Toon posts:

Ik zoek degene die Dit op kan lossen!

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:

TB 800@800 Mhz - MSI K7T pro - 128 Mb PC133 - Geforce 2MX 32 MB + TV-out - SBlive! 1024 - Philips 107E - 30,7 Gb 7200 Rpm HD - vage netwerk kaart van Faralon? - Creative DVD 1241E -

Nu komt het probleem.
Slot 1: Geforce 2MX 32 Mb + TV-out
Slot 2:
Slot 3: vage netwerkkaart (@home, faralon?)
Slot 4: nix (eerst SBlive 1024)
Slot 5: SBlive 1024

Ik installeer Windows en gaat allemaal goed. Als windows ge-installeerd is dan de VIA 4 in 1 drivers, reboot. Installeren van de Videokaart - reboot - installeren van de geluidskaart - reboot.

1. En toch krijg ik bij de overige hardware van de systeemeigenschappen te zien dat er een PCI multimedia device gevonden is. (In de bios staat de onboard sound en gameport uit) :(

Bij de videokaart ga ik de detonator 3 drivers van nVidia, ik denk de nieuwste!, installeren en wat gebeurt er, bij de eigenschappen van de videoadapter - krijg ik een tabblad te zien met "de computer moet opnieuw worden opgestart" en wanneer ik ook maar iets wil doen krijg ik de melding dat Desk.CPL "corrupt" is en dan word het afgesloten.

Wie o Wie is de ultieme goeroe die mij kan vertellen hoe dit op te lossen.

Al deze problemen zowel bij ME als bij SE, en ik gebruik DX 7

;( ;( ;(

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

De detonator 3 zijn niet de nieuwste drivers.
dat zijn de 7.xx (7.14 dacht ik)
Als je videodrivers installeert moet je de oude eigenlijk eerst deinstallen, dan de standaard vga drivers van windows laden, en daarna pas de nieuwe drivers.

Het multimedia device klinkt als een extra SB dingetju.
Check de creative site eens voor nieuwe drivers.
En dubbelcheck eens in je BIOS of onboard sound echt uitstaat!

Succes! :Z

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik echt allemaal al geprobeerd, onboard sound staat echt uit. En het is een complete schone installatie.

Groet Miho, maar bedankt! :+ :+

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
- Heb je naast de on-board sound ook alles wat met "var codec" etc. te maken heeft uit gezet?
- staat je DVD-rom op DMA? zo ja, uitzetten om te kijken of 't probleem over is.
- gooi die netw. kaart er tijdelijk eens uit.
- plaats een seen oude 40 pins kabel tussen de controller en de schijf (gaat dan weer op ATA-33 werken)

suc6

[semi-offtopic]
Vor diegene die dit lezen met een PIII of een celeron-II en een SB-live
Let er op dat je ook allerlei fatale uitzonderingen etc. kunt krijgen wanneer je niet de nieuwste drivers van de live download.
Ik heb gezien dat d'r nog steeds live's verkocht worden met oude driver-CD's erbij.
[/semi-offtopic]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Haal eens alle kaarten uit je pc, behalve je videokaart.
Wordt die MM-device nog steeds gevonden dan?

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog niet geprobeerd, zal het vanavond ff doen.

Wat ik gewoon vreemd vind is dat ie bij beiden OS'en dezelfde problemen geeft, en ik heb de LiveWare 3.0 win98 en winME en dan nog blijft ie een PCI multimedia Device vinden. Tis gewoon heel vervelend allemaal!

Groet MiHo 8-)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Je hebt nog wel eens van die computers waar het geen bal uitmaakt of onboard-stuph aan of uit staat, Windows blijft ze zien...

Is het een AMI-Bios? Zoja, kijk eens op de msi-site (www.msi-computers.nl ofzo) bij support/biosupgrades voor de utility om over te stappen van AMI naar Award-bios.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik HAD het probleem ook... heb net W98 SE opnieuw geinstalleerd en de volgende volgorde van videokaart drivers geinstalleerd (Hercules GF2 MX):

1) eerst standaard drivers voor videokaart (van je cdrommetje)
2) de laatste drivers van nVidia installeren...

Zo heb ik het de laatste x gedaan, en dat lijkt te hebben gewerkt, want ik ben die melding nu kwijt... al die andere zaken als bios shit enzo hebben er ECHT niks mee te amken, want dat had ik ook allemaal al geprobeerd, en dat werkte dus niet... het is en blijft gewoo een videokaart driver kwestie... :)

Verwijderd

Het PCI MM device is wel degelijk van je SB1024. Kijk eens bij de systeem eigenschappen. Bij Overige Creative apparatuur moet staan:
- creative gameport-joystick
- creative multimedia-interface
- creative SB16 emulatie

en bij het geluid natuurlijk je SB1024 device
als een van deze mist dan is dat waarschijnlijk je "pci mm device"
ff zoeken op je drivercd en het drivertje voor het device vernieuwen.
Suc6. :)

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Kan ik me voorstellen. Hoop dat je d'r snel achterkom wat er is.

Verwijderd

Topicstarter
OK alleen bedoel je dat ik de drivers van Windows (Standaard VGA adapter) moet pakken, en daarna pas de nieuwste van nVidia (Heb ik ook al geprobeerd) Die drivers van nVidia installeert ie prima alleen desk.cpl word corrupt, instabiel of whatever.

Is er een ultieme volgorde om de diverse kaarten te installeren of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit? :7

Verwijderd

je soundcard moet je op 2 plaatsen in je bios uitzetten, en dat van die detonator drivers is gewoon die versie...... als je 6.18 installeerd heb je geen problemen.
of in elk geval die nvcpl.dll van versie 6.18 copieren naar windows\system.

werkt bij mij ook

succes

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 12:28
Misschien wel een aanrader... De sblive 1024 emuleert een 16-bit soundcard (ouderwets ik weet het, maar tsja niet mijn schuld).
Een mogelijke oplossing hiervoor is in je configuratiescherm hardware de 16-bit emulatie disabelen in alle profiles. Let erop niet verwijderen alleen disabelen.
Bij mij heeft dat gelukkig gewerkt. Hij staat er wel maar doet vervolgens niets meer. So who cares.

Oh ja, vergeet niet in je autoexec.bat (voorzover je deze hebt) alle verwijzingen naar de sb init te verwijderen bv. rem sbinit 220h/d3/t1 enz.

Suc6 :9~

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem een beetje, Sblive werkt perfectie (In mijn optiek althans) maar ik vind dat gele uitroeptekentje irritant, misschien ben ik wel een neuroot maar toch. Kzal vanavond ff gaan klooien.

Mzzl Miho :)

Verwijderd

Je moet bij het installeren van de soundblaster Live de aangepaste installatie kiezen en daarna de sb16 emulatie uitvinken.
In het verleden gaf dit nogal wat problemen bij diverse mobo's m.b.t. het afsluiten van windows.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het wel ff proberen vanavond. laat wel ff iets weten of het allemaal gelukt is mbt de geluidskaart.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

De SB Live installeert wel een groot aantal devices. controleer of ze er allemaal in staan zou ik zeggen! joystick controler, sb 16 emulatie etc. Ik zit niet achter mijn eigen pc, dus weet ik ze zo niet even allemaal, maar het zijn er een stuk of 5. Misschien dat iemand andfers ze op kan noemen?

Suuk6,

Makkie ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Creative Multimedia interface
Creative SB16 emulatie
Creative Gameport joystick
Creative SB Live !

4 stuks in totaal.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
gewoon laatste drivers nVidia installeren, dan is het probleem opgelost....

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer het een en ander door de CD in de speler te doen, en ik vind volgens mij maar 3 dev.

De kaart zou toevallig niet kapot kunnen zijn?
:'(

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

N00p, laatste drv's installen werrukt nie, ik hep utzelfde probleem maar dan me die duffe onboard geloidskaart, die vind ie steeds opnieuw, hep da ding oitstaan in de bios en toch vindt windhoos um steeds, krijg dan oowk conflicten me de soundbaltur die dur al in zit...., ik snap dur nix van....

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 11:43 schreef Majestic het volgende:
Creative Multimedia interface
Creative SB16 emulatie
Creative Gameport joystick
Creative SB Live !

4 stuks in totaal.
Ja maar die SB 16 emulatie geeft een IRQ conflict in DOS, in windoos geen enkel conflict. Ik meen me te herinneren dat ern wel een emulutie dev in de systeem eigenschappen EN in de overige apparaten als zijnde PCI Multimedia Device dan als ik het een beetje begin te begrijpen.

Groet
Miho
Pagina: 1