Toon posts:

Problemen met onboard geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een onboard geluidskaart, maar die is kapot. De hele pc werkt voor de rest goed, maar de geluidskaart dus niet. Ik denk dat hij opgeblazen is, maar dat doet er volgens mij verder niet toe. Ik heb de search functie gebruikt, maar ik kwam niet tegen naar wat ik zocht. Sinds ik een 2e geluidskaart geinstalleerd heb, duurt het opstarten VEEL langer. Als ik in Windows kom, duurt het sowieso nog 2 minuten voordat ik een applicatie kan openen. Ook spelletjes gaan veel raarder lopen en er zitten nu zelfs dikke haperingen in. Soms kan je gewoon 20 seconden niks doen, omdat je ineens zo hapert. Is er misschien een manier om de onboard geluidskaart helemaal weg te krijgen zodat de PC er niet meer naar zoekt?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24

Outerspace

Admin General Chat
Je kan de onboard geluidskaart in de BIOS uitzetten....
En het is handig dat je geluidskaart goed installeert, en de oude software wegdoet

[ Voor 48% gewijzigd door Outerspace op 01-09-2003 14:11 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik ga eens in mijn BIOS neuzen dan maar!

Groetjes,

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem volgens mij uitgezet in de BIOS, maar toch installeerd hij die geluidskaart dan.... hmzzz. Kan je hem enkel in de bios uit zetten of ook op andere manieren?

Verwijderd

misschien zit er een jumper op je moederboord.. maar meestal moet je het in je BIOS vinden, iets op soundblaster Enable/Disable..

vaak staan er ook een hoop van die instellingen bij voor je geluidskaarrt, zoals IRQ adressen enzow

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

mvds

Totally awesome!

Kijk in je boekje van je bord, misschien kan het ook via een jumper.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen boekje van mijn moederbord. Ik heb alle instellingen die erop lijken om de geluidskaart te disabelen gebruikt, maar toch probeert de Pc iedere keer dat ik opstart hem weer opnieuw te installeren.... ik word er goed gek van! Waar zou die jumper moeten zitten op het Moederbord?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24

Outerspace

Admin General Chat
Wat voor Mobo heb je.
Als je dat weet ga je naar google. Daar kan je dan vast wel een afbeelding vinden van je mobo. Als je mazzel hebt staan er een paar betekenissen bij.

Wauw, een sig!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

is dit het zelfde systeem:?

Problemen met de computer, need help!!!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
RDK, trek je pc kast open en kijk wat er op het moederbord staat. Daar staat mobonaam plus type wel op. Indien niet, haal de code's die er op staan (er staat vast wel íets op) door google om er zo achter te komen welk bord je hebt. Zonder te we weten welk bord je daar hebt schiet het namelijk niet op met de vraag of en hoe je de onboard sound uit kunt schakelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en er staat niet precies wat het is. Op google heb ik ook gezocht, maar ik vind niet precies wat het is. Op het moederbord staat geschreven:

Compaq sps-BD
Sysspider
253242-001
N1124
SMSC Spider-s

Kunnen jullie hier wat mee?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het

5371 EA / 470017-436
Pagina: 1