Ik kwam via google deze pagina tegen, die een mooi overzicht geeft van wat er nu wel en wat er nu niet compatible is met elkaar, waarbij aangetekend moet worden dat volgens mij alle "AGP 8x" sloten op mobos nu "Universal 1.5V AGP 3.0" zijn, en niet "AGP 3.0" of "Universal AGP 3.0" -- dus wel compatible met 1.5 V signalling, is 4x kaarten, maar niet met 1x/2x kaarten. Als er mobos/chipsets zijn die wel "AGP 3.0" gebruiken, is alleen compatible met 0.8V signalling, gaan er dingen Stuk als je er een 1.5 V/4x kaart in prikt, en dat kan niet worden voorkomen door de keys die hetzelfde zijn voor 1.5V en 0.8.
De problemen schijnen te komen als je een 3.3V signalling kaart in een 8x slot prikt die alleen 0.8 en 1.5V ondersteunt. Ik snap alleen niet hoe dat nou kan -- als het slot geen 3.3 V ondersteunt moet de 1.5V key aanwezig zijn, en iedere AGP kaart die alleen 3.3V ondersteunt past dan gewoon fysiek niet. Hoe komt het dat dit toch kan gebeuren? Zetten mobo fabrikanten een Universal AGP slot op hun mobos ondanks dat ze alleen 1.5V ondersteunen? Waarom?
De problemen schijnen te komen als je een 3.3V signalling kaart in een 8x slot prikt die alleen 0.8 en 1.5V ondersteunt. Ik snap alleen niet hoe dat nou kan -- als het slot geen 3.3 V ondersteunt moet de 1.5V key aanwezig zijn, en iedere AGP kaart die alleen 3.3V ondersteunt past dan gewoon fysiek niet. Hoe komt het dat dit toch kan gebeuren? Zetten mobo fabrikanten een Universal AGP slot op hun mobos ondanks dat ze alleen 1.5V ondersteunen? Waarom?