Toon posts:

Hosts file kwijt willen maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Diegene die weet waar ik over praat zal duidelijk begrijpen wat ik bedoel.

Je plaatst in een hostfile als het ware een adres, route, die windows standaard zonder die hostfile eventueel niet ken vinden.
Nu is het zo ik heb dus in die host file een ´route´ staan die windows zonder dat adres niet ken vinden.
Nu wil ik dat toch, en ik draai DHCP & DNS.

Dus hoe ken ik dat eventueel in DHCP of DNS instellen zodat ik die hosts file helemaal leeg ken gooien?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Met notepad het hosts bestandje leeg maken.

Zie nu pas wat je echt bedoeld... helaas weet ik dat niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Mystery op 01-09-2003 15:53 ]

Battle.net tag

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Even een domme opmerking misschien, maar waarom? Je krijgt een standaardsetting als je niet met bijv. Oracle werkt en een universe aangeeft.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Mystery schreef op 01 September 2003 @ 15:50:
Met notepad het hosts bestandje leeg maken.
Dat is wat de TS nou net niet wou.

Echter, volgens mij kijkt windows eerst in de Host file, en als het adres daar gevonden wordt dan wordt er helemaal geen gebruik gemaakt van DNS en DHCP.

Volgens mij is de enige mogelijkheid de desbetreffende regel uit de host file halen, en dat is toch niet zo moelijk? CTRL-F :?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
gewoon de default setting herstellen, alleen 127.0.0.1 - localhost laten staan, de rest verwijderen.. snap het probleem niet?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Juist maar daar gaat het fout, want ik moet het juist in die hosts file zetten anders vind hij het helemaal niet en krijg je een error van alle programma´s die je in de hosts hebt staan.

Echter als je een verandering gaat maken dan moet je dus op elk WS dat hosts filetje gaan editten.

Dus als je dit centraal kunt doen, evt. In dns of dhcp.

Echter hoe gaat dit ?

Verwijderd

Als de Hosts file op de server ingesteld is, behoeven de clients toch geen aanpassing?

• Danster
Kun je die host file niet handmatig aanmaken en met een script remote instaleren? (bat of kix ofzo)

[ Voor 22% gewijzigd door Danster op 01-09-2003 15:59 ]

Verwijderd

wat wil je nou? een site blokken? of word er een site geblokt die je wel zichtbaar wil hebben

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op 01 September 2003 @ 15:56:
gewoon de default setting herstellen, alleen 127.0.0.1 - localhost laten staan, de rest verwijderen.. snap het probleem niet?
Dat gaat niet, want dan krijg je dus errors van die programma´s die het nodig hebben om in een hosts file te staan.
Ik snap dat dit wazig en raar klinkt maar het is zo.
En ik ken het niet anders op dit moment dan alleen die hosts file te vullen met de verwijzing.

Je moet het zo zien , figuurlijk: Ik heb een website die ik op internet wil hebben maar ik heb geen internet verbinding, dus ik koop een domein, voila het werkt.

Dus nu is het zo, op elk WS is die hosts file gevult, die verwijst naar een aantal servers, maar ik wil dat iedereen zonder die hosts file ook al centraal wordt verwezen naar die plaats.

Denk dat dit duidelijker is.

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:59:
[...]
Dus nu is het zo, op elk WS is die hosts file gevult, die verwijst naar een centrale plaats, maar ik wil dat iedereen zonder die hosts file ook al centraal wordt verwezen naar die plaats.

Als het adres niet in de hosts file staat wordt de DNS server geraadpleegd. Dus, in je DNS server zet je die adres met de juiste verwijzing. Alle computer zonder de host file zullen naar dat adres gaan.

Ik snap het probleem niet echt... :?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Je kan met een inlogscript werken dat de Hosts file van je server gedownload/gebruikt wordt. Voor de rest kun je de DNS verwijzingen op de server wijzigen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:02 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 15:25
Moet wel mogelijk zijn als je bij de configuratie van de DNS server kan.

Wat draai je voor DNS server software? Bind?

• Danster
Probeer hier anders ff

http://www.accs-net.com/hosts/

hier stond iets doms :+

[ Voor 80% gewijzigd door Danster op 01-09-2003 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twisted_Bunny schreef op 01 September 2003 @ 16:02:
[...]

Als het adres niet in de hosts file staat wordt de DNS server geraadpleegd. Dus, in je DNS server zet je die adres met de juiste verwijzing. Alle computer zonder de host file zullen naar dat adres gaan.

Ik snap het probleem niet echt... :?
Nou hoe ga je dat dan doen als je over verschillende domeins heen moet ?

• axis
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:59:
[...]
Dat gaat niet, want dan krijg je dus errors van die programma´s die het nodig hebben om in een hosts file te staan.
Ik snap dat dit wazig en raar klinkt maar het is zo.
En ik ken het niet anders op dit moment dan alleen die hosts file te vullen met de verwijzing.
noem eens een programma dat 'in de hosts file moet staan'?
Je moet het zo zien , figuurlijk: Ik heb een website die ik op internet wil hebben maar ik heb geen internet verbinding, dus ik koop een domein, voila het werkt.
wat heeft het kopen van een domein te maken met het online zetten van een site zonder internetconnectie?
Dus nu is het zo, op elk WS is die hosts file gevult, die verwijst naar een aantal servers, maar ik wil dat iedereen zonder die hosts file ook al centraal wordt verwezen naar die plaats.
In het prille begin van internet waren er alleen maar hosts files. Maar onder andere omdat het een pokkewerk is al die hosts file te onderhouden, hebben een paar slimme jongens DNS uitgevonden.

Je kan dus ook een DNS server installeren (bijvoorbeelde degene die in 2k server zit), en daar domeinen in opnemen. Zo kun je dus aangeven dat www.site.nl verwijst naar het juiste ip-adres. Als je clients deze dns server gebruiken (wat je ook met DHCP kan meegeven), kunnen ze dus allemaal die namen opzoeken.
nah, nog niet echt.. no offense.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 17:27:
[...]

Nou hoe ga je dat dan doen als je over verschillende domeins heen moet ?
Wat heeft dat ermee te maken? De desbetreffende krijgt de IP adres van de website. Hoe de traffic geregeld wordt ligt dan verder aan jou netwerk. Maar dat is toch ook precies zo in het geval van een host file.

:?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok vertel eens wat voor dns server heb je dan ?

Iperf

• Danster
noem eens een programma dat 'in de hosts file moet staan'?
Nou niet specifiek een programma maar heb je wel eens een domain-crossing connectie gemaakt met een oracle database? Dan is het wel degelijk belangrijk.

Laar staan met 2 databases in twee verschillende domeinen van twee verschillende klanten :|

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daar heb je toch een "nogwat.tns" file voor toch ofnie :?

Iperf

• Danster
tnsnames.ora bedoel je..klopt hierin zit de "universe"
Echter als je niet in het domein zit waar de DNS server staat kun je dit in de host file aanpassen. Dus IP in plaats van naampie

Anders krijg je deze bekende fout.

ORA-12545: TNS: name lookup failure

het is al lang geleden voor me dus als er een DBA aanwezig is mag ie dit ff corrigeren, aanvullen of aanpassen :)

• axis
je wil me vertellen dat Oracle (ken het inderdaad niet) geen dns names kan resolven? Pff.. wat een baggerpakket.. met alle respect..

• Danster
Zo erg is het ook weer niet.
Hier staat wat meer uitleg. :)

http://www.realsoftstudio.com/ora-12545.php

• axis
Ah, het gaat fout als de dns entry niet klopt.. Maar dat heeft hier niets mee te maken..

Het is nog steeds het meest voor de hand liggend een dns server te installeren. Je gaat toch niet met hosts file werken, komop man, dat ding is meer dan 20 jaar oud.. tss..

• Danster
Nee klopt we waren ook redelijk off topic geraakt :+

Verwijderd

Topicstarter
DNS server > Yep heb ik.
DHCP > Yep heb ik ook.

op een of andere manier doet die het niet via de dns.
Wel als ik het invul in ee hostfile.

Ouderwets? Nee hoor, gewoon k*t dat je het in een hostfile moet invullen.
axis schreef op 05 September 2003 @ 16:21:
Ah, het gaat fout als de dns entry niet klopt.. Maar dat heeft hier niets mee te maken..

Het is nog steeds het meest voor de hand liggend een dns server te installeren. Je gaat toch niet met hosts file werken, komop man, dat ding is meer dan 20 jaar oud.. tss..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een klik verder ...
What causes this error?
This error message occurs when a user attempts to logon to an Oracle database. The tnsnames.ora file was not found in the exact directory location specified in TNS_ADMIN, or has a syntax error. In some configurations sqlnet.ora is used in place of tnsnames.ora, in which case this file may need to be corrected. The Oracle communications software (SQL*Net or Net8) did not recognize the database connect descriptor. For GUI utilities, this is the name entered in the third field of the ORACLE logon box.

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 18-09-2003 18:13 ]

Iperf

Pagina: 1