Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:44 ]
Oké, dan gaan we het een sproberen, kijken of het lukt!Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:44:
Zolang je de server geen AD taken geeft is er geen enkel probleem. Na installatie van w2k wordt je gewoon gevraagd welke taken je nieuwe server moet gaan verrichten. Zolang je hier maar niet kiest voor Domain Controller, zal er niks fout kunnen gaan.
Ik laat het wel ff weten als het gelukt is....
Als je een 2k server installeert kun je tijdens de installatie aangeven of ie lid moet worden van het domein. Daarna noemen ze hem dan een 'member server'. Doet niets met AD, is gewoon lid van een NT4 domein.. simple as that.
Je kan hem ook in een werkgroep stoppen, dan noem je het een 'stand-alone server'. Maakt geen zak uit..
Alleen als je explicitiet DCPromo.exe uitvoert, kun je hem dus 'upgraden' naar een Domain Controller. Maar dat wil je dus niet...
[ Voor 3% gewijzigd door axis op 01-09-2003 15:59 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Helaas, begin 2004 gaat ons gehele bedrijf over op W2k server, en de werkstations over op XP. Dit gaat landelijk gebeuren zodat alles op één niveau is en daar kan ik uiteraard niks aan doen!axis schreef op 01 September 2003 @ 15:59:
2000 server? Ik zou persoonlijk vanaf nu enkel nog maar 2k3 servers neerplanten. Kun je ook met de support iets langer meedraaien.. Maar dat terzijde..
Bedankt voor de info, hier gaan we iets mee doen!Als je een 2k server installeert kun je tijdens de installatie aangeven of ie lid moet worden van het domein. Daarna noemen ze hem dan een 'member server'. Doet niets met AD, is gewoon lid van een NT4 domein.. simple as that.
Je kan hem ook in een werkgroep stoppen, dan noem je het een 'stand-alone server'. Maakt geen zak uit..
Alleen als je explicitiet DCPromo.exe uitvoert, kun je hem dus 'upgraden' naar een Domain Controller. Maar dat wil je dus niet...