Toon posts:

Restore image op sony vaio N505X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is.. maar hier wordt wel eens iets over backups behandeld.

Ik heb hier een Sony Vaio PCG-N505X laptop. Deze is ter reparatie naar Sony geweest. Sony heeft toen het moederbord vervangen.

Ik heb op de laptop windows 98 SE geinstalleerd en alle mogelijke updates en patches maar de laptop werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.

Nu dacht ik, laat ik eens de originele restore cd gebruiken. Het probleem is nu dat deze CD de laptop niet meer herkend en weigert te installeren. Op de CD staat wel een bestand met de naam restore.img en het progje restorer.exe . Hoe krijg ik die image toch op de laptop?

Ik kan het image bestand niet met ghost openen.

Sony is tot nu toe weinig behulpzaam gebleken.....

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hmm, ja normaal gesproken boot je gewoon van de recovery CD's en wordt de image teruggezet. Je zegt, dat de recovery procedure de laptop niet herkend... krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

Ik verwacht dat je zelf ook niets kunt met de image, dan zou je de evt. switches van het programma of zo moeten weten. Het lijkt er bijna op, alsof er een iets ander type mainboard of zo in zit nu. Heb je al eens geprobeerd om windows gewoon los te installeren dus niet via recovery CD's? (als je die mogelijkheid hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al windows geinstalleerd, maar de laptop blijft dan moeilijk doen.
De windows software van Sony geeft in eerste instantie ook aan dat de laptop niet herkend wordt maar daarna geeft ie wel de goede originele specs. aan.

De CD zegt: "This program may not be used on your computer."

Verwijderd

Heb je wel admin-rechten?? aan de error te zien heb je niet het recht om het programma te gebruiken.

je kunt ook ff kijke op de club-vaio site van sony. of bellen en een nieuwe cd aanvragen. heb ik zelf ook gedaan voor m'n vaio fx801

Verwijderd

Topicstarter
admin-rechten onder dos?

Verwijderd

oops, ney k denkt nie |:(

dan is t denk ik tog t handigst om sony nederland 1ns te bellen en je belevenissen met ons te delen. :?
Pagina: 1