p3 of tbird, wat kan ik beter nemen ??

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
ik heb een p3 700@950+BE6-2 ik kan dit "ruilen" tegen een KT7+tbird 750/800/850
ik heb als videokaart een v3800 en haal onder win2k 130 FPs, als ik die tbird neem en ik klok hem over , haal ik dan nog steeds die fps want nu loopt me AGP dus op +/- 90 en die p3 @950 is ongeveer net zo snel als een p3 1GHz ivm de bus/memory speeds ect.

Als ik die tbird op 1Ghz zet dan is ie psies net zo snel als een Tbird van 1 Ghz als ik er van uit ga dat ik alleen de multiplier aanpas.

dus is me conclusie dat je met een AMD all je CPU overklokt en met een p3 je complete systeem (AGP/MEM/CPU/PCI)

maar haal ik dan nogsteeds die 130 FPS als ik overstap naar een tbird of haal ik er dan meer/minder omdat me AGPbus op de normale snelheid loopt ???

TIA M&M

Verwijderd

Je zal misschien zelfs sneller halen, omdat de bussnelheid van een tbird al op 200 mhz loopt, en de floating point unit(fpu) ook sneller is dan die van een p3, loopt je systeem echt wel sneller dan een zielige p3

• MnM
jah maar de AGP bus loop dan wel netjes op 66Mhz ipv 90, maar wat voor tbird raat je me dan aan en wat kan ik daar "normaal" gesproken uit halen ??

Verwijderd

Je kan je bussnelheid op die K7T ook verhogen hoor waardoor je AGP snelheid ook toeneemt. Ik weet bijna wel zeker dat je die 130fps haalt.

• MnM
speel jij quake3 ?? zoja, vertel mij es ff hoeveel fps jij haalt in welkle resolutie ??

Verwijderd

pak gewoon de tbird 900 kan je nog mooi overklokken naar de 11oo mhz, beste prijs/prestatie op het moment.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Op vrijdag 01 december 2000 11:30 schreef MnM het volgende:
speel jij quake3 ?? zoja, vertel mij es ff hoeveel fps jij haalt in welkle resolutie ??
86,1 fps - 1024x768x32 (Thunderbird 800 - GeForce 2 GTS)

Flickr | Lego collectie

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Wat een gelul hiero; je zal geen enkel verschil merken!
Sterker nog, als je Q3A speelt is er een gerede kans dat je FPS lager wordt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ja, dat klopt wel zo ongeveer...
QuakeIII:Arena en Adobe Photoshop 5.5 ( niet6.0 >:)) zijn zo'n beetje de enige benchmarks waar een intel proc nog sneller in is!

Dus als je veel Q3 speelt, en al een duurdere intel proc hebt is het niet aan te raden om een TBird te nemen.

Voor personen die een nieuwe processor willen is het wel een makkelijke keus, want je krijgt 100 tot 150MHz meer voor hetzelfde geld als je een AMD koopt.
Maar houd er wel rekening mee dat de nieuwe TBird mobo's AGP4x ondersteunen nu ook met de GeForce!

Verwijderd

ik zal die pen3 houden en verder overklokken
blijft wel waarder fast dan een amd
kan je hem later particiculier verkopen heb je meer kans dat ze hem kopen omdat het een INTEL is

ik zelf heb een atlon classic 550@850

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Overbodig om te zeggen, maar de postings van
Wizardxx komen wel heel erg Pro AMD over he?

Btw, waarom veranderen als het werkt?
En als Wizardxx helemaal gelijk zou hebben, dan zou ik me afvragen waarom die andere persoon dan wel zijn AMD wil ruilen... :?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1