Toon posts:

Asus P4P800 Deluxe en Kingston HyperX

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
tweakertjes,

ik heb sinds kort een Asus P4P800 Deluxe moderbord met daarop één Kingston HyperX 512 Mb DDR400 PC3200 module. Ik weet dat ik hiermee geen maximaal voordeel haal, maar het kan toch niet zo zijn dat hierdoor mijn systeem onstabiel wordt?

Dat lijkt namelijk wel het geval te zijn. Ik krijg BSOD als KMODE_EXCEPTION_NOT HANDLED en DRIVER_LESS_OR_NOT_EQUAL. Ook krijg ik vaak fouten op executables (zoals explorer.exe). Ik heb een memtest gedaan, maar deze gaf geen fouten.

Ik draai Windows 2000 Professional met SP4. En gebruik de laatste nieuwe drivers die door de fabrikanten beschikbaar zijn gesteld. Videokaart is Asus Geforce FX5200.

Heeft er iemand een idee waar al die BSOD vandaan komen? En waarom mijn systeem zo onstabiel is als de pest? Ik heb vooralsnog geen logica in de BSOD gevonden. Soms bij de ene dan weer bij de andere applicatie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ben je al met drivers in de weer geweest? Heb je al eens PCI kaarten verwijderd (je vertelt niet wat je allemaal hebt). Heb je al eens in je BIOS rondgekeken en dingen geprobeerd. Heb je Windows al eens opnieuw geïnstalleerd etc. ?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer het voltage van je geheugen eens te verhogen en anders kijk je ff op de website van Kingston of Asus voor mogelijk bekende problemen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

probeer andere bios kan heel veel stabieler worden
Ik zelf heb dan een epox 8rda3+ had ook last van deze fouten KMODE_EXCEPTION_NOT HANDLED en DRIVER_LESS_OR_NOT_EQUAL ik alles geprobeert maar bleef terug komen dus ik dacht als laatste optie een andere bios flashen dus ik gedaan en boem nu super stabiel geen blauwe schermen geen lockups of spontane reboots dus mischien is een andere bios een optie ;)

Verwijderd

Topicstarter
het enige 'rare' dat ik in mijn systeem heb zitten is een vrij oude miro dc30 plus capture kaart voor mijn analoge videocamera. daarom heb ik ook windows 2000 draaien, op xp werktie niet. ik zal hem eens eruit halen en zien of het verschil uitmaakt. in de bios heb ik nog niks gedaan, weinig ervaring mee. windows heb ik overigens al verschillende keren opnieuw geinstalleerd. kan het ook met mijn harde schijf te maken hebben (wd raptor sata)?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijn p4p800 deluxe met 2* 512 hyper X pc 3700 draait voorlopig (heb um net 3 dagen) stabiel als een huis. Ik had bios 1.05 en ben gisteren overgegaan naar 1.09

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Trek alles dat eruit kan er maar 1 voor 1 uit en test.
Geen verschil? Test dan eens met een schone installatie, stabiel? 1 voor 1 terugzetten. :)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Op wat voor divider draait je mem? Of hebbie alles op stock speeds, zonder overclocken?

Check anders de laatste posts van HyperX geheugen draait niet binnen spec. Ik krijg memtest fouten met mijn mem maar de rest is 100% stabiel.

BIOS al geflashed?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Pagina: 1