Girder instellen voor AB van WinTv

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 17:33
Om tv te kijken met mijn tvkaart maak ik gebruik van DScaler. Nu wil ik ook graag mijn afstandsbedienning kunnen gebruiken en daarvoor leek Girder mij wel geschikt.

Ik heb de WinTv plugin gedownload en Girder reageert ook op mijn afstandsbediening. Ik kom er alleen niet uit hoe ik het nu verder in moet stellen zodat ik bijvoorbeeld kanalen kan kiezen in DScaler etc.

Ik hebverder niet veel kunnen vinden over Girder en het instellen voor een WinTv kaart. Een goede Nederlandse handleiding zou ideaal zijn, maar dat is er volgens mij niet.

• Kayz
Zijn er geen mensen die dit ook hebben gedaan, misschien met een andere tv kaart ofzo? Zou toch wel erg relaxt zijn als ik mijn afstandsbediening kon gebruiken.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Voor Girder 3.0 staat er een dScaler plugin op http://www.girder.nl/exportgr.php Heb je daar niets aan?

• Kayz
Ja heb ik inderdaad al gedownload. Snap nog niet helemaal wat ik er precies mee moet, maar ik zal er nog es naar gaan kijken.

Bedankt voor de voor de reactie :)

Verwijderd

ahum heb je de input plugins geactiveerd ?
WinLIRC plugin installeren en aanvinken
vervolgens ook je WinLIRC programmeren voor alle knoppen in te stellen

Vervolgens neem je niet die WinTV plug die zal minder werken

Ik heb een Terratec Cinergy 600 TV-Kaart en stuur gewoon keyboardmessages naar het programmavenster van de TV kaart

• Kayz
Bij WinLIRC krijg ik de foutmelding "WinLIRC failed to initialize. Would you like to change configuration etc...." Volgens mij heeft dit te maken met mijn infrarood ontvangertje. Die werkt namelijk niet via een compoort, maar komt uit mijn tvkaart.

Ik weet niet hoe ik het goed in moet stellen, want ik kan bij WinLIRC alleen kiezen uit kompoort 1t/m 8

[ Voor 20% gewijzigd door Kayz op 04-09-2003 19:55 ]

Verwijderd

Ah zo. Anyway dan zal deze piste niet werken. WinLIRC dient idd alleen voor ontvangertjes die je op je COMpoort steekt
Neem maar eens een kijkje op volgende pagina [rml][ EL] IR ontvanger, zelfbouw.[/rml] en [rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]
Misschien heb je het al gelezen maar ik wil je gewoon vertellen dat WinLIRC alleen deze ontvangertjes kan gebruiken.
Ikzelf heb er ook twee gemaakt en die werken heel goed. Ze zijn vrij eenvoudig te maken ik heb zelf nog een eenvoudigere zonder die spanningregelaar en die vindt ik persoonlijk beter werken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 20:58 ]

• Kayz
Ok, nu wordt het duidelijk. Ligt dus niet aan mij dat ik het niet aan de praat krijg. Ik zal es kijken naar die topics. Bedankt voor je hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 04-09-2003 21:04 ]

• Reinier

Reinier

\o/

Ik begrijp je probleem niet goed, en wat je nou met WinLIRC aan het doen bent. Girder reageert toch al op je AB? Dan moet je alleen maar ervoor zorgen dat je de DScaler plugin aan de praat krijgt.
Misschien heb je de Sendmessage en OSD Popup plugins niet ge-enabled?

• Kayz
Girder reageert idd met de WinTv plugin 8)7. Ik was een beetje in de war omdat ik dacht dat het alleen via de com poort kon. Maar als hij reageert kan het uiteraard ook zoals ik het nu heb.

Ik heb de Sendmessage en de OSD Popup aangezet.

Ik heb nu de "DScaler 3.0 Export Group for Girder 3.0" gedownload. K ga hier es mee klooien.

[ Voor 20% gewijzigd door Kayz op 06-09-2003 21:17 ]

• Kayz
Met die export group wil het niet echt lukken. Is er niet gewoon een plugin voor DScaler? Dat zou makkelijker zijn :)

• Kayz
Ok, stand van zaken:

Plugins aangezet:
-OSD PopUp
-SendMessage
-WinTv

Alles lijkt nu goed te werken. Ik kan programma's etc opstarten met mijn afstandsbediening :)
Nu moet ik het alleen nog laten werken met DScaler en dat wil niet echt lukken. Ik vind geen plugin en ik weet ook niet wat ik met de exportgroep (*.gxr bestand) moet.

Mijn laatste vraag is dus hoe ik Girder nu laat werken met DScaler?

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 07-09-2003 11:03 ]

• Kayz
Schop :)

• Reinier

Reinier

\o/

Heb je http://www.girder.nl/help/ al gelezen? :)
Pagina: 1