[Telfort GPRS] Sommige cellen werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Topicstarter
Ik ervaar al een behoorlijke tijd problemen met het gebruik van GPRS op het Telfort netwerk. Aangezien de problemen dusdanig zijn dat in sommige gebieden in meer dan de helft van de gevallen er geen GPRS beschikbaar is, is hier de eerste call reeds in juni naar (toen nog) O2 gemaakt. Inmiddels zijn er meerdere klachten hun kant opgegaan, waarbij de informatie steeds concreter is geworden.

Wat schetst namelijk mijn verbazing: Het blijkt dat wel/geen dekking cel-afhankelijk is. Sommige cellen bieden gewoon géén GPRS. Ik ben dan ook van mening dat ik niet de enige ben die deze problemen ervaart en erg nieuwsgierig of er meerdere mensen zijn die dezelfde problemen ervaren (en misschien hier nog meer info over hebben)

Zelf maak ik gebruik van de SE P800, waar het progsel miniGPS op is geïnstalleerd. Deze laat me netjes de CELL-ID zien, waarmee ik kan bepalen of op een bepaalde cel GPRS werkt of niet. Inmiddels heb ik onderstaand lijstje verzameld (betrouwbare aanvullingen zijn welkom) De genoemde CELL-ID's zijn allen in de regio Zwolle (straal tot 15 km)

19271: Geen GPRS
19272: Geen GPRS
19273: Geen GPRS
19274: Geen GPRS
19275: GPRS werkt
19281: Geen GPRS
19283: Geen GPRS
20491: GPRS werkt
20493: GPRS werkt
20491: GPRS werkt
20651: Geen GPRS
20652: GPRS werkt
20653: GPRS werkt
20661: GPRS werkt
20663: Geen GPRS
20683: GPRS werkt
20693: GPRS werkt
21753: Geen GPRS (Twijfelgeval: Dekking > 100 dBm, slecht dus)
33491: GPRS werkt
33493: GPRS werkt (En daar ben ik blij mee, want da's de enige cel met GPRS waar ik thuis dekking van heb)

Ben dus benieuwd naar ervaringen van mede-Telfort GPRS gebruikers.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Ik heb telfort prepaid en ik gebruik gprs al 1 jaar (gratis!). Over het algemeen heb ik geen slechte ervaringen met GPRS in regio Amersfoort/Utrecht. Soms doet ie het ff niet, maar dan probeer ik het opnieuw en dat werkt het weer.

Verwijderd

@Maestro-
Dat progje, MiniGPS, heb je dat toevallig nog anders wil ik ook wel even voor jou hier rond kijken(Limburg) hoe het hier zit met de dekking.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Topicstarter
@Trevi: Ervanuit gaande dat je een P800 hebt, is ie hier te downloaden als FreeTrailware (Beta): http://my-symbian.com/uiq...dfile.php4?DownloadID=190

[ Voor 9% gewijzigd door Maestro op 06-09-2003 17:35 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat