* botoo agrees with
* botoo "Een kots-smiley is niet genoeg voor een troll" (als dat wel het geval zou zijn dan moeten de

's van de FP verdwijnen, we zitten immers niet om trollen te vragen.)
Mijn term "beschaafd" is evenwel onjuist gekozen "bescheiden" of "magere" vertolkt mijn gedachte hieromtrent een stuk beter, maar een score van 2 blijft wmb redelijk correct, en komt daarmee precies boven het maaiveld uit.
De koppeling naar Palladium en de url mag je lezen als een onderbouwing naar zijn conclusie. Ik zie het als inzichtvol als iemand doorheeft dat er wel heel erg veel "Big Brother"-achtige systemen in zwang komen.
Je kunt
"vertrouwen is goed.controle is beter" ook te ver doordrijven.
Wat betreft het niet heel schadelijk zijn van de kliklijn ben ik een andere mening toegedaan.
De kliklijn zoals jij die voorspiegelt is wel nuttig, maar als je zo nu en dan hoort/leest dat b.v. (ex)werknemers hun (vorige) berdijf verklikken omdat mogelijk net niet alle licenties op orde zijn, of iemand die zijn buurman (waar hij een hekel aan heeft) verklikt vanwege wat kopieën, puur om de buurman te naaien en niet vanwege het tegengaan van de illegaliteit, dan slaat die kliklijn imo door naar teveel negatieve neveneffecten.
Verder blijf in in regel de tactiek aanhangen om een post bij twijfel naar boven af te ronden