laptop wil niet op 100 Mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
ik heb een 450 Mhz laptop waar XP prof op staat.
in deze laptop zit een levelone 10/100 Mbit pcmcia kaartje in.
ik heb geprobeerd met:

auto sens
100 Mbit half duplex
100 Mbit full duplex

vervolgens test ik vanaf mijn andere pc met netcps en kom ik op zo'n 1.22 MB/sec
terwijl ik tussen mijn andere 2 gewone pc's in het zelfde netwerk op dezeflde router zo'n 10.5 MB/sec haal

op de laptop staat novell netware login, om op school op het netwerk te kunnen.
ik heb al nieuwe drivers geprobeerd, en heel de netwerk kaart eraf gehaald en compleet opnieuw geinstalleerd maar nog steeds die 1.22 MB/sec (das max gemiddeld zo'n 1.1)

iemand enig idee wat er hier mis kan zijn?
of is pcmcia gewoon niet sneller dan 1.22 MB/sec?

Verwijderd

volgens mij is dat vrij normaal, als ik foto's overpomp via mijn pcmcia kaartje zit ik op 1.21mb/sec scheelt weinig..

• Jackbq
maar dan is dat geen 100 Mbit maar eerder 10....

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik haal hier wel wat meer, maar niet veel: 2.4 MB/s. Ook via een PCMCIA-adapter.
Ik kan nergens vinden wat de maximale throughput van een PCMCIA-kaartje eigenlijk is :?

Onder 2k/XP is het wat beter: 4 MB/s.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tachyon schreef op 01 september 2003 @ 13:50:
Ik kan nergens vinden wat de maximale thtoughput van een PCMCIA-kaartje eigenlijk is :?
Dat moet niet uitmaken; zijn imho toch minimaal 16 bits slots en die moeten dat makkelijk kunnen trekken. Ik heb althans vaak genoeg lekkere snelheden met een PCMCIA-kaartje gehaald.
Zit me net ineens te bedenken: kijk eens naar het type kabel dat je gebruikt. Als je per ongeluk Cat 3 kabel gebruikt zul je idd niet zover komen. Kan overigens ook nog aan de HUB waar je heen gaat of de rest van de bekabeling liggen....stel dat die niet Cat5 is maar slechts Cat 3, dan heb je ook een probleem.

Edit: VOlgende keer graag in je 1e topic doorgaan...dit is dus een dubbelpost, en daar houden we niet zo van. Voor alle anderen: zie netwerk extreem traag

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 01-09-2003 13:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Iblies op 01-09-2003 13:56 ]

• Jackbq
ja ik heb dit nieuwe gestart, omdat dit over een laptop gaat met pcmcia en dat is in mijn ogen niet hetzelfde als dat USB probleem.

wat betreft die kabel, ik gebruik dezelfde kabel als waarmee ik de snelheid tussen die 2 pc's meet... dus dat zou niet moeten uitmaken, toch slecht 1.22 MB/sec...

nog steeds blame ik novel, kan dit? of is dit onmogelijk

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

nog steeds blame ik novel, kan dit? of is dit onmogelijk
Mmm... hier ook een NetWare-client... Zal eens testen wat er gebeurt zonder die client.

edit:
NetWare-client verwijderd; nu met Client voor Microsoft: maakt niks uit...

[ Voor 22% gewijzigd door Tachyon op 01-09-2003 14:18 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Waarom gebruik je novell netware login ???
Of beter gevraagd, welke protocol gebruikt jullie school om mee in te loggen, winxpp(ro) kan al standaard al met veel protocollen overweg.

btw wat geeft je netwerkkaart aan, rechtsonder naast het 'klokje', of kijk even in het configuratiescherm.

edit : 2 spelfouten

edit : nog een spelfout |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Iblies op 01-09-2003 14:17 ]

• Jackbq
ik werk met windows xp pro, wat zou ik rechtsonder naast het klokje moeten zien dan?
ik zijn mijn pcmcia bus, die een levelone 10/100 Mbit kaart aangeeft verder mijn novel wat niets aangeeft.

school moet je novell voor hebben is een novell netwerk, om bv op je netwerk schijf te kunnen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? netwerk extreem traag

Je kan gewoon in je 'oude' topic verder gaan hoor.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.