Toon posts:

[oc] Overclocken Asus P4B533-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik dit al een keertje heb gevraagd m-m, maar ik heb nog steeds geen flauw idee hoe ik dit moet doen, vandaar deze vraag nog een keer.
Ik ben op het gebied van overclocken een leek, en wilde weten of iemand mij kan uitleggen hoe ik dit moet doen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

heb je die FAQ nou doorgelezen dan?

Zo ja, waar loopt het precies op mis dan?

Zo nee, waarom niet?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:15
Je zit hier in het Die-Hard overclocking forum. Aangezien dit iig geen Die-Hard overclocking is, zal ik hier een melding van maken. (edit, er is al een modje :) )

Het is beter om deze vraag een gedeelte uit de FAQ te halen, of op het beginnersweb te kijken.
Wat weet je er zelf al van, heb je al een kijkje genomen in het BIOS ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 01-09-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de faq doorgelezen maar kom er nog niet uit, iets met de FSB, zoals ik al zei ik ben op dit gebied een leek (sorry) maar inderdaad wordt er in het boekje van mijn moederbord gesproken over overclocking, maar dan nog kom ik er niet uit.

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:09:
ik heb de faw doorgelezen maar kom er nog niet uit, iets met de FSB, zoals ik al zei ik ben op dit gebied een leek (sorry) maar inderdaad wordt er in het boekje van mijn moederbord gesproken over overclocking, maar dan nog kom ik er niet uit.
door je FSB te verhogen, verhoog je de snelheid waarop je CPU loopt. Verhoog die waarde in je bios stapsgewijs en probeer steeds of het op die snelheid nog werkt. Zo overclock je hem.

(Staat zo ook uitgelegd in de FAQ hoor, maar simpeler kan ik het echt niet maken)

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 01-09-2003 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik ga het proberen, alvast hartelijk bedankt :-)

• m-m
  • Niet online

m-m

okay, keep us posted :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat ik allemaal moet aanraken. Ik zie iets over CPU Frequency Multiple, CPU VCore Setting, CPU VCore, CPU/MEmory Frequency Ratio. Ik zie trouwens nergens FSB staan. Weet iemand hier meer van??

• m-m
  • Niet online

m-m

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/m-m/fsb.gif

die (rood omcirkelde) moet je hebben, heet idd anders bij jou moederbord

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 01-09-2003 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m nu op 146 staan, en draait nu op 2627 mhz, ik heb ook geprobeerd om dit hoger te zetten maar dan loopt hij vaak vast. Bedankt voor alle info m-m.

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:01

JWR

Je moet dan het voltage opschroeven bv van 1,5v naar 1,6 ofzo, net zolang tot hij weer stabiel draait.

Als je meer voltage toevoegd dan wordt de CPU wel warmer, vandaar dat je dus ook goed moet koelen. Standaard heb je op je CPU een Intel koeler en deze werkt gewoon goed.

Ik heb ook een Asus P4B533-E met een P4 2260@2804Mhz.
Maar dan met Waterkoeling.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Mja als het niet wilt weten, houdt het op he....... Als je echt geen id hebt heb je ook nix gelezen dus begin met het stuk uit de faq?? En ga anders niet overklocken.

[om het nog enigsinds nuttig te maken]
Het verschilt per mobo/cpu/mem uiteraard. Maar aangezien jij een Intel hebt kan je enkel je fsb verhogen je mp staat vast ( bij amd is het anders ). Verhoog je je fsb zal ook je pci/agp (en dus ook Hd's etc, ide zit gekoppeld aan pci), mem versnellen. Je moet dus goed geheugen hebben, of je moet er dividers voor hebben. Dit zelfde geld voor je pci/agp, als je ver wilt overklokken zul je agp/pci dividers nodig hebben of een 400 fsb cpu in jou geval(en volgens mij heb je geen dividers op dat mobo, iig niet voor agp/pci).
[/om het nog enigsinds nuttig te maken]

Voor de rest zou ik als ik jou was eens een post openen met wat meer info, wat snap je wel wat snap je niet. Post dat en wij vertellen je wat je mist(hoop ik voor je). Als je enkel een post past met ik wil overklokke hoe moet dat, kan je het echt beter niet doen en een mooie compaq kope oid.

suc6

[ Voor 5% gewijzigd door t!mP op 02-09-2003 15:43 ]

Pagina: 1