Toon posts:

pcAnywhere 10.0 probleem / alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

Op mijn werk werkt een meneer die gaarne met zijn laptopje vanaf thuis op het bedrijfsnetwerk wil kunnen inloggen. Hij gebruikt een (analoge) 56.k6 modem.
Op de zaak staat een workstation dag en nacht aan voor deze meneer. Het workstation is aan de ene kant verbonden met het netwerk (100mbit) en aan de ander kant met de (ISDN) telefoon centrale door middel van een 2400bps (!) externe tornado modem (uit omstreeks 1829).
Het programma pcAnywhere versie 10.0 van symantec is op de laptop en het workstation geïnstalleerd.
Als ik probeer verbinding te maken dan gebeurt het volgende:

laptop:
Dialing ********** (=nummer)
Dialing
Connecting

workstation
(de modem reageert >bekende modemgeluid)
(pcAnywhere: receiving call)
(pcAnywhere: [logon - remote user logging on]

laptop:
zwart scherm met knipperende cursor (wit)

en dat was het. Na verloop van tijd wordt de verbinding verbroken.

De vragen:

1. Is een 2400bps verbinding te traag voor pcAnywhere?
2. Zijn er 'remote control' programma's die (ook/wel?) met een 2400bps verbinding overeg kunnen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:05:
blah blah blah
1. Is een 2400bps verbinding te traag voor pcAnywhere?
2. Zijn er 'remote control' programma's die (ook/wel?) met een 2400bps verbinding overeg kunnen?
2400 is 2.4 Kb, en dus ca. 24 x zo langzaam als een analoog modem.

en dit is ECHT traag, veelste traag voor pc anywhere.
Voor windows sytemen is er geen andere oplossing dan een sneller modem.

[ Voor 53% gewijzigd door Grolsch op 01-09-2003 15:08 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
okay bedankt... ik ga gelijk even naar m'n chef! :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Klein rekenfoutje.. (Er staat een kleine 'b' Krypt |:() 2400Baud is 300Bytes per sec over de lijn.. dan hebben we het dus nog niet eens over de stop bits en TCP overhead..

Ik denk dat je rond de 200Bytes per seconde zit met zo'n verbinding... dan duurt het lang voordat je de eerste screendump binnen hebt a paar honderd KB..

Erg traag dus..

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 01-09-2003 15:13 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
kan het zo zijn dat als ik de time-out van de verbinding wat hoger instel (is nu 5 minuten) dat het dan wel zou kunnen lukken? Of raad je (raden jullie) aan een ander (ISDN) modem te installeren?

Verwijderd

echt een isdn modem pakken, al heb je het dadelijk werkend, dan is nog zo ongelooflijk traag dat er niet mee te werken is.
Pagina: 1