Ervaringen Sweex Gigabit

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
Tijdens mijn speurtocht naar goedkope gigabit swicthes en kaarten stuitte ik op de artikelen van Sweex. Zij bieden een gigabit netwerkaart (PCI32/33) aan voor 19 !! euro. Deze is voorzien van Realtek 8169 chip.
Verder is er gigabit switch te koop voor 140 euro met 4 10/100/1000 poorten.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze apparaten?

Verwijderd

FAQ Network Troubleshooting

Het is niet de bedoeling om van álles dat je tegenkomt te vragen of het wat is. Tegenwoordig wordt er geen rommel meer verkocht. Je krijgt sowieso waar je voor betaalt, en als je geluk hebt kan het product goed opboksen tegen dat van duurdere merken.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:40:
FAQ Network Troubleshooting

Het is niet de bedoeling om van álles dat je tegenkomt te vragen of het wat is. Tegenwoordig wordt er geen rommel meer verkocht. Je krijgt sowieso waar je voor betaalt, en als je geluk hebt kan het product goed opboksen tegen dat van duurdere merken.
Ben ik niet met je eens. We hadden dit weekend een kleine LAN. En daarbij gebruikten we voor het eerst een Sweex 8 poort 10/100 Mbit Switch. Nou dikke ellende. Op een gegeven moment hadden we een netwerk doorvoer van tops 1%. Dus switch maar gereset. Daarna werkte het weer een tijdje goed. Totdat ie de boel helemaal disconnecte.

Het lijkt erop dat door het ontwerp de boel veel en veel te warm word. Dan stopt ie er op een gegeven moment gewoon mee.

We hebben daarna maar een linkpro switchje ingezet. En die heeft de rest van de avond naar behoren gefunctioneerd.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ik zeg toch ook: als je geluk hebt. Je betaalt voor een switchje dat met een paar computers en wat MP3'tjes prima werkt. Het ding is absoluut niet bedoeld voor LAN-Parties. Als het ding zelf niet werkt moet je hem terugsturen, maar je belast hem gewoon meer dan waar het ding voor ontworpen is.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:59:
maar je belast hem gewoon meer dan waar het ding voor ontworpen is.
Dat slaat helemaal nergens op, het ding moet gewoon werken.
(Tenzij dit duidelijk in de handleiding staat)

Verwijderd

vassago schreef op 01 september 2003 @ 16:04:
[...]

Dat slaat helemaal nergens op, het ding moet gewoon werken.
(Tenzij dit duidelijk in de handleiding staat)
Nee, maar zo'n ding is niet gemaakt voor zoveel verkeer. Hij kan daar minder goed mee omgaan dan andere - duurdere - switches. Het is logisch dat hij dan minder performt. Zodra hij gewoon niets meer doet is er iets aan de hand, en moet je hem terugsturen. Maar nergens wordt de garantie gegeven dat hij ten alle tijde volledige bandbreedte geeft.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:08:
[...]

Nee, maar zo'n ding is niet gemaakt voor zoveel verkeer. Hij kan daar minder goed mee omgaan dan andere - duurdere - switches. Het is logisch dat hij dan minder performt. Zodra hij gewoon niets meer doet is er iets aan de hand, en moet je hem terugsturen. Maar nergens wordt de garantie gegeven dat hij ten alle tijde volledige bandbreedte geeft.
Dan moeten ze het niet als een 100mbit switch verkopen maar als een 10mbit switch zodatie niet te warm wordt. Je koopt een 100mbit switch om er 100mbit doorheen te pompen niet om jezelf in te houden en er maar met 10mbit doorheen te gaan 8)7

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:08:
[...]

Als er nergens bij staat dat het product maar een bepaald aantal dataverkeer aankan moet dit toch echt vermeld staan, zo niet is er sprake van dwaling (eventueel bedrog >:) )

Misschien is het wel voorspelbaar als je de prijzen tussen bv. sweex en intel gaat vergelijken.. dan kun je iig. niet verwachten dat de kwaliteit ook hetzelfde is. :>

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 01 September 2003 @ 16:12:
[...]

Dan moeten ze het niet als een 100mbit switch verkopen maar als een 10mbit switch zodatie niet te warm wordt. Je koopt een 100mbit switch om er 100mbit doorheen te pompen niet om jezelf in te houden en er maar met 10mbit doorheen te gaan 8)7
Maar 8 man op de volle 100Mbit, is wel eventjes een 1,6Gbit/s backplane. Denk jij dat zo'n switchje dat haalt? Om maar niet te spreken over de forwardingrate van het ding.
En ik zeg ook: als dat ding het niet doet omdat-ie te warm wordt, moet je 'm terugsturen, simpel.

Overigens geven ze in de specificaties totaal geen informatie over de backplane..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:20 ]

• vassago
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:19:
[...]

Maar 8 man op de volle 100Mbit, is wel eventjes een 1,6Gbit/s backplane. Denk jij dat zo'n switchje dat haalt?.
Al heeft dat ding een 100Mbit/s backplane, dat is nog altijd veel meer dan de eerder genoemde 1% doorvoer die de switch nog haalde.

1Mbit/s doorvoer is gewoon _veel_ te weinig, ook voor zo'n goedkope switch.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heel goedkoop trouwens die gigabit switch, te goedkoop trouwens ...

Ik zou eerst goed uitzoeken wat de echt specs zijn van het apparaat alvorens hem te kopen ..

Verwijderd

vassago schreef op 01 September 2003 @ 16:24:
[...]

Al heeft dat ding een 100Mbit/s backplane, dat is nog altijd veel meer dan de eerder genoemde 1% doorvoer die de switch nog haalde.

1Mbit/s doorvoer is gewoon _veel_ te weinig, ook voor zo'n goedkope switch.
Lees nou eens. Ik zeg toch: als het ding niet goed functioneert moet je hem terugsturen. Je kan niet verwachten dat zo'n ding 8 computers op de volle 100Mbit kan serveren. Punt. Maar 1% is inderdaad veel te weinig, er is iets mis met het ding.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Die Gigabit kaartjes lijken me niet echt veel voor te stellen.
Zowieso is Gigabit op een normale PCI bus niet te halen, eerder maximaal de helft daarvan ( en dan mag ja al in je handen klappen ).
Daar komt nog es bij dat er een realtek chip op zit, lijkt me sterk dat deze aan de gigabit specificaties kan voldoen en zoals bekend zal de CPU usage in tegenstelling tot wat op de sweex site staat aanzienlijk zijn.
Trouwens ook een beetje vreemd dat ze een 5V chip op een 3.3V PCB proppen :S, mjah, dat zal ook wel budgetbesparing zijn.....

Over de switch, volgens de sweex site moet ie nog goed presteren ( zelfs alle fouten filterren ) op zware netwerkactiviteit. Ikzelf neem die bewering van sweex niet echt aan, aangezien je normaal toch al flink meer betaald voor een 8GBit/s backplane....... ik vermoed dat ze hun belasting gewoon "afgesteld" hebben op de performance van hun netwerkkaarten.

Al met al, lijkt me dat je hier zo'n 400Mbit wel mee zult kunnen halen (netwerkkaarten + switch combo), 3,2GBit/s zal ie wel kunnen leverren want anders voldoet ie echt niet aan z'n specs en is sweex wel heel erg "fout" bezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Delta2 op 01-09-2003 16:33 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• vassago
Lees jij zelf je eigen posts eens, je suggereert zelf dat je het doodnormaal vindt dat de performance van de switch inzakt als je gebruikt waar hij voor gemaakt is.
(er zitten 8 poorten op immers, dus mag je verwachten dat je die gelijktijdig kan gebruiken)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:59:
Ik zeg toch ook: als je geluk hebt. Je betaalt voor een switchje dat met een paar computers en wat MP3'tjes prima werkt. Het ding is absoluut niet bedoeld voor LAN-Parties. Als het ding zelf niet werkt moet je hem terugsturen, maar je belast hem gewoon meer dan waar het ding voor ontworpen is.
Mja het was gelukkig ook niet mijn switch }) . Maar ik ben het toch niet met je eens. Je mag er vanuit gaan dat het ding werkt.

We doen er geen abnormale dingen mee en overclocken em niet ofzo. Bij normaal gebruik van 8 poortjes zou je er toch vanuit mogen gaan dat ie goed werkt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Als ik een auto introduceer die volgens de 'specs' in 6 seconden naar de 100 gaat, en wel voor de introductieprijs van 2000 euro, dan mag iemand toch aannemen dat, no matter hoe goedkoop het is, wel wordt voldaan aan de gesuggereerde specificaties?!
Anders moet je er gewoon eerlijk bij zetten (6 seconden naar de 100 als je op 2 wielen gaat, noem maar wat).

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg dat ik het niet gek vind dat je als je de switch op acht poorten vol belast niet op iedere computer 12,5MB/s haalt. Die switch gaat uit van 8 gebruikers in een kantooromgeving Dat kan betekenen: 8x enkele MB/s of een aantal maal de volle belasting.

Dat de switch compleet inzakt met 8 gebruikers op de volle 100Mbit is níet normaal. Dat hij dan ineens maar 1Mbit doorlaat hoort inderdaad niet. Als hij dat blijft doen is er iets mis met de switch.

En vassago: het is een SOHO-switch, Small Office Home Office. Waar staat dat dit ding bedoeld is voor LAN-Parties?
Je kunt er omheendraaien wat je wilt, maar jij en ik weten allebei dat dit soort switches niet bedoeld zijn voor een LAN-Party. Je kunt ze er toch voor gebruiken, maar verwacht dan ook dat je niet dezelfde performance hebt als een 3Com Superstack of HP Procurve.
Nogmaals: ik praat helemaal niet goed dat het ding compleet inzakt, maar een vermindering van de performance is gewoon logisch. Klaar.
Lees jij zelf je eigen posts eens, je suggereert zelf dat je het doodnormaal vindt dat de performance van de switch inzakt als je gebruikt waar hij voor gemaakt is.
Lees eens:
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:59:
Als het ding zelf niet werkt moet je hem terugsturen
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 16:08:
Zodra hij gewoon niets meer doet is er iets aan de hand, en moet je hem terugsturen.
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 16:19:
En ik zeg ook: als dat ding het niet doet omdat-ie te warm wordt, moet je 'm terugsturen, simpel.
Waar zeg ik dat ik het doodnormaal vind :? |:(
BRuTo schreef op 01 September 2003 @ 17:33:
Als ik een auto introduceer die volgens de 'specs' in 6 seconden naar de 100 gaat, en wel voor de introductieprijs van 2000 euro, dan mag iemand toch aannemen dat, no matter hoe goedkoop het is, wel wordt voldaan aan de gesuggereerde specificaties?!
Anders moet je er gewoon eerlijk bij zetten (6 seconden naar de 100 als je op 2 wielen gaat, noem maar wat).
Waar zie jij in de specificaties staan dat de switch ten alle tijde 12,5MB/s per poort kan transferren :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 18:18 ]

Verwijderd

BRuTo schreef op 01 September 2003 @ 17:33:
Ja, ok maar als die volgens die specs de auto max. 300km/u kan gaan, kan je ook verwachten dat de auto wat sneller slijt als je dit constant rijdt.

Hiervoor heb je simpelweg verschil in kwaliteit, het geld moet ergens vandaan komen, of denk je dat ze bij sweex medelijden hebben met ons omdat de echte gigabit switches hoog geprijsd zijn?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En toch is daar deze link voor FAQ Network Troubleshooting ;)

Staat alles keurig in uitgelegd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.