Laptop stiller krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Na een jaar lang gebruik te hebben gemaakt van een niet mobile P4 1.6 Ghz Laptopje ga je toch (vooral met de centrino's) erg merken dat het apparaat toch wel erg veel lawaai maakt. :P

Ik vraag me nu dus af, zijn er wat programmatjes voor laptops die draaien onder XP wat je temperatuur wat naar beneden haalt?
Of dat er wat programmatjes zijn om je Fan-speed in te stellen?

Ik zit er miss aan te denken om een Mobile Celeron drin te prikken (de P4 kwaliteiten gebruik ik niet echt) of een gewoon P4-M
Mjah waar haal je zoiets vandaan en in hoeverre wordt hij er stiller van? :?

Wat zijn jullie ervaringen met het stiller krijgen? Verlicht mij! aub :)

Verwijderd

Uhm, is het niet zo dat centrino's juist stiller zijn dan conventionele processors? Gezien het feit dat ze energiezuiniger werken?

- edit - volgens mij heb ik het verkeerd gelezen :P

Sorry~!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 18:53 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

www.download.com zoeken naar speedfan ;) Als het goed is moet het daarmee lukken(mits het type mobo goed word herkent)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik cpu idle pro en kan je vertellen dat dat echt scheelt bij normaal gebruik van je laptop. De fan van de laptop gaat nu alleen aan als ik ff een spelletje opstart.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35

Mentalist

[avdD]

Ervanuitgaande dat je geen koetjes op je laptop laat grazen zou je eens op http://www.cpuidle.de/ kunnen kijken. Had bij mij erg veel effect op m'n P3 onder Win98, zover ik weet moet het ook gewoon op een laptop cpu werken.

Grrrr, Hurricane was me voor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2003 19:04 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

mobile p4 zal waarschijnlijk niet passen

mobile p3 had immers ook een andere pin layout dan de p3 zelf (socket beide overigens)

celeron-478 zal die niet stiller op worden aangezien de cooler bij de celeron voor een normaal moederbord/pc is en die past dus niet in je laptop :)

maybe een andere cooler als die uberhaupt te verkrijgen zijn?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Een p4 mobile past. Deze laptop (Asus L3400s) is ook te krijgen in de L3800s (2.0 Non-mobile) of L3800c 1.7 Mobile.
Bij de specificaties, Pin layout, chipset, socket op de asus site wordt de L3400/3800s gelijk gezet aan de L3800c (allen dezelfde beschrijving).. Ik mag er dus vanuit gaan dat dat ding drin past.

Mn broer heeft een Mobile Celeron 1.8 in zn Toshiba Laptop zitten. Daar is in windows de koeling gewoon uit .... Dat wil ik ook! :P

CPU-Idle helpt niets, zelfs geen enkele graad. Hij blijft 40 graden Idle. En sja bij een p4 de fan uit krijgen is wel heel erg veel van het goede!

Tis nu alleen de vraag.. zou zon Pentium 4-M écht schelen... en waar kan je die krengen krijgen?
Of moet ik wachten op een Powerleap convertortje voor de Pentium-M :P (blijven dromen :P)

Edit:

Klees nu op de Asus site dat het hier gaaat om 2 verschillende pinlayouts...

Non mobile (L3000S-series)

Intel® Pentium® 4-D-Processor
FC-PGA2-Package
PentiumR 4-D 1,6/1,8/2,0 GHz

Mobile: (L3000C-series)

Intel® Mobile Pentium 4-Processor (Mobile Northwood)
m FC-PGA-Package
0,13-m-Process, 512 KB Cache
1,4/1,5/1,6/1,7/1,8 GHz

Allebij wel dezelfde chipset:

Intel® 845MP-Chipset

[ Voor 25% gewijzigd door Gehaktbal op 01-09-2003 20:26 ]

Pagina: 1