Toon posts:

[vb] werking/inhou van service pack 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een programma in visual basic gemaakt. Nu zit ik met hetvolgende:

Ik heb onder andere gebruik gemaakt van:
- ADO control
- DataGrid control

Alles werkt (na het installeren van MDAC etc). In eerste instantie werkte het programma niet omdat ik enkele componenten niet op de target computer had staan. Enkele ocx en andere zaken. Na het copieren van de ocx en het installeren van de MDAC werkt alles. BEHALVE: de datagrid. Deze genereerd een melding die na zoeken met google verwijst naar SP6. Service pack 6. Nou is het eigenlijk de bedoeling dat het programma ook werkt zonder het installeren van service pak 6.

Mijn vraag is dan ook: wat doet de service pack 6 en hoe kan het dat de ado controls het wel doen maar de datagrid niet. Het is wel zo dat ik op de computer waarop het geinstallerd wordt een oudere versie van acces staat. Namelijk 97 terwijl ik op de computer waarop het ontwikkeld is 2000 heb staan. Zit het probleem van de datagrid hem eigenlijk wel in de service pack 6, of is er nog een ander bestand net zoals MDAC dat geinstalleerd moet worden voor het goed functioneren van de datagrid?

ps. Database koppelingen zijn gerealiseerd via ODBC koppeling en Ado control, de datagrid is op zijn beurt weer gekoppeld aan de ADO control.

Verwijderd

Topicstarter
ow jah, de melding die ik krijg: cant initialize databindings . Er wordt wel connectie gemaakt met de database, dat weet ik doordat ik via mijn inlogschermpje wel in kan loggen in het programma. En daarvoor voert hij immers een query uit op de database. Raar dat de datagrid die aan hetzelfde ADO control zit dat geen binding kan maken met de database via dit control.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
je zal echt een installatie moeten maken met installshield of met de Package and deployment wizzard van Microsoft of zo'n soort programma, om je programma werkend te krijgen op andere computers. Op die manier lever je van alle bestanden waar je programma afhankelijk is een up-to-date versie mee, zodat dit soort problemen voorkoemen worden.

Ik weet trouwens niet welke SP6 je bedoelt, maar voor Visual Basic (Visual Studio) is de laatste nog steeds 5.....

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door DaRace op 01-09-2003 14:46 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:33
Die SP6 slaat op de OLEDB provider voor de Jet engine. De OLEDB driver voor de jet engine zit tegenwoordig in een aparte download.

Ik vond hier :
http://www.zuggsoft.com/data/#Windows%202000%20Installation

een link die vertelt dat je ( op WIn2k ) eerste Jet4 SP3 moet installeren en daarna SP6.

Daar staan ook links naar de downloads.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
een andere vraag: Is het mogelijk om op te controleren welke van deze onderdelen, patches, service packs op een computer geinstalleerd zijn? Voor bijvoorbeeld winXP, ME en NT? Of kun je dat niet zien?

• farlane
Op die pagina staat ook een link naar een tooltje waarmee je dat kunt checken

http://www.microsoft.com/...332ef092c9&DisplayLang=en

[ Voor 37% gewijzigd door farlane op 01-09-2003 16:45 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!

• farlane

Pagina: 1