Toon posts:

Problemen met starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, dit is de eerste keer dat ik een bericht hier post, maar ben er net achter gekomen dat dit forum ook bestond.

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb onlangs een moederbord gekocht van iemand, maar dit werkt niet helemaal perfect.

Ik kan gewoon met de computer werken, maar na een uurtje slaat de computer helemaal uit en doet dan vervolgens helemaal niets meer. Hij kan niet meer aan (begint geen lampje of ventilator te draaien). Na een tijd wachten en de stekker van de voeding opnieuw op het moederbord zetten, start hij wel weer op. Het is naar mij inzien geen hitte probleem, maar wat het wel is, is voor mij een raadsel. Ik hoop dat jullie een idee hebben??

Heb van alles geprobeerd. Moederbord resetten, van alles eraf gehaald, maar probleem blijft, zit dit in de voeding ofzo??

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien even je bios opnieuw flashen? :?
Voedingsprobleem? :?
Misschien toch een koelingsprobleem van 1 van de chipsets? :?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Geef eens wat meer gegevens, zo kan het aan van alles liggen. Dit lijkt op een CPU die te warm wordt, maar dat kan je zo natuurlijk nooit zeggen.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff wat meer gegevens

Heb een:

Amd Duron K7 550, overgeklokt naar 650 (Heeft altijd stabiel gedraaid.)
Asus K7V moederbord
Nvidia TNT RAGE PRO
128 MB Geheugen

Denk zelf niet dat hij overhit wordt, omdat als ik de volgende dag de computer start, hij het nog steeds niet doet, behalve als ik de voeding stekker weer af en op het moederbord doe.

Ik heb trouwens de processor ook al weer terug geklokt, maar het probleem blijft ???

Alvast bedankt voor de reacties

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het kan zijn dat je voeding door deze config langzaam gaar is geworden. Je kan met de meeste AMD systemen gewoon beter een 300 watt, of meer, voeding gebruiken.

Misschien word je cpu te heet en loopt het systeem daar op vast, let er eens op met een goede moederplank monitor en meet de temp van je cpu en mamaplank.

Meh ...