Postfix+MySQL+Courier-IMAP in imap folder plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een mailserver geconfigged met Postfix+MySQL+Courier-IMAP en dat werkt prima, nu heb ik meerdere domains en wil die in 1 mailbox maar in verschillende folders ontvangen. Ik wil dus emailadres lurge@blaaa.nl in mn standaard inbox ontvangen (dat gaat goed). Maar dan wil ik mijn 2e domein bleee.org in mijn imap folder "bleee" krijgen. Is dit mogelijk en hoe is dit mogelijk?
Ik heb zitten zoeken op courier-imap site en op de postfix site maar daar kan ik niet vinden wat ik zoek (of ik zoek naar de verkeerde termen). Kan iemand mij hiermee helpen? Of een tip geven waar ik naar moet zoeken? :)

ActueleWind

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Gebruik zelf vpopmail daarvoor, kun je meerdere domeinen mee aanmaken en nog veel meer.
Maar die beheerd zeg maar de maildirs.
http://www.inter7.com/vpopmail.html

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
ik neem ff aan dat je met mailbox de Maildir bedoelt. Dan kun je postfix zo configureren dat die de mail in dezelfde Maildir aflevert en dat die procmail als Local Delivery Agent gebruikt. Moet je procmail dus eerst installeren, en in $HOME/.procmailrc kun je aangeven in welke folder van je Maildir je je mail wilt hebben.

zoek ook op "virtual domains"

[ Voor 15% gewijzigd door arikkert op 02-09-2003 12:31 . Reden: virtual domains ]