Toon posts:

Problemen bij installeren HD bij Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Deskpro EP 450Mhz en daar zat een SCSI harde schijf in. Deze heb ik vervangen door een 80Gig Maxtor, IDE. Nu krijg ik de volgende error melding zodra ik ga proberen om Windows XP te installeren: Error code 4 can't load setupdd.sys :'(

Ik kan de volgende oorzaken bedenken, nu nog de oplossingen. (8>
- De HD is te groot voor de Compaq
- Het feit dat er eerst een SCSI HD in zat en nu eentje met IDE zorgt voor een conflict (maybe het moederbord..?)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen... _/-\o_

Alvast bedankt!

Georg

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:25:
Ik heb een Compaq Deskpro EP 450Mhz en daar zat een SCSI harde schijf in. Deze heb ik vervangen door een 80Gig Maxtor, IDE. Nu krijg ik de volgende error melding zodra ik ga proberen om Windows XP te installeren: Error code 4 can't load setupdd.sys :'(

Ik kan de volgende oorzaken bedenken, nu nog de oplossingen. (8>
1- De HD is te groot voor de Compaq
2- Het feit dat er eerst een SCSI HD in zat en nu eentje met IDE zorgt voor een conflict (maybe het moederbord..?)
1: Daar is een driver voor uitgevonden door de fabrikant
2: Haal de scsi schijf/kaart eruit kijken wat het doet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Meneer aard schreef op 01 September 2003 @ 16:28:
1: Daar is een driver voor uitgevonden door de fabrikant
2: Haal de scsi schijf/kaart eruit kijken wat het doet.
1: Meestal is het een bios-limiet.. Of bedoel je de ide-driver die je dient toe te voegen met F6 tijdens de setup? Meestal is dat alleen voor externe controllers. Compaq gebruikt meestal gewoon de on-chip drivers :)

2: Meestal gaat het ook om onboard-controllers. Voor zover ik begrijp is de schijf er al uit.. Maar misschien kun je de scsi-controller uitschakelen als er geen andere devices op hangen.

Maar kijk eens in de setup van de machine.. Zie je de nieuwe harde schijf wel goed aangegeven?
En kun je wel via bijv. een bootflop met fdisk de schijf benaderen?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Twynn schreef op 01 september 2003 @ 16:36:
[...]

1: Meestal is het een bios-limiet.. Of bedoel je de ide-driver die je dient toe te voegen met F6 tijdens de setup? Meestal is dat alleen voor externe controllers. Compaq gebruikt meestal gewoon de on-chip drivers :)

2: Meestal gaat het ook om onboard-controllers. Voor zover ik begrijp is de schijf er al uit.. Maar misschien kun je de scsi-controller uitschakelen als er geen andere devices op hangen.

Maar kijk eens in de setup van de machine.. Zie je de nieuwe harde schijf wel goed aangegeven?
En kun je wel via bijv. een bootflop met fdisk de schijf benaderen?
1: Vroeger had ik een 486 met een 3,2 gb hdd, dit ondersteunde de bios niet en had Seagate een ez-drive uitgevonden. Dit tooltje werd geladen bij het opstarten en zo werd de hdd herkend.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zover ik weet kunnen die Deskpro's gewoon grotere schijven hebben, soms is Compaq alleen erg irri met de type schijven die erin kunnen. Om zeker te zijn even kijken in de BIOS of ie herkend wordt, en daarna met bootflop met FDISK kijken of ie m snapt (zoals hierboven ook al staat).

Als dat werkt lijkt het gewoon een XP setup probleem. Heb vaker meegemaakt dat XP setup maffe fouten geeft bij bepaalde hardware combinaties.

Als je even had gegoogled met de zoektermen "xp error setupdd.sys" dan zie je dat er best wel veel hits zijn. Misschien dat daar wat tussen staat.

En idd, als er nog een SCSI kaart inzit / of onboard, wel eruit halen / uitzetten in BIOS.

[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 01-09-2003 17:10 . Reden: typo ]