Toon posts:

[C#] Prob. met waarde van int ophalen met debuggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in Visual studio aan het debuggen ben en de cursor op een int zet krijg ik i.p.v. de waarde het bijvoorbeeld het volgende 0x0.

waneer de int wordt aangemaakt is het 0x0,
wanneer de int met 1 wordt opgehoogd wordt het 0x1

Is dit door een instelling die is gewijzigd ofzo? Ik weet ook niet waar ik het moet zoeken. Kent iemand dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:00 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Dat hoort zo; die "0x" voor het getal betekent dat het hexadecimale notatie is. Waarschijnlijk kun je daar ook nog wel een andere representatie voor kiezen, of je kan gewoon het deel na de "0x" in de Windows Calculator pasten (in hexadecimale modus) en 'm daarna in decimale modus zetten. Overigens kun je in dat debugvenster ook wel gewoon decimale constanten intypen.

Lees voor details je C# boek/referentie/specificatie maar door; daarin staat op welke manieren integers allemaal gerepresenteerd kunnen worden in C#.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 01 september 2003 @ 15:02:
Dat hoort zo; die "0x" voor het getal betekent dat het hexadecimale notatie is. Waarschijnlijk kun je daar ook nog wel een andere representatie voor kiezen, of je kan gewoon het deel na de "0x" in de Windows Calculator pasten (in hexadecimale modus) en 'm daarna in decimale modus zetten. Overigens kun je in dat debugvenster ook wel gewoon decimale constanten intypen.

Lees voor details je C# boek/referentie/specificatie maar door; daarin staat op welke manieren integers allemaal gerepresenteerd kunnen worden in C#.
Dit was het inderdaad, Wanneer ik rechtse muisknop klik stond Hexadecimal display aangevinkt.
Bedankt. Probleem opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:12 ]

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 11:19

dotcode

///\00/\\

click met rechter muis knop op 0x0 en zet hex.. display uit.