Geheugen+Cooler advies nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
Vorige week is m'n pc overleden... nou heb ik ff een nieuw setje nodig.

Heb besloten een GigaByte 7N400V Pro NForce2, mobo te halen. Daarop komt een Athlon XP 2600+ (166).

Geheugen ben ik dus nog niet over uit, zal ik of 1x 512DDR 400 nemen, of 2x 256DDR 333. Ik weet nou niet precies wat me de beste performance gaat geven.

Cooler, weet ik ook nog niet, ik wil een stille. Zo'n grote Zalman misschien?! Zat eerst met een GlobalWin WBK38 @ 6800RPM, maar die ben ik meer dan zat. Verder is die niet geschikt voor deze CPU.

Dan komt er verder nog een Radeon 9700 PRO in, die had ik nog. Een SB Audigy! En nog wat dingen. Ik ga 2x 80GB Maxtor 7200RPM in RAID 0 zetten.

Nou heb ik al een tijdje hard zitten zoeken, en een mooi topic gevonden, voor de coolers dan. [rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml] Dus daar ga ik verder neuzen. Misschien dat iemand hier nog wat voor me weet, en dan met name dat geheugen.

Alvast bedankt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beste performance zijn twee DIMM's welke je synchroon laat lopen met de FSB, 166MHz (PC2700) dus. Dat synchrone is zelfs nog meer van invloed dan het aantal DIMM's. Zie ook: Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit

Cooler en stil? Neem eentje met minimaal een copperbase en bij voorkeur een Papst fan. persoonlijk ben ik niet zo weg van al die kant en klaar oplossingen met flashy names en de belofte dat ze stil zijn terwijl er een 70mm fannetje op zit :/ Zalman heeft idd wel leuke socket A heatsinks (zoals de welbekende waaier). Denk wel om het gewicht van die all-copper gevallen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tja, wat jij wilt. Ik heb hier een leuke Zalman in m'n pc hangen, die werkt perfect en stil. Volgens mij heb je niet veel aan 400 mhz geheugen, dus 2x 333mhz reepjes van jouw geliefde grootte werkt het best.

dubbelpost -1

[ Voor 8% gewijzigd door Par_Martinos op 01-09-2003 18:10 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• dôh
Abbadon, danku..

Ik ga zo ff die link van je checken, naar die zalmans heb ik idd al zitten kijken. Nou vond ik van die waaiers die bevestiging nogal brak uitziend. Ik ga er toch eens over nadenken.
Denk wel om het gewicht van die all-copper gevallen.
Daarmee denk ik dus gelijk aan die bevestiging, nou heb ik ze wel gezien waarmee je 4 gaten in je mobo moet hebben, alleen dat zit niet in deze Gigabyte. Ik ga eens even die bevestiging goed inspecteren, want ik heb nogal slechte ervaring gehad met van die hele zware coolers op die kleine clipjes... (die braken dan af enz...)

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Synchroon laten lopen
En een lekker koper koelblok Slk 900 /swiftech 462+ :9

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Abbadon schreef op 01 September 2003 @ 18:08:
Beste performance zijn twee DIMM's welke je synchroon laat lopen met de FSB, 166MHz (PC2700) dus. Dat synchrone is zelfs nog meer van invloed dan het aantal DIMM's. Zie ook: Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit

Cooler en stil? Neem eentje met minimaal een copperbase en bij voorkeur een Papst fan. persoonlijk ben ik niet zo weg van al die kant en klaar oplossingen met flashy names en de belofte dat ze stil zijn terwijl er een 70mm fannetje op zit :/ Zalman heeft idd wel leuke socket A heatsinks (zoals de welbekende waaier). Denk wel om het gewicht van die all-copper gevallen.
Hmmm, heb hier een glacialtech koeler (15 euro) en een zalman koeler. Ik hoor echt geen verschil tussen de beide terwijl er toch echt een 70 mm fannetje op zit ;)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik zou 2x 256 mb pc3200 (vanwege dualchannel) nemen en dan je proc op 200 fsb laten lopen (is toch mp unlocked).

Coolers, het is net wat jij wilt, ik heb een Volcano 9 en dat loopt best lekker (kost niet mega veel). Met tempgestuurde fan, die je ook handmatig kunt bedienen voor stilte of "extreme" prestaties.

Ik raad je aan wat reviews te bekijken en daaruit een keuze te maken adhv jou wensen

• dôh
zandpaddo schreef op 01 September 2003 @ 18:58:
ik zou 2x 256 mb pc3200 (vanwege dualchannel) nemen en dan je proc op 200 fsb laten lopen (is toch mp unlocked).

Coolers, het is net wat jij wilt, ik heb een Volcano 9 en dat loopt best lekker (kost niet mega veel). Met tempgestuurde fan, die je ook handmatig kunt bedienen voor stilte of "extreme" prestaties.

Ik raad je aan wat reviews te bekijken en daaruit een keuze te maken adhv jou wensen
Mja, dat is ook een goed idee... ik ga eens kijken naar de mogelijkheden... wist niet eens dat 'ie MP unlocked is?! Zal wel achter lopen.. lol :D

Ja en voor die coolers moet ik nog "ff checke"...

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je bang bent voor teveel gewicht aan je mobo is de CNPS6000-AlCu misschien wat voor je. Het gewicht hangt dan aan je kast. Je bevestigd de houder van de koeler gewoon bovenop de slots van je agp en eerste 2 pci-sloten. Daaronder kan dan uiteraard wel een andere kaart zitten. ;)
Koeling is voldoende. Zelfs met mijn 2400+ op 2300 Mhz kwam de boel niet boven de 45 graden. Ik geloof de snelheid ongeveer rond de 2000 tmp.

Par_Martinos is blij toch nog een redelijk zinnige bijdrage te kunnen leveren

[ Voor 14% gewijzigd door Par_Martinos op 01-09-2003 19:38 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

De nieuwe Thermaltake Silent Boost schijnt goed te koelen en stil te zijn

Verwijderd

Neem een Artic cooler! Als je die hoort heb je echt hele goede oren! en ze koelen ook nog best wel goed.

• dôh
Ik ga toch voor die Zalman heb ik besloten, jaja Par_Martinos.. lol

Over dat geheugen?! Er is mij verteld dat je maar 1 stripje DDR400 op je mobo kan plakken?! Is dat zo, of is diegene gewoon gek? :D

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:12

Smarron

The bend

Bl@de schreef op 01 September 2003 @ 19:54:
Ik ga toch voor die Zalman heb ik besloten, jaja Par_Martinos.. lol

Over dat geheugen?! Er is mij verteld dat je maar 1 stripje DDR400 op je mobo kan plakken?! Is dat zo, of is diegene gewoon gek? :D
Diegene heeft er niet zoveel verstand van, laten we het daar maar op houden. Kan dus gewoon.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• dôh
Ja precies... nou moet ik alleen ff geheugen en die zalman bij dezelfde winkel vinden... :)
Pagina: 1