Toon posts:

Quantum Fireball tikken bij spin-up

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Quantum Fireball IDE van mij maakt 2 tikken bij opstarten PC.
En 2 tikken eventjes daarna en wordt dus niet herkend door BIOS.
Iemand een Idee ?
Ik dacht dat het om een SCSI schijf ging dat was het dus niet bleek achteraf.
Tik erop,vriezer etc. helpt niet hij blijft die klein aantal tikken geven bij stroom op de HD.

Verwijderd

Dan blijft de leeskop hangen bij zijn parkeerstand, en kan hij niet naar het midden van de schijf

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Hoeft niet perse. Als de schijf de data niet kan lezen of de calibratie fout zit dan schuift ie ook herhaaldelijk de kop heen en weer (met veel kabaal) in een poging sector 0 te lezen.

Senile! Senile Oekaki

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Een vriend van mij heeft er ook een keer last van gehad met zijn IBM schijf.
Toen heb ik een keer tegen de zijkant van de schijf getikt met men vlakke hand.
Daardoor schoot de arm vrij en konden de koppen weer vrij bewegen, de schijf werkt nu nog steeds (1 1/5 jaar geleden gebeurt). Misschien het proberen waard

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

tja, enige wat je kan proberen is om RMA aan te vragen bij Quantum zelf... als die nog niet te oud is is het de moeite waard om het te proberen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, gevalletje pech. We kunnen hier echt niks meer aan doen dan jou te wijzen op de FAQ van dit subforum, waarin alle denkbare oplossingen vermeld staan.

Waarom ga je eigenlijk niet in je eerdere topic verder? SCSI HD Data Recovery Ook al zie ik niet in wat je hier verder nog aan kan doen :z

[ Voor 58% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 13:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.