Toon posts:

1705 Locked SCSI bus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het aansluiten van een externe Tandberg SDLT-drive op een Compaq
Proliant 1600 (Met Windows 2000 Server) krijg ik de melding bij het opstarten "1705 Locked SCSI Bus detected, System Board, Port2, system halted". De tandberg heeft een terminator en werkt wel op een Compaq Proliant ML350.

Als ik de terminator van de Tandberg afhaal dan start de server wel door maar blijft dan hangen op het windows 2000 opstartscherm.

iemand een idee

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat er op 1 van de andere (interne) SCSI-devices in je server dan ook al een terminator zit...dat gaat dan niet werken zo dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de server zit 1 scsi hd die ook wordt 'geterminate' als ik deze terminator er af haal doet ie het nog steeds niet. Moet ik de terminator ergens anders plaatsen of gaat dit gewoon niet lukken?

Verwijderd

Je hebt niet toevallig een zelfe SCSI ID gebruikt als 1 van de interne schijven o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb op de externe sdlt drive al verschillende id's geprobeerd. De HD zit op bus 0 en wordt aan het einde vd kabel geterminate. (zoals het nu zit)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ben je niet toevallig een HVD-device/-terminator op een SE/LVD-bus aan het zetten, of omgekeerd ?
Dat werkt ook niet echt lekker, en juist externe tape-drives willen nog wel een HVD zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Externe drive is lvd/se.

Verwijderd

volgens mij is het zo als je een extern device aansluit dat je dan de onboard termination van je scsi controller uit moet zetten op dat kanaal.
omdat je de chain extern verlengt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OM

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

snap je hem nog ?

normaal: [controller][term]--------[disk]---[term]
in jouw geval: [term]--[dlt]----[controller][term]--------[disk]-----[term]

gewoon een terminator teveel ; de onboard !!!!!!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

normaal is toch [term]--[controller]--------[disk]-----[term]
Ik heb het wel eens gehad (toen ik zowel intern als extern schijven had) dat je je chain dus verlengt en dan zet je je term van je controller uit.
Zo had ik het toen gedaan:
[term]--[disk]---[disk]---[disk]---[controller]--[disk]---[disk]---[disk]---[term]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

prcies
Pagina: 1