Welke TFT past beste bij mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• Diz-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 05:42
Ik zit er over te denken om een TFT scherm te gaan kopen, aangezien mijn CRT aan het einde van zijn latijn is. Ik zat zelf te denken aan 17" of 18".

Wat ik zo'n beetje doe op de pc is het volgende: Webdesign, gamen, muziek, veel surfen.

Mijn budget is rond de 600 a 700 euro. Iemand suggesties over welke TFT bij me past? Waar ik zeker geen spijt van krijg na aankoop!

Alvast bedankt! _/-\o_

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40
Voor surfen en muziek (luisteren neem ik aan :? ) maakt het niet uit.
Games zou ik nog steeds voor een CRT gaan en niet voor TFT.
En tja.. webdesign... Kan op allebei.

Als je perse TFT wilt, zou je eerst beter moeten weten wat je doet, ik vind de omschrijving een beetje sumier. En goed zoeken ;) Iedereen is anders

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
En hoe heb je hier onze hulp bij nodig? Ga je die ene inch echt merken in je game? Amper. Met webdesign is het misschien makkelijk om een wat groter scherm te hebben maargoed kijk dan even naar de prijs.
Deze gaat vrees ik op slot omdat dit een beetje een te standaard vraag is... [reeds gemeld zie ik]
ps:misschien dat hier iets voor je bijstaat: www.tftwebwinkel.nl/

[ Voor 18% gewijzigd door Gody op 01-09-2003 17:49 ]

• Diz-X
Ik zoek gewoon een goed scherm met goede contrast en helderheid verhouding en goede reactie tijd voor dat budget.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 13:25

TwoR

Gekleurde stippen

Dan moet je zoeken

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Laat dan eerst eens zien wat voor vooronderzoek je gedaan hebt, welke modellen in je opkomen?
Want hier kunnen we natuurlijk sowieso niks mee.. Iedereen heeft een bepaalde voorkeur en zal je die ook aanraden.. Uiteindelijk weet je dan nog niks :)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Ikzelf heb op dit moment de Sony HS73 op het oog een mooi scherm (naar mijn mening) met goede contrast/helderheid verhoudingen. Enig minpuntje, hij heeft geen DVI...
voor de rest zeker het kijken waard!

edit:
in de hardware.info, van deze maand staat een test met verschillende 17" TFT's, die wel aan jouw eisen voldoen denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Painxiom op 01-09-2003 17:51 ]

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Neem een Philips, die zien er altijd wel mooi uit en hebben goed beeld :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zelf heb als crt een philips 107s11 en vind dit een goede monitor maar wil ook naar tft toe.

Dus zat ik te denken aan de philips 170s4 (is ongeveer 400 euro) en dit dan 2 keer op een DualHead kaart. Heb nu @work 2 keer Compaq S710 staan en dat is echt handig.

Wat vinden jullie van de Philips 170s4 ?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik heb de LG L1710S gekocht en werkt nog lekkerder als mijn 19inch Iiyama 455 :*)
En dies nu in de aanbieding bij een bekende zaak (zie pricewatch ;) ).

• Diz-X
Wat eigelijk het grote probleem is, ik kijk me helemaal scheel op al die specs. Zijn zelfs schermen met zelfde specs en met prijs verschillen van 200 a 500 euro.

zag een Samsung 192V 19" voor 700 euro. Als we de specs zouden moeten geloven zou dit een redelijk goed scherm moeten zijn. Enige wat ik op dat scherm mis een DVI aansluiting.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik heb nu sinds 2 dagen de Acer al732 en ben er heel tevreden mee. Met een reactietijd van 16ms is dit scherm ook geschikt voor gamen. Voor surfen en muziek maakt eigenlijk niet uit of je een 16 of 30ms scherm heb en Webdesign zou ook goed moeten kunnen. De prijs valt ook zat mee ik heb 543 euro (incl vezendkosten) betaald.

maar er zij mmeer van dit soort schermen, de NEC 1760NX bijvoorbeeld.
voor meer info zou je hier eens kunnen kijken: TFT/Gamen - The 6th Episode

[ Voor 4% gewijzigd door Toet3r op 01-09-2003 18:26 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• 9-speed
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb zelf een 17" tft scherm van XELO (www.xelo.ag). Tamelijk onbekend, maar met de kwaliteit ben ik zeer tevreden voor 439 EURO. Ik doe vooral aan surven en fototjes kijken/bewerken, niet echt veel beweging dus.
Volgens mij maakt 17" of 18" niet zoveel uit aangezien ze meestal dezelfde resolutie van 1280X1024 hebben. Bij een 18" krijg je volgens mij dus alleen grotere pixels...

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 12:35
Iiyama AS4314UT is niet duur en goede kwaliteit

heeft wel geen DVI aansluiting

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Zoals je kunt zien prijst iedereen zijn eigen TFT aan, mijn tip ga zelf kijken bij een mediamarkt of echte pc zaak. Kun je ze zelf testen, misschien vind jij 25ms helemaal niet erg voor games terwijl de een 16ms al bagger vind ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.