Toon posts:

[Wc] Goeie flow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.psycotics.dk/born2diepics/nu.jpg

Nu word mijn processor soms opgewarmt tot 50 graden terwijl mijn north brigde op 30 - 32 zit. Normaal zat er maar 3 graden verschil tussen maar sinds die hd cooler er tussen zit is dit onzettend grote verschil er opeens. Nu komt er een auto radiator binnenkort erbij. En dan weet ik zeker dat mijn pompie het niet meer houd. Kan ik 2 pompen gebruiken van verschillende kracht? dus deze van 600 l/u (heb het op het plaatje verkeerd gezet :P ) en dan een 1200 l/u erbij. Of is 1200 l/u genoeg? Of is het mooist om 2 x 600 l/u pompies te doen? Helaas kan ik die hd cooler niet in serie zetten omdat simpel weg de doorgang veel ste klein is. Helpt het als ik van die t stukies doe in plaats van y stukjes?

Er komen dus 2 radiatoren in dit systeem straks.

Mijn computer specs: 1700+ @ 2100 mhz fsb: 200 2.3 v op een abit a7n. (mijn epox ging hoger :'( ) , ati radeon 9500 415/300 , 266 mhz twinmos geheugen 256 mb @ 400 mhz

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
2 pompen in serie is niet zinvol en zal alleen voor slijtage van deze zorgen, je kan wel 2 parralelle circuits maken eventueel waarbij je het probleem met de smalle doorgaan kan oplossen. Anders lijkt me 1200 l/u meer dan genoeg 600l/u zou volgens mij ook al genoeg moeten zijn.

Verwijderd

ik zou als eerste je proc als eerste achter de blackice zetten :D zodat het (koude) water daar als eerste komt, tenslotte geeft deze het meeste warmte af :D

Hierna gelijk je NB en daarna je VGA en als laaste je HDD, Die zou toch immers kunnen draaien zonder koeling.

Probeerd ook je airflow in je kast goed te houden, meesten mensen denk van:
O, ik heb water koeling nu heb ik geen airflow meer nodig in me kast :D

Probeer wat te knustelen
Suc6 er mee,

Greets
GrammaTonic

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
IK zou twee WC's gaan maken, 1 met: HDD, VGA en 1 met: CPU, Norhtbridge.
2 pompen zal nooit werken, en een pompje van 600 l/u is meer dan voldoende voor deze WC

Verwijderd

Ook een oplossing :D

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

haal er eens die parralel uit het beste is gewoon alles in serie liefst met de zelfde diameter (8 is wel weinig vind ik).

weet iemand nog een leuke signature?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Alles in serie zetten is toch ook goed?
En als je betere prestaties wilt moet je maar een autorad van de sloop opduikelen

overal zelfde slangmaat gebruiken is ook erg handig trouwens... of slaan daar die maten niet op?

[ Voor 30% gewijzigd door Oxi op 01-09-2003 14:46 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles is gewoon dus 10 mm behalve de hd cooler en de reservoir. (foutje met het kopen) een 2 opstelling had ik niet overwogen iig omdat ik dan weer met zo een air trap moet werken of een 2e servervoir moet opduiken. Veel gedoe dus al hoewel dat denk ik wel de beste oplossing is. Ik zit nu alleen te denken waar moet mijn 2 pomp kome.

Maar het kan kloppen dat met deze opstelling mijn water flow zo erg geremd word dat er zo een groot verschil komt? 10 graden verschil tussen north en proc is veel. Ik kan kijken of mijn processor goed contact maakt met haar waterblok maar daaar ben ik vrij zeker van.

Ook heb ik trouwens mijn rad voor mijn north brigde gezet omdat ik deze niet wou opwarmen. Dit leek mij het beste dus. Ik ben maar aan het denken om mijn hd cooler er maar af te halen en maar een ventilatortje tegen mijn 2 hd's te laten blazen.

Evengoed. bedankt voor alle advies zo. De t splitsing dinge zulle niets uitmaken?
Pagina: 1