Toon posts:

[WC] koeling parallel over 2 cpu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleemje.
Ik heb een dual en heb deze watergekoeld. Nu is het zo dat 1 cpu rond de 35 graden C. blijft maar de andere loopt veel hoger op 65+ graden C.

Kan het nu zijn dat een koelblok minder flow heeft of kan het ook nog andere oorzaken hebben.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het water gaat parallel?? Dat weet je zeker? Verder zou het inderdaad een flow probleem kunnen zijn maar het zou ook kunnen zijn dat het blok gewoon niet goed gemonteerd is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als je koelblokken parallel schakelt kan dat zeker het geval zijn. Water kiest namelijk gewoon de weg van de minste weerstand..

Kun je niet even simpel die dingen in serie zetten om te kijken wat er dan gebeurt?

Verwijderd

Twynn schreef op 01 September 2003 @ 13:24:
Als je koelblokken parallel schakelt kan dat zeker het geval zijn. Water kiest namelijk gewoon de weg van de minste weerstand..

Kun je niet even simpel die dingen in serie zetten om te kijken wat er dan gebeurt?
In serie schiet niet op natuurlijk, dan ga je met het opgewarmde water van de 1 de ander koelen, weet je zeker dat de 2e een hogere temp krijgt.

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:27:
[...]

In serie schiet niet op natuurlijk, dan ga je met het opgewarmde water van de 1 de ander koelen, weet je zeker dat de 2e een hogere temp krijgt.
Het water dat 1 CPU gepasseerd is is hoogstens 2 tot 3 graden opgewarmd. Je kan ze met een gerust hart in serie zetten

Verwijderd

Oke, dacht er een groter temp verschil zou ontstaan.....

Verwijderd

ik heb me CPU NB en GPU in serie zwaar gestressed en als onderstaand overklokt scheelt het 7 graden verschil tussen de in en de uitgang, kortom gaat prima

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer details.

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.nijac.net/images/wc_setup.png

Rood: AMD MP2000+
Geel: Radiator (dual fan)
Groen: Pomp eheim 600 l/h
blauw: res.
zwarte lijntjes tonen de leidingen :)

edit:

conc.. eerst in serie proberen dus

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 13:34 ]

• SyncMaster
  • Laatst online: 04-02 07:05
Ik zou, zoals Twynn al zei, eens proberen om de blokken in serie te zetten. Welke CPU-blocks gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
SyncMaster schreef op 01 September 2003 @ 13:34:
Welke CPU-blocks gebruik je eigenlijk?
Innovatek X-Flow - Socket A
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/848-885K.GIF

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:33:
Iets meer details.

Setup:
[afbeelding]

Rood: AMD MP2000+
Geel: Radiator (dual fan)
Groen: Pomp eheim 600 l/h
blauw: res.
zwarte lijntjes tonen de leidingen :)

edit:
conc.. eerst in serie proberen dus
zou hem echt in serie zetten of als je dat niet wilt een rad met dubbele in/uitgang (of 2x rad)
ook zou ik als je hem toch parralel houd een flowmeter ertussen zetten die gaat janken onder een ingestelde parameter

• Twynn
SyncMaster schreef op 01 september 2003 @ 13:28:
Het water dat 1 CPU gepasseerd is is hoogstens 2 tot 3 graden opgewarmd. Je kan ze met een gerust hart in serie zetten
Da's nog hoog ingeschat :)
In praktijk scheelt het meestal minder dan 1 graad.. (je moet eerder denken aan 0.5 graden ofzo).

Verwijderd

in parallel lijkt me eigelijk geen goed id . de strooming van het water word zo ook hard vertraagt omdat er 2 slangen naar 1 gaan. je zou ze gewoon beter in serie kunnen zetten hoor.

Verwijderd

In serie zetten is inderdaad de oplossing.

Ik heb zelf een dual watergekoeld + chipset en alles in serie, werkt perfect :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De meest optimale weg voor 2 CPU's in een seriewaterkoeling is eerst de hoofd CPU (check handboekje moederbord welke CPU dat is) en daarna de tweede CPU, omdat de hoofd CPU natuurlijk meer wordt gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik iedereen bedanken _/-\o_ voor zijn/haar reacties.

Ik ga de setup vervangen naar serie..

SLOTJE ;)

• Twynn
Is niet nodig :)

Laat dit topic maar lekker afzakken, tenzij iemand natuurlijk nog wat nuttigs te melden heeft :)

En als je resultaten hebt behaald kun je het hier natuurlijk ook nog altijd laten weten :)

• t!mP
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 13:27:
[...]

Dan weet je iig of ze dus evenveel 'flow' krijgen, en weet je dus of de een meer/minder weerstand heeff. Daar gaat het immers om.

genoeg druk op je blok ?
Pagina: 1