[ad-aware] programma werkt niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
Mensen,

Nadat ik weer eens op een foute website was, heb ik weer allerlei soorten "slager popups (die met die open vleeswonden etc. :P )"

Ik dacht, keine problemos, ff ad aware.
De nieuwste update gedowload.
Nu vindt ie dus 110 objecten, als ik zeg rechtermuisknop "select all" en dan op next klik loopt het hele progje vast.
Als ik niks selecteer en zeg "next" dan zegtie weet je zeker dat je verde wil, want je hebt niks geselecteerd.

Een re-install van het progje helpt niks.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
Kill alle processen in de taskmanager die je niet kunt thuis brengen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik zou even handmatig kijken wat hij allemaal wil verwijderen.

probeer het is in stukjes te doen (dus bijv. eerst alle koekjes)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

probeer eens de helft te selecteren, misschien te zware belasting voor progje :? (leuk werk trouwens :P)

anders kun je nog even spybot proberen (google: spybot search & destroy)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
PROnline schreef op 01 September 2003 @ 15:07:
Kill alle processen in de taskmanager die je niet kunt thuis brengen.
dat is met windows 2000 niet echt een oplossing, want dr staat vrij veel (ca. 30) welke er allemaal belangrijk uitzien (SVCHOST 4 x :? )
BasieP schreef op 01 September 2003 @ 15:08:
ik zou even handmatig kijken wat hij allemaal wil verwijderen.

probeer het is in stukjes te doen (dus bijv. eerst alle koekjes)
Dat zijn ca. 110 x 110 optie's :(
sh4d0wman schreef op 01 September 2003 @ 15:08:
probeer eens de helft te selecteren, misschien te zware belasting voor progje :? (leuk werk trouwens :P)

de computer kan het wel aan, da's het probleem niet.
En andere software ben ik ook niet zo'n fan van, dit progje werkt normaal gesproken super fijn

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grolsch schreef op 01 September 2003 @ 15:13:
dat is met windows 2000 niet echt een oplossing, want dr staat vrij veel (ca. 30) welke er allemaal belangrijk uitzien (SVCHOST 4 x :? )
http://support.microsoft....0/3/20.ASP&NoWebContent=1
Maar ik denk dat daar geen processen onder draaien die voor jou van belang zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Draait adaware ook niet in de veilige modus?

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 01-09-2003 15:23 ]

Senile! Senile Oekaki

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

sh4d0wman schreef op 01 September 2003 @ 15:08:

Ook Spybot S&D werkt niet altijd even lekker.

Ik had Adaware al draaien maar door vreemde problemen op den duur (op aanraden) ook Spybot geinstalleerd. Niet veel later daarna kreeg ik nog iets leuks erbij: m'n explorervenster wat ik altijd wil laden met 'about:blank' was ineens niet zo blank meer.
Hij had de url van 'global-finder'; een soort searchengine/startpagina-combo.
Dus ik naar de instellingen van Explorer en denk daar een vreemde url te zien. Maar nee, daar staat gewoon 'about:blank'.
Toch maar even op de 'blanco pagina'knop geklikt. En het probleem was weg. TOT ik de volgende keer opstartte. Weer stond dat F*CKding daar.
Dus nu iets drastischer aangepakt: cookies verwijderd, geschiedenis gewist en tijdelijke internetbestanden ook. Uiteraard ook weer 'about:blank' ingesteld en in de registry (na wat zoekwerk op GoT) die url eruit getrapt op 4 plekken.

Ook handmatig nog eens goed gescanned met Adaware..... maar nee :|

Gelukkig doet een image wonderen.

Maar wat betreft popups: ook Naviscope kan je aardig van dienst zijn. Die kan ook al die open vleeswonden vervangen door een egaal paars blok met [ad] erin zodat je weet dat het weer eens bende betreft.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
Grolsch schreef op 01 September 2003 @ 15:13:
[...]
[...]
Ik zei alle processen die je niet thuis kan brengen. SVCHOST link je zelf al aan Microsoft. ik doel voornamelijk op rare services met meestal acht redelijk willekeurige letters en cijfers.

Eventueel Adaware stoppen na +/- 20 gevonden items. Die cleanen en dan weer scannen. Heb het probleem ook wel eens gehad. Maar 110 items valt nog relatief mee. Record wat ik gezien heb is 374. maar dat is bij een gezin waar ik elke drie maanden de pc mag herstellen van adware en/of virus.

Verwijderd

die nieuwste versie van ad-aware al geprobeerd? die werkt naar mijn mening sowieso al beter (qua snelheid van scannen enzo)
Pagina: 1