Toon posts:

Wat is de beste kaart voor capturing vanaf videorecorder ?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een videocapturingskaart te kopen waarmee ik mijn videobanden naar dvd wil om zetten. De videorecorder wil ik gewoon via analog in aansluiten op de kaart.

Ik heb het geprobeert met een gewone TV tuner kaart, echter de kwaliteit is een stuk minder dan de orginele videoband.

Heeft iemand een idee welke kaart ik het beste kan gebruiken ?? Hij moet niet te veel kosten, rond de 150 euro. Scheelt het misschien als er een MPEG1/MPEG2 realtime decoding op de kaart zit ?

:)

Verwijderd

Ben hier laatst ook mee bezig geweest, met een oud tv/kaartje geen succes.
Week later, zit ik bij een kennis, die heeft zo'n standalone dvd-recorder bij de
tv staan. Dus ik regel het nu op die manier (heb niet zo heel veel over te zetten).
Maar misschien idee om eens in je kenissenkring te kijken of iemand zo'n ding heeft
staan waar je gebruikt van kunt maken.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ik ken heeft zo'n standalone dvd-recorder. Het schijnt ook met de pc te kunnen als je een goede capture kaart hebt. Ik heb alleen geen idee welke :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Misschien zo;n capture kaart van Pinncale oid?
Die schijnen wel goed te zijn

Verwijderd

De goedkoopste oplossing is uiteraard gebruik maken van een TV kaart en het klopt inderdaad dat de kwaliteit niet zo mooi is.
Zover ik weet om een goed resultaat te krijgen is gebruik te maken van de pinnacle dc10+ kaart maar dan red je het niet met € 150,00.

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 08:41
Canopus?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen een pinnacle dc10+ en een tv tuner kaart ? Zit er een andere chipset op de dc10 ofzo ?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
de DC10 heeft een hardware decoder

Verwijderd

Koop een 2e-handse capture_kaart van Fast of zo, moet voor een redelijk bedrag kunnen. Via de DV_Raptor kan het via een omweg ook maar daar is ie niet echt voor bedoeld en de kaart wordt niet door alle sofware_pakketen ondersteund (helaas).

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb hier de pinnacle studio moviebox dv. Das zo een extern apparaat wat je via firewire aansluit, maar werkt perfect. Zie zelf ook geen kwaliteitsvermindering optreden bij het capturen van tapes. IS ook nog wat goedkoper dan een hardwarematige decoder denk ik.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Bedoelen jullie niet een hardware encoder? Er valt namelijk nog niks te decoden omdat het signaal analoog binnenkomt. Toch wel een behoorlijk verschil als je op zoek gaat naar een kaart, HW decoder kost een prikkie, een HW encoder een behoorlijke smak.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 23:57
een DC10 is een professionelere videobewerkingskaart en is dus ook niet bepaald goedkoop met zijn 200 euro...

Als je alleen wilt capturen en evt. tv wilt kijken heb je in principe genoeg aan een Pinnacle PCTV, je kunt dan kiezen tussen een Rave, een 'gewone' PCTV en een Pro.. Hierbij moet ik dan wel melden dat de Pro de enige is waarmee je stereo geluid hebt, de andere 2 varianten hebben alleen Mono geluid..

Zelf heb ik al een hele tijd een PCTV Pro, welke een erg goeie kaart is, daarvoor heb ik een WinTV PCI FM gehad, maar die kwam niet bepaald in de buurt van de kwaliteit van een goeie Pinnacle kaart...

Overigens weet ik niet of het veel zal schelen als je een andere kaart gebruikt om VHS te cappen, de kwaliteit zal altijd wel minder zijn, aangezien VHS een niet bepaald hoge resolutie heeft..

[ Voor 15% gewijzigd door Sartsj op 04-09-2003 13:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een vraag voor het Audio, Video&HiFi (AV) subforum.

Uit de AV FAQ:
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Move VB->AV

Oslik blyat! Oslik!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

en ik vind een topic per onderwerp tegelijk in de topiclist wel voldoende :)
Welke TV kaart moet ik kopen ?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.