Ik heb een veertiental, identieke, pc’s die uitgerust moeten worden met een aantal programma’s en drivers. Ik wil dus een pc helemaal installeren en hier een image van maken. Hoe kan ik dat nou het beste aanpakken? Ik heb de beschikking over DriveImage en Ghost. Wat ik het liefst zou willen, is dat ik de image-cd in de cd-drive stop en dat de pc automatisch hiervan de image gaat ‘restoren’. In de toekomst kan dit ook handig zijn als mensen met de pc’s hebben lopen klooien, zodat ik simpel de pc’s weer kan herstellen in originele staat!
Ik ken DriveImage niet, maar met Ghost kan je dit perfect oplossen.
Within Ghost Enterprise kan je 1 partitie laten aanmaken van 15MB, vervolgens kan je op tijdstippen dat het jou uitkomt images terug laten zetten (dwz PC automagisch laten rebooten en image terug laten zetten).
Ghost kan ook meerdere PC identiek inrichten, rekening houdend met verschillende computernamen en MAC-adressen.
Maar ik denk dat de manual je wel een stukje verder zal helpen
Within Ghost Enterprise kan je 1 partitie laten aanmaken van 15MB, vervolgens kan je op tijdstippen dat het jou uitkomt images terug laten zetten (dwz PC automagisch laten rebooten en image terug laten zetten).
Ghost kan ook meerdere PC identiek inrichten, rekening houdend met verschillende computernamen en MAC-adressen.
Maar ik denk dat de manual je wel een stukje verder zal helpen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nou, ik wil de image echt op cd zetten (kan makkelijk, partitie is 550MB), zodat ik die er gewoon in stop als ik de pc wil restoren.. Kan dat ook met Ghost zonder extra floppy's met programma's nodig te hebben?
Waar heb je zelf al gezocht? Nergens neem ik aan want je kunt gewoon de juiste image op cd gooien en dan de cd bootable maken of vanaf de cd ghost uitvoeren. Maargoed je wilde het automatisch dus maak een bootable cd.
Misschien is het niet geheel onverstandig om voortaan eerst eventjes enkele zoekmachine's raad te plegen. Bijvoorbeeld Google of onze geweldige Got-search
of de search by Symantec..... Je weet wat je wilt dus zoek dan eens op woorden als "bootable ghost" of iets dergelijks. succes
Misschien is het niet geheel onverstandig om voortaan eerst eventjes enkele zoekmachine's raad te plegen. Bijvoorbeeld Google of onze geweldige Got-search
[ Voor 40% gewijzigd door Gody op 01-04-2004 01:17 . Reden: pushmessage aanwijzingen opgevolgd ]
Hou je wel rekening met de SID van die PC, die moeten per PC verschillen.
Meh ...
gewoon met ghost (zelfs niet eens enterprise of zo nodig)
image maken, destination = cd writer
maakt een of meerdere bootable cd's om je image te restoren
image maken, destination = cd writer
maakt een of meerdere bootable cd's om je image te restoren
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Kweenie of je ook een server hebt staan. Dan kun je die image ook vanaf je server laten draaien. Ook best wel makkelijk vind ik.
jawel, Ghost 2003 (de bootflop dus) laadt zelfs een mooie gui met kleurtjes en muispijltjeVerwijderd schreef op 01 September 2003 @ 18:50:
Nou, ik wil de image echt op cd zetten (kan makkelijk, partitie is 550MB), zodat ik die er gewoon in stop als ik de pc wil restoren.. Kan dat ook met Ghost zonder extra floppy's met programma's nodig te hebben?
je kunt dan gewoon browsen via C:, D:, etc om de *.gho te selecteren en te installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 01-09-2003 19:55 ]
bootable CD, zelf ff batchfile schrijven (met waarschuwing dat hdd leeg gaat) en dan gewoon keihard eroverheen ghostenG33rt schreef op 01 September 2003 @ 19:55:
[...]
jawel, Ghost 2003 (de bootflop dus) laadt zelfs een mooie gui met kleurtjes en muispijltje
je kunt dan gewoon browsen via C:, D:, etc om de *.gho te selecteren en te installeren.
in de ghost manual staat exact hoe je dat moet doen, dmv van command line parameters kun je zo een ghost image "forceren", dus zonder user-opdracht ghosten. (Geen bevestiging vragen enz)
Verwijderd
Mijn ervaring met ghost en alle windows OS'en hoger dan winme is slecht; veel artifacts, veel vage dingen.
Driveimage nooit problemen mee gehad. Meeste bedrijven die ik ken gebruiken ook Driveimage.
Anyway, of je nu ghost gebruikt of PQDI, process is hetzelfde.
1 bak pakken, helemaal af installeren. Erop letten dat je die bak 'registreerd' op een algemene naam, dus bij gebruiker/user en organisation/organisatie niet doodleuk Piet Hein, omdat je zo heet, en organisatie De heideroosjes, omdat je dat goeie muziek vind, maar zoiets als 'gebruiker' en 'organisatie'. Vul je natuurlijk door je org heen altijd hetzelfde in, dan boeit dat niet.
Dit vanwege dat die data toch achteblijft, ook al wordt het wel gereset voordat je je image inzet.
De hostname ook algemeen houden.
Als je die bak afgeinstalled hebt, ga je naar een andere bak, pak je de cdrom van het OS, ga je naar x:\support\tools en daar pak je deploy.cab uit.
In het mapje waar je deploy.cab uitgepakt hebt, start je setupmgr.exe.
Die wizard laat je alle stappen zien die je normaal tijdens het installen door moet lopen.
Invullen wat je in kunt vullen, dus die settings die bij iedereen hetzelfde zijn zoals de tijdzone, en wat de user/jij zelf later in moet vullen leeg laten.
Na dat afgerond te hebben, dump'ie die gegevens in C:\sysprep.
Die map copy je op een good'ol fashioned diskette, past prima, en de hele map kopieer je weer naar C:\ op je afgeinstalleerde bak.
Daarna run je in C:\sysprep sysprep.exe.
Sysprep zet zelf je bak daarna uit, of reboot als je dat kiest bij de sysprep die bij xp zit.
Daarna start je em op van diskette met je image programma, en kun je je image maken.
Mooie van PQDI is dat als je de 2 rescue disks maakt, dat je vanuit driveimage de image meteen op cdrom kunt branden en dan maakt PQDI em zelfs bootable voor je.
Kan best dat ghost anno nu ook zover is, maar daar werk ik al eeuwen niet meer mee.
Je kan bij MS een command line versie van PQDI downloaden:
http://www.microsoft.com/...50078E1F36&displaylang=en
Krijg je er ook nog 80.000 uur leeswerk bij, waar bovenstaande nog ens fijntjes wordt uitgelegd.
Driveimage nooit problemen mee gehad. Meeste bedrijven die ik ken gebruiken ook Driveimage.
Anyway, of je nu ghost gebruikt of PQDI, process is hetzelfde.
1 bak pakken, helemaal af installeren. Erop letten dat je die bak 'registreerd' op een algemene naam, dus bij gebruiker/user en organisation/organisatie niet doodleuk Piet Hein, omdat je zo heet, en organisatie De heideroosjes, omdat je dat goeie muziek vind, maar zoiets als 'gebruiker' en 'organisatie'. Vul je natuurlijk door je org heen altijd hetzelfde in, dan boeit dat niet.
Dit vanwege dat die data toch achteblijft, ook al wordt het wel gereset voordat je je image inzet.
De hostname ook algemeen houden.
Als je die bak afgeinstalled hebt, ga je naar een andere bak, pak je de cdrom van het OS, ga je naar x:\support\tools en daar pak je deploy.cab uit.
In het mapje waar je deploy.cab uitgepakt hebt, start je setupmgr.exe.
Die wizard laat je alle stappen zien die je normaal tijdens het installen door moet lopen.
Invullen wat je in kunt vullen, dus die settings die bij iedereen hetzelfde zijn zoals de tijdzone, en wat de user/jij zelf later in moet vullen leeg laten.
Na dat afgerond te hebben, dump'ie die gegevens in C:\sysprep.
Die map copy je op een good'ol fashioned diskette, past prima, en de hele map kopieer je weer naar C:\ op je afgeinstalleerde bak.
Daarna run je in C:\sysprep sysprep.exe.
Sysprep zet zelf je bak daarna uit, of reboot als je dat kiest bij de sysprep die bij xp zit.
Daarna start je em op van diskette met je image programma, en kun je je image maken.
Mooie van PQDI is dat als je de 2 rescue disks maakt, dat je vanuit driveimage de image meteen op cdrom kunt branden en dan maakt PQDI em zelfs bootable voor je.
Kan best dat ghost anno nu ook zover is, maar daar werk ik al eeuwen niet meer mee.
Je kan bij MS een command line versie van PQDI downloaden:
http://www.microsoft.com/...50078E1F36&displaylang=en
Krijg je er ook nog 80.000 uur leeswerk bij, waar bovenstaande nog ens fijntjes wordt uitgelegd.
Pagina: 1