Dag mensen, ik werk op een van de hogescholen in Amsterdam en nu heb ik een probleempje! De hogeschool gebruikt een Windows XP werk omgeving die aardig beveiligd is mag ik wel stellen. Helaas is voor de leraren minder in de hardware geïnvesteerd dan in de software pakketen.
Voor de vakantie kon ik het netwerkkabeltje uit mijn school pc gooien en in mijn laptop pluggen waardoor ik meteen internet connectie had. Ik kon hierbij geen gebruik maken van de rest van het netwerk zoals extra harddisks en dergelijke maar daar maal ik niet echt om.
Ik heb momenteel geprobeerd om een router op het netwerk aan te sluiten om zo mijn oude (school) pc MAC adres na te bootsen
. Maar helaas, dit werkt dus ook niet! Kennelijk heb ik hier met user authenticiteit te maken. Begrijp me goed, ik probeer niet het netwerk plat te leggen of wat dan ook. Mijn laptop loopt gewoon veel minder vaak vast dan dat oude kreng wat daar staat, wat weer mijn kans op impotentie verkleint.
Wanneer ik echter een url adres in Internet Explorer tiep zie ik wel dat ie het IP adres vindt, alleen word de site niet ingeladen
Bij de oplossing die ik zoek is het niet zo dat ik onzichtbaar voor de beheerders wil blijven. (verdient wel de voorkeur)
Ik wil alleen toegang krijgen tot poort 21 en 80. (web en ftp)
ik heb er geen problemen mee om op het netwerk in te loggen, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop het netwerk herkent zodat ik kan inloggen alsof ik achter mijn school pc zit.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
KhamikaZe
Voor de vakantie kon ik het netwerkkabeltje uit mijn school pc gooien en in mijn laptop pluggen waardoor ik meteen internet connectie had. Ik kon hierbij geen gebruik maken van de rest van het netwerk zoals extra harddisks en dergelijke maar daar maal ik niet echt om.
Ik heb momenteel geprobeerd om een router op het netwerk aan te sluiten om zo mijn oude (school) pc MAC adres na te bootsen
Wanneer ik echter een url adres in Internet Explorer tiep zie ik wel dat ie het IP adres vindt, alleen word de site niet ingeladen
Bij de oplossing die ik zoek is het niet zo dat ik onzichtbaar voor de beheerders wil blijven. (verdient wel de voorkeur)
Ik wil alleen toegang krijgen tot poort 21 en 80. (web en ftp)
ik heb er geen problemen mee om op het netwerk in te loggen, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop het netwerk herkent zodat ik kan inloggen alsof ik achter mijn school pc zit.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
KhamikaZe
I might not be perfect, but some parts of me are excellent!