PM gevraagt om draad recht te buigen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
In de Kleine internetradiozenders klagen RIAA aan draad, staan een hoop reacties nogal scheef. Enkele voorbeelden:

Deze is geen +4: Informatief waardig
Ook de volgende +4 reactie behoort, volgens mij, geen +4 beoordeeling te hebben.
Ook deze is geen +4.
Eveneens lijkt mij een +4 beoordeling voor deze reactie ook te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
De 1e heb ik op een +2 informatief gezet. Linkje erbij is imo wel praktisch.
De 2e heb ik nog niet gemod. Zelf sta ik een beetje in dubio. Een 2 is denk ik wel een mooie score, maar ik vind de reaktie een beetje inspelen op bekende praat.
De 3e heb ik op +2 informatief gezet. Hij vertelt over alternatieven en geeft de linkjes erbij.
Met de 4e wacht ik nog even, ik zit te denken richting een 0 of -1. In principe vind ik het zelf een overbodige reaktie, en die kotssmilie maakt het behoorlijk trollerig.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die tweede reactie lijkt mij perfect voor de plus twee score en niet echt een reactie die een juweeltje is en op +4 hoort. Het is een beredenering van de poster en horen naar mijn mening op het niveau van +2. Jammer dat hij niet doorredeneert naar de beschermende werking van de RIAA van het werk van de artiesten/auteurs, want dan zou deze van mij op +3 mogen eindigen.

Die laatste aangehaalde reactie is vrij dubieus; de urrel in de reactie is behulpzaam, maar de laatste regel weerspiegelt de mening van de planter en dient zwaarder te wegen dan de behulpzaamheid van de reply. Dit zou dus betekenen dat de eindscore op -1 troll moet eindigen omdat het een ongefundeerde mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
De tweede is een +2 score waard, maar meer ook niet.
De vierde is overbodig en trollerig -1, mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
De vierde is overbodig en trollerig -1, mijns inziens.
Ben ik 't niet mee eens. Een kots-smiley is IMO niet genoeg voor een troll. Ik zou deze op 0 overbodig zetten, aangezien ik me de frustratie over het meldpunt wel kan voorstellen.

Zoals Hans Teeuwen 't zei: 'het is hier een traditie om je buren aan te geven' (over Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

De bewuste vierde is wmb geen troll waard, maar +4 is imo veel te veel, een beschaafd tweetje volstaat ruimschoots.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

botoo schreef op 02 September 2003 @ 23:32:
De bewuste vierde is wmb geen troll waard, maar +4 is imo veel te veel, een beschaafd tweetje volstaat ruimschoots.
Ik vind een tweetje helemaal niet beschaafd. Stel je nu voor dat een thread hebt over nieuwe mogelijkheden om de legaliteit van een stuk software te checken... en er komt iemand aanzetten met een linkje naar info over Palladium en die roept: "ik zal het je nog sterker vertellen, het is er al :r "

Je zegt dus dat iets bestaat... geeft een linkje en geeft met de kots-smilie te kennen dat je er op schijt. Dat is je volste recht, maar dat maakt het nog geen reactie die echt wat toevoegt aan de informatiewaarde van het nieuwsitem. Net als de onderhavige reply; hij heeft zelfs nog niet echt te maken met het onderwerp ook, want het gaat over radiostations die een rechtszaak aanspannen tegen de RIAA. Leuk dat hij z'n mening geeft over de klikmogelijkheid bij BREIN, maar niet echt ontopic.

Verder (maar daar zal ik wel helemaal alleen in staan denk ik) vind ik een dergelijke kliklijn niet eens heel schadelijk. Als ik zie dat er bij de buren ingebroken wordt, bel ik de politie. Er gebeurt dan namelijk iets onrechtmatigs. Als ik weet heb van iemand die op grote schaal intellectuele eigendom aantast (met een beetje analogische interpretatie zelfs vergelijkbaar met diefstal...), dan is het toch niet heel onredelijk dat ik dat meld bij een instantie die research doet voordat het aan het OM wordt doorgegeven? Oók hier praten we over iets onrechtmatigs... Dat deze meneer op de FP dan zo nodig moest laten merken dat hij walgt van die kliklijn, doet aan de vrij legitieme bestaansgrond ervan weinig af.

Zeker het volledige gebrek aan onderbouwing en dus *juist* het gebruik van die enkele smilie, doen ook mij toch sterk neigen naar een troll-moderatie. 0 Overbodig zou ook wel kunnen, maar ik vind dat de reactie in ieder geval niet op 1 of 2 moet belanden. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo agrees with * botoo "Een kots-smiley is niet genoeg voor een troll" (als dat wel het geval zou zijn dan moeten de :r 's van de FP verdwijnen, we zitten immers niet om trollen te vragen.)

Mijn term "beschaafd" is evenwel onjuist gekozen "bescheiden" of "magere" vertolkt mijn gedachte hieromtrent een stuk beter, maar een score van 2 blijft wmb redelijk correct, en komt daarmee precies boven het maaiveld uit.
De koppeling naar Palladium en de url mag je lezen als een onderbouwing naar zijn conclusie. Ik zie het als inzichtvol als iemand doorheeft dat er wel heel erg veel "Big Brother"-achtige systemen in zwang komen.
Je kunt "vertrouwen is goed.controle is beter" ook te ver doordrijven.

Wat betreft het niet heel schadelijk zijn van de kliklijn ben ik een andere mening toegedaan.
De kliklijn zoals jij die voorspiegelt is wel nuttig, maar als je zo nu en dan hoort/leest dat b.v. (ex)werknemers hun (vorige) berdijf verklikken omdat mogelijk net niet alle licenties op orde zijn, of iemand die zijn buurman (waar hij een hekel aan heeft) verklikt vanwege wat kopieën, puur om de buurman te naaien en niet vanwege het tegengaan van de illegaliteit, dan slaat die kliklijn imo door naar teveel negatieve neveneffecten.

Verder blijf in in regel de tactiek aanhangen om een post bij twijfel naar boven af te ronden :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Mijns inziens is de koppeling naar Brein niet van die mate dat hij de post naar een +2 of zelfs +1 heft. Ik ben het dan ook met /me Superdeboer eens waar hij zegt:
Zeker het volledige gebrek aan onderbouwing en dus *juist* het gebruik van die enkele smilie, doen ook mij toch sterk neigen naar een troll-moderatie. 0 Overbodig zou ook wel kunnen, maar ik vind dat de reactie in ieder geval niet op 1 of 2 moet belanden.
Ronden we naar bovenaf, dan moet deze reactie mijns inziens op 0: overbodig komen te staan, ipv van een -1: troll. (Waarvoor ik nog steeds het meeste voel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo accepteert de argumenten van de anderen en stelt een PM eindscore van 0 voor.
(je moet niet alle discussies perse willen winnen . . .)
:)

Tevens wil ik dan gebruik maken van die argumenten om in hetzelfde draadje deze +2 te nomineren voor een vergelijkbare score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

botoo schreef op 03 September 2003 @ 11:20:
* botoo accepteert de argumenten van de anderen en stelt een PM eindscore van 0 voor.
(je moet niet alle discussies perse willen winnen . . .)
:)

Tevens wil ik dan gebruik maken van die argumenten om in hetzelfde draadje deze +2 te nomineren voor een vergelijkbare score.
* Superdeboer met botoo agreet

Dat lijkt mij een mooie en wenselijke uitkomst, zowel voor de beide scores als voor ons. 0 Overbodig lijkt mij een fatsoenlijk resultaat voor die reacties.
edit:
Juist omdat een troll alleen op basis van die kotssmilie niet te rechtvaardigen is inderdaad. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Superdeboer op 03-09-2003 11:34 . Reden: toevoeging -> aansluiting op botoo's stukje ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dan staat ie bij deze op 0: Overbodig :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Ook de volgende +4 reactie behoort, volgens mij, geen +4 beoordeeling te hebben.

Deze moet ook nog naar +2 worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Longbeard schreef op 03 September 2003 @ 12:42:

Deze moet ook nog naar +2 worden geplaatst.
Nouuuu... dat ben ik niej helemaal met je eens. Een reactie verdient een +4 wanneer hij je bijvoorbeeld tot een heel ander inzicht met betrekking tot het onderwerp brengt. Nu kan het aan mijn beperkte inzicht liggen, dat sluit ik niet uit, maar ik had de RIAA nog nooit als stootbuffer van alle platenmaatschappijen bekeken. Ik heb het tot nu toe gewoon als een organisatie van pittbulls beschouwd, net zoals bijvoorbeeld de FIOD dat in Nederland is (met als duidelijk verschil dat dat een overheidsdienst is). Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een heel interessante reactie vind. Misschien is +4 wat te hoog gegrepen... maar als je 'm op 2 zet, dan geef je 'm nét iets meer dan het standaardniveau. Wat mij betreft verdient hij meer. Dus kom ik uit op 3.

En omdat dat verschil dan weer zo klein is... denk ik niet dat je daar de PM op los hoeft te laten. Dus gun ik die kerel z'n +4 van harte voor deze keer. :) Dan hadden we maar eerder op moeten letten met modden. :+

Pagina: 1