Toon posts:

Gezeik met CD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-speler (een Yamaha) zegt telkens 'Err' op de display. Ik heb hem opengeschroefd en de voeding binnenin wat aangedrukt. Getest en hij deed het weer. Maar zodra ik hem weer dicht had en op zijn plek terug had gewurmd stond er weer 'Err'. :'(

Waarschijnlijk heeft het probleem dus met de voeding te maken, alleen weet ik niet wat ik moet doen. Ben ik op de goede weg als ik denk dat het aan de voeding ligt?

Verwijderd

Dat is lastig te zeggen, wat heb je precies aangedrukt? Ik zou het eerder in het loopwerk zelf zoeken dat niet meer initialiseerd. Of zegt de speler ook Err als er helemaal niets in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Ook als er niets inzit...

Verwijderd

Dan is inderdaad de kans groot de voeding dit euvel veroorzaakt.
Even de voeding doorsolderen en weer uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Thank you. Ik ga het proberen. Moet ik wel de stroom eraf halen als ik dat doe? :+

Verwijderd

het is tijdens het afspelen van cd's? of ook in standby stand?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ooit eens gehad. De oplossing was iets heel erg onbenulligs ook :d. Het bleek dat er een snoertje was waar een breuk in zat.
Bij mij deed ie het perfect met de kap open en zodra de kap dr op zat deed die het nie. Zoek ze zouk zo zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ook in standby stand. En inderdaad als de kap open is, werkt het prima.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25
Even goed kijken waar die kap allemaal aansluit en aandrukt. Misschien dat dat helpt de defecte kabel/component op te sporen.....
Pagina: 1