Toon posts:

USB Probleem op P4C800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ten eerste ik weet niet of deze topic hier hoort, maar dan hoor ik het wel.

Ik heb een prima werkende P4C800 machine , echter ik heb een probleem met mijn USB apparaten.

Dit moderbord heeft standaard 4 USB poorten ter beschikking. Nu heb ik op elke USB aansluiting er iets op zitten.

Probleem: Bij het opstarten van WinXP dan herkent ie mijn USB Joystick (Logitech Freedom Force Cordless) NIET. Nu moet ik telkens mijn Joystick eruit halen en er weer in pluggen. Dan wordt ie WEL weer herkent.

Jullie begrijpen dat dit eigenlijk irritant is.

Ik heb al naar evt DMA/IRQ conflicts gekeken binnen WinXP maar alles ziet er goed uit.
Ik heb ook WinXP tich keer opnieuw geinstaleerd. Na de 1e Shutdown en Startup, komt ie al met dit probleem.
Ik heb de nieuwste INTEL INF files erop staan.
In de BIOS staat mijn aantal USB devices op 4.

Ik begrijp het niet meer. Iemand hier ook soortgelijke ervaringen gehad ?
Ik baal er een beetje van dat ik telkens voor een Joystick op mijn knieen moet :)

Cronik

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 09:05 ]

Verwijderd

had het hier eerst ook alleen dan bij een usb hubje die in me monitor zat.

je joystick op een andere poort aansluiten heeft geen nut gehad neem ik aan?
laatste software/drivers voor je joystick heb je geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren avond voor de "gein" nog ff na een fresh restart, alle USB apparaten aangezet, zodat WinXP ze allemaal herkent en actief zijn. Joystick ook. Toen de laatste Intel INF files geinstaleerd. Toen is ie flink bezig geweest (je hoort dan alle USB apparaten uit en aan gaan...). Toen na de reboot was alles OK!

Ik heb echter vaak dit probleem wanneer ik een coldboot moet doen.
Vanavond kijken of dit nu opgelosst is (gisteren bleef ie het goed doen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 09:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb echter vaak dit probleem wanneer ik een coldboot moet doen.
1e verdachte = voeding
Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Wat zijn je volledige specs?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn volledige specs kun je hier vinden ;)

Ik persoonlijk denk niet dat het aan de voeding ligt. Het is een 400W Antec.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:21 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41
Misschien heb je toch conflikten met je andere apparaten. Probeer eens alleen je joystick erin te doen en dan een aantal keer koud te booten. (muis en toetsenbord ff op ps/2)
Mocht ie het nou beter doen, dan zou ik het zo houden.
(btw, je mag toch maar een x aantal vermogen uit je usb poort halen?)

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren avond de coldboot gedaan, tevergeefs.
ik wil sowieso mijn USB ADSL modem vervangen door een Ethernet Router.
Dan ben ik van het probleem af denk ik (ik heb een onboard 3COM Ethernet aansluiting) Ik ga eerst maar eens stap voor stap testen. Zoals wmeester aangeeft.

Ik heb:

1 PS2 Muis
1 PS2 Keyboard
1 USB Dig. Camera aangesloten
1 USB Joystick aangesloten
1 USB ADSL Modem aangesloten (gaat binnenkort vervangen worden)
1 USB Printer aangesloten

Achterkant zit dus kompleet vol :)

Wat ik ook nog kan proberen is om van mijn oude Asus CUSL2 moederbord het extra USB kaartje op dit nieuwe P4C800 moederbord te instaleren. Het gaat om zo'n interne USB aansluiting die als PCI kaart (aansluiting) uitziet.

Ik denk dat het interne "stekkertje" universeel is, dus ook op dit moederbord past. Ik chk dit vanavond nog wel. Dit werkte namelijk prima op mijn oude configuratie (CUSL2).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 10:39 ]

Verwijderd

Is het een draadloose muis? zo ja kijk voor de gein als je een cold boot doet of de ontvanger al wakker is!

vaak kan die ook gewoon slapen en dan moet je op die langwerpige knop drukken om hem wakker te maken.
mischien niet het probleem maar ja kan het even testen als je een reboot doet is het beesje namelijk zowiezo wakker en zie je als het goed is een groen ledje knipperen tenzij joystick gebruikt wordt dan brand hij non stop

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen cordless muis of toetsenbord.
Ik heb alleen een cordless joystick (erg cool touwens).

Maar idd, de "receiver" brand niet tijdens het opstarten! Alleen op het moment dat WinXP opstart.

Ik vraag mij ook af, of mischien de battarijen op zijn... :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoi gents,
Gister avond kwam ik de meest bizzarre situatie tegen. Mij HD kapte er mee tijdens een battlefield1942 sessie?! Maar alles werkte verder ok (joystick).

Ik heb toen bijv. mijn Dig. Camera los-gekoppeld en toen was ik an alle problemen af.
Het is dus duidelijk een USB / Conflikt. Waarschijnlijk met DMA/IRQ.

Voorlopig is alles nu stabiel. Tot dat ik mijn ADSL USB Modem vervang met een Ethernet Router, moet ik maar ff zonder mijn Dig. Camera.

Toch vind ik dit ERG vreemd. Je hebt de mogelijkheid om 4x USB + 2x PS/2 apparaten aan te kunnen sluiten + Ethernet, maar dat wil niet lekker werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er eindelijk uit! Alles werkt nu prima. Thanks to http://www.usb.org

[quote]
All USB 2.0-compliant systems, such as laptop, notebook, and desktop computers, must by definition support all three data rates: 1.5 Mb/s, 12 Mb/s, and 480 Mb/s. The nature of peripherals, however, creates a situation that is a little less clear. One class of peripherals may be available with either the fast data-transfer rate of 480 Mb/s or the slower data-transfer rate of 12 Mb/s. Included are:

digital cameras
CD-ROM burners
DVD drives
motherboards
flash card readers
adapter cards
scanners
other products
The second class of peripherals operates at slower speeds because these peripherals do not need fast data-transfer rates. (And if they supported such performance, it would add considerably to their cost to the consumer.) These include:

joysticks
keyboards
mice
other products
They operate at the two lower data-transfer rates of either 1.5 Mb/s or 12 Mb/s.
[/quote]

Ik had in mijn BIOS dus USB 2.0 wel aan staan, maar dan wel op maximaal 480 Mb/s. Dit kan mijn Joystick (Logitech Freedom 2.4) niet aan. Nu heb ik de snelheid terug gezet op 12 Mb/s (USB 2.0 FullSpeed dus NIET HIGHSPEED = 480 Mb/s).

Pronto. Hopelijk zal deze info meer mensen te hulp schieten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 07:55 ]

Pagina: 1