ik iets aanraden met een 875 chipset, een 2.6-3.0GHz P4 (800 fsb/HT) voor single processor. Deze chipset is snel, en kan tot 4GB aan (4 x 1GB dimms).

Voor dual processor kan je dat nieuwe ASUS board proberen die de 875 gebruikt, maar daar dat zo nieuw is, en je een systeem als dat van jou niet echt als proefkonijn wil gebruiken, zou een boardje gebaseerd op een 7505 chipset denk ik een beter idee zijn.

Als je RAID zit te overwegen voor snelheid, zorg dan wel dat je RAID-0 vermijd. Met het werk dat jij wilt gaan doen is snelheid mischien wel belangrijk, maar tenzij je backups maakt naar een andere PC of zo, denk ik dat RAID-0 niet een goede keuze is (als je je data kwijt raakt omdat je raid-0 kuren had, en daarna moet je een paar uurtjes werk opnieuw doen leer je dat snel af). RAID 0+1, 10, of 5 is een betere keuze. Of gewoon standaard IDE blijven.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties ik ga morgen even uitzoeken of ik er al wat mee kan in principe is het de bedoeling zelf een systeem te bouwen met behulp van wat bekenden:)

Het enige probleem is alleen nog het geld aangezien ik nog een gewone student ben die zn pctje zelf moet betalen

Zou ik btw misschien niet al genoeg hebben aan bijv 1 gig geheugen of moet ik echt de systeemeisen aan houden??

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Dit zijn de minimale systeemeisen. zou deze iig aanhouden wil je alles redelijk soepel laten lopen

Verwijderd

het is wel zo handig om je daar aan te houden dan weet je tenminste zeker dat het goed werkt en vooral met zware tekenprogramma's zou ik niet al te makkelijk denken over je ram want dat trekt zich zo vol met dat soort programma's

een vriend van mij werkt veel met 3d studio max en heeft 1024MB ram (1gig dus) en ook hij denkt er al aan om meer te nemen omdat het nogsteeds eigenlijk niet genoeg is

TrancePower

• We Are Borg

We Are Borg

Het is handig om je er aan te houden, maar met 1 gb moet het ook te doen zijn gok ik :). Maar ja, hoe meer hoe sneller en makkelijker het werkt

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:31
idd..ik heb 3dsmax 5, en als je nog maar basic bezig bent, trekt ie al mn volledig 512 DDR. Ik ken inventor niet, maar ik zou zeker meer ram en een snellere proc nemen. En een grote monitor, is ook handig ;)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Neem ook een goed moederbord en een snelle harddisk (liefst 2, 1 voor het OS en 1 voor saven/laden tekeningen). 3DMax is volgens mij SSE-1 optimized (niet zeker) dus zowel P3/P4 en AMD Athlon XP gaan lekker werken daaronder.

Forget your fears...
...and want to know more...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De systeemeisen zijn voor schooltoepassingen een beetje overdreven. IDD Inventor KAN zwaar zijn, maar ik gok dat je geen complete auto's op component niveau gaat assembleren.

Inventor draait op zich al prima op een 1ghz bak met 512 mb geheugen. Wil je het een beetje ruimer hebben, denk dan aan een 2ghz machine met 512 mb ram (meer is altijd beter, afhankelijk van je budget). Videokaart kan gewoon een normale Geforce 2, 3, 4 of 5 zijn.

Oftewel, maak je maar niet druk en koop gewoon een lekkere computer die in je portomonnee past.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 02-09-2003 10:59 ]

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Wij hebben hier ook 2 stations draaien met Inventor Series 7. Beide zijn Compaq/HP.
Een Evo D3D 310, P4 1.6, 1 GB PC 133 geheugen en een nVidia Quadro 750 XGL met 128 MB.

De tweede is speciaal hiervoor aangeschaft: P4 Xeon 2.4, 1 GB DDR 266, nVidia Quadro 750 XGL 128 MB en dual channel SCSI 10.000 RPM.

Beide stations werken er goed mee, maar de tweede is (uiteraard) veel beter. Ik denk dat als je er toch één moet kopen dat je dan voor een echte workstation moet gaan van bv. HP/Compaq of Dell. Niet zelf iets bouwen, scheelt met deze configs toch geen drol. Zeer belangrijk is echter dat je er wel XP Pro op zet, met W2K draait het allemaal net ff wat minder.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik zou gaan voor:
Gigabyte GA-7NNXP (nforce2 ultra 400 chipset met 4 dimm slots) €190
Athlon xp 3200+ 400 MHz fsb €380
Cooler: stille goeie cooler á ca. € 60 (zie got ;))
4 * 512 MB Twinmos pc3200 geheugen á € 90 = € 360
Ati radeon 9800 Pro á € 380
2 * Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA) 2 * € 260 = € 520
Raid kaartje promise sata ( voor RAID 0) ca. € 150
Case : Chieftec Scorpio Serie: TA-10SLD (zilver, 420 Watt voeding) €130

Totaal: € 2170,-

Dan heb je ongeveer het snelste niet overclockte systeem wat er momenteel verkrijgbaar is! Let vooral op die snelle 2 GB ram (in dual channel!) en de snelle hdd's in stripe mode (raid 0)

Daar draait jouw proggie wel op ;) voor niet al teveel geld; cdrom, brander, muis, keyboard en monitor komen er natuurlijk nog bij. Maar dan ben je toch echt wel klaar voor rond de € 3000 - € 3500 !

Ik kies trouwens voor de Athlon omdat deze beter is in raw crunchen van getallen en dat komt hier goed van pas, de geforces vind ik gewoon te duur :). Sneller geheugen heeft geen nut, want je wilt toch niet overclocken met een bedrijfspc ivm bijkomende herrie.

[ Voor 14% gewijzigd door AaroN op 02-09-2003 12:06 ]

JayGTeam (213177)

• We Are Borg

We Are Borg

WTF moet hij met een radeon 9800 Pro? Hij gaat een tekenprogramma draaien, geen games in 1600x1200 :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AaroN schreef op 02 September 2003 @ 12:04:
Ik zou gaan voor:
Gigabyte GA-7NNXP (nforce2 ultra 400 chipset met 4 dimm slots) €190
Athlon xp 3200+ 400 MHz fsb €380
Cooler: stille goeie cooler á ca. € 60 (zie got ;))
4 * 512 MB Twinmos pc3200 geheugen á € 90 = € 360
Ati radeon 9800 Pro á € 380
2 * Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA) 2 * € 260 = € 520
Raid kaartje promise sata ( voor RAID 0) ca. € 150
Case : Chieftec Scorpio Serie: TA-10SLD (zilver, 420 Watt voeding) €130

Totaal: € 2170,-

Dan heb je ongeveer het snelste niet overclockte systeem wat er momenteel verkrijgbaar is! Let vooral op die snelle 2 GB ram (in dual channel!) en de snelle hdd's in stripe mode (raid 0)

Daar draait jouw proggie wel op ;) voor niet al teveel geld; cdrom, brander, muis, keyboard en monitor komen er natuurlijk nog bij. Maar dan ben je toch echt wel klaar voor rond de € 3000 - € 3500 !

Ik kies trouwens voor de Athlon omdat deze beter is in raw crunchen van getallen en dat komt hier goed van pas, de geforces vind ik gewoon te duur :). Sneller geheugen heeft geen nut, want je wilt toch niet overclocken met een bedrijfspc ivm bijkomende herrie.
Heeft dat bord geen S-ATA onboard? mijn Abit NF-S wel namelijk en dia kan ook RAID draaien , alleen heeft "maar" 3 geheugen bankjes.

En als vid kaart zal ik voor een matrox gaan, voor het 2d gedeelte dan he.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties ik zal kijken wat ik ermee kan doen!!!
Pagina: 1