Toon posts:

p4pe opstart soms zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is het in mijn vorige bericht niet duidelijk geweest dat ik de hele troubleshooter heb gehad? en dat ik de sluitingstijd van de winkel met de minuut dichterbij zie komen? dat ik zoveel informatie in 1 keer moet doorlezen en moet kijken met welk topic mijn trubbels overeenkomt?

hoe kan ik chillen als je me stapels huiswerk geeft met zeer oude niet meer bruikbare topics? ze hebben het over pentium 800 !!!!!! en geheugen lijkt me in orde omdat hij hem gwoon herkent zonder ouwehoert, de voeding lijkt me in orde omdat ik ergens las dat je meer dan 300 watt nodig heb als je een zware cpu EN zware videokaart heb. ( kep gf2 gts)

stap 1 ik heb search doorgespit!! ( ik wist niet dat de faq niet in search resultaten zou komen)

stap 2 ik heb faq doorgespit

stap 3 ik heb hangen en niet rebooten gelezen, komt niet met mijn trubbel overeen

stap 4 ik ben nu kaal op 2 plekken aan de zijkanten van me hoofd

nog meer stappen?????

of kan ik nu op beetjuh support rekenen?

is me voeding toch te slecht? is me mobo toch kut? groeien die kale plekjes weer aan?

de klok tikt door en die winkel is buiten den haag ik moet dus een flink stuk rijden

hellup voordat balusc weer hem zo vlot sluit.....................!!

Verwijderd

Eeer... Zou je niet eens onderweg gaan naar de winkel om een bord te halen waarmee je je P4 met FSB800 fatsoenlijk kunt benutten? Waarom maak je je dan nog druk over die P4PE?! Ruil eerst dat bord eens om, en kijk dan met het nieuwe bord niet werkt.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Ehhm, als hij hem steeds sluit wil dat zeggen dat er iets mis is met je topic, klagen erover doe je in een mailtje naar de desbetreffende mod. Steeds nieuwe topics openen leverd je een ban op...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kijk eens in je bios of ie niet automatisch probeerd over te klokken... De nieuwe Asus borden kunnen dit, zet dat eens uit. Misschien helpt het

Verwijderd

Topicstarter
straks hoor ik dat het de voeding of geheugen of iets anders is
daarom vraag ik het eerst aan jullie!!

balusc vind dat ik een vraag stel dat al eerder is gesteld door een ander en daar ben ik niet mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
alles is standaard in bios
load setup defaults for all pages (y/n) yes......

ik ben al door me geld heen in principe, ik verwachtte gwoon dat dit een goed bord zou zijn? asus met intel chipset, ken geen betere dan dat

drm ga ik niet zo vlot een nieuwe halen

misschien heeft p4p800 ook al last van een boot probleem
heb ik nu overigens een coldboot dinges?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 14:18 ]

Verwijderd

1. Gan nu die P4PE ruilen! Het is niet fatsoenlijk geschikt voor een FSB800 proc, ondanks dat het wel kan. Je moet een P4P800 of P4C800 hebben.

2. Mail BalusC voor wat meer uitleg, hij zal je dat best willen geven. Lees mijn laatste post in je vorige gesloten topic; daar staat driekwart van die uitleg al in. :)

3. Ik heb het vermoeden dat deze ook dicht gaat op deze manier...

PS: En ja, als je soms een zwart scherm krijgt bij het opstarten, dan kun je inderdaad last hebben van een coldboot probleem. Eigenlijk zou dat vanaf revisie 1.02 al niet meer voor moeten kunnen komen, maar het is een reden te meer om het bord te ruilen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 14:19 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh verrek, niet eens naar gekeken, je hebt een P4PE, die kan idd maar tot een 533Mhz FSB aan. (officieel) Ik dacht dat je een P4P800 had. Dat is ws wel het probleem, je moet een bord hebben die dus de 800Mhz FSB aankan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

balusc vind dat ik een vraag stel dat al eerder is gesteld door een ander en daar ben ik niet mee eens.
Dat is niet waar. Jouw topicstart voldoet gewoonweg niet. Lees eens de policy door: Dit graag lezen eer je post :) :)

We zien hier nergens jouw bevindingen/resultaten na het doornemen van de troubelshooter. En nee, jouw opmerking "komt niet met mijn trubbel overeen" is onvoldoende. Zie ook de FAQ forumgedrag onder topicstart.

Dat je zo weinig tijd hebt is jouw probleem. Met hier zitten _zeuren_ (let eens op jouw taalgebruik) dat wij jou zo snel mogelijk moet helpen bereik je werkelijk niks.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil balusc best mailen, waar vind ik zijn mailadres

raar maar waar ik wist niet eens meer hoe ik een topic had geopend nadat ik er 1 had geopend

en die vermoeden heb ik ook

..................

• mvds

mvds

Totally awesome!

BalusC, kan je dit in vervolg per mail doen? ;)

Verwijderd

Ik had dat ooit met een P2-450, toen was de processor kapot.
Als het kan probeer dan eens een andere processor, als ik hardwareproblemen heb haal ik altijd alle onnodige onderdelen eraf en wissel dan 1 voor 1 hardware om om het defecte onderdeel te vinden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

In dit geval is er waarschijnlijk niks kapot, maar heeft ie de pech dat zijn moederbord zijn CPU niet aankan.

Verwijderd

Topicstarter
maar goed sluit deze topic dan ook maar ...........

citaat: deze topicstart voldoet niet
citaat: dat je zo weinig tijd heb boeit me niet

ikke maar denken dat we elkaar allemaal beetje hielpen met ervaringen en ideeen en supports uitwisselen

sorrie dat ik dat dacht........

ok firepower en nu maar hopen dat het probleem niet blijft bij mijn nieuwe mobo ?

ps ook al mopper ik nu, kep heus wel begrip dat deze forum niet telkens hetzelfde vraag wilt zien opduikelen, zou ik ook irri vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 14:26 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 14:19:
ik wil balusc best mailen, waar vind ik zijn mailadres

..................
in zijn profile:

BalusC

middellste plaatje rechterkant:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif

alle modjes hebben een <usernaam>@tweakers.net

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
by the way wat is een mod :|
zo iemand die stiekum je post weghaalt?

ennuh ipv antwoord is dit die kant opgegaan over welles/nietes goede topicstart
ik zie een paar keren anderen een topic beginnen met ik heb zo me best gedaan en overal gekeken maar aub help me en sluit dit niet............. (tuurlijk bleek de oplossing toch ergens te staan maar nogmaals voor leken en nieuwelingen zien ze door de bos de bomen niet meer.....)

nie gezond toch ................

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is de versie van je BIOS?
Hier vind je het originele P4E topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/745926/10
Anders gewoon ff CMOS clearen of ander reepje geheugen proberen.

[ Voor 86% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-09-2003 14:33 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Een mod? Kan twee dingen zijn... Een mod is een verandering die je aan je systeem doet (raampje, waterkoeling enz) en je hebt de hulpvaardige moderator die zijn best doet de sfeer op het forum goed te houden en tevens de mensen de juiste richting in duwt en het niveau op een bepaald peil probeerd te houden.

Verwijderd

Topicstarter
1006. geflashed
het kan dat me mobo toch niet helemaal goed genoeg is voor 800 mhz zoals firepower zegt
het kan toch me voeding zijn
het kan toch me geheugen zijn
het kan van alles zijn maar zo op het 1e oog klopt alles?
benchmark is altijd goed
tijdens windows of wat dan ook is alles goed
alleen uitzetten en dan eventueel opstarten is ie soms hangerig en doet ie niks meer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mr dude, je hebt mail :)

Dit topic is toch hopeloos verneukt (en dan vooral door de startpost en jouw gedrag). Sorry, het is niet anders, maar misschien is GoT echt niks voor jou .. Lees mijn mailtje eens rustig en aandachtig door wanneer je tijd hebt en schroom niet om te reageren. Maar doe dat vooral niet in het forum.

En nee, mods verwijderen niet stiekem posts. Je wordt hierover in principe op de hoogte gebracht, maar laatst was een collega-mod vergeten om jou een PM te sturen, zoals ik jou al uitlegde: Verwijderd in "aangezien er zoveel keuze is, wat is goe"

Maargoed, lees dus rustig dat mailtje door ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 14:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.