[Java applet] uit clipboard plakken

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik gebruik de Ekit applet als WYSIWYG editor in mn CMS.

Ik kom er alleen net achter dat ik als ik de paste feature gebruik ik geen toegang krijg tot de applet vanuit clipboard.

Nu kan er wel op de Eindgebruikers machine de security laag gezet worden zodat het clipboard wel rechten heeft tot de applet maar als ik 20 keer mn CMS uitzet zie ik het niet zitten om dat te doen dat het niet echt veilig is.

Iemand een idee hoe je dit anders op kan lossen ?

Ja man

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Als ik het goed begrijp zet je in de applet iets in het clipboard, en dat wil je in een andere programma erweer uit hebben?

En het probleem is dat door het veiligheidsniveau de applet niet in het systeem clipboard kan schrijven?

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Nope ik wil het juist andersom ik heb een stukje text daar wil ik iets uit plakken in de applet :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
grant {

// Leave existing settings..

// Try to renable the clipboard access.
  permission java.awt.AWTPermission "accessClipboard";
};

Dit kreeg ik via google terug maar lijkt me niet handzaam :)

[ Voor 55% gewijzigd door BierPul op 01-09-2003 13:22 ]

Ja man

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

De applet kan dus niet uit het clipboard lezen?
misschien heb je hier iets aan?
http://www.eli.sdsu.edu/c...letExamples/textCutPaste/

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Waarom lijkt je dat niet handzaam? Dat is volgens mij de enige methode die werkt...

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Maar dit moet dan toch op elke PC van de gebruiker , zijn niet zulke handige harries namelijk en ze zitten niet om de hoek :P
Fix for FreeRoller Ekit Applet Copy/Paste Failure I've been struggling with the Ekit text-editor applet for entering Weblog entries here on FreeRoller. After I installed J2SE 1.4.1, copy and paste failed in all versions of Mozilla, as well as Netscape and Internet Explorer, all on Windows 2000. The Ekit text-editor applet will not paste text from the clipboard. Furthermore, text copied into the clipboard from it will not paste into other applications. All of this worked before, though.

I tracked this down to an applet security issue. You can enable access to the clipboard from Java applets by editing the java.policy file in the JRE (Java Runtime Environment) lib/security directory. On Windows, this will be a file such as:

C:\Program Files\Java\j2re1.4.1_01\lib\security\java.policy

Edit this file and look for the general-purpose grant entry, which grants permissions to all applets. Add the following setting to this section. For example:

grant {

// Leave existing settings..

// Try to renable the clipboard access.
permission java.awt.AWTPermission "accessClipboard";
};

Ja man

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

klein programmatje voor schrijven dan ;)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Je applet heeft extra permissies nodig om met het klembord te mogen werken (omdat mensen in theorie hun pincode's, credit card nummers, enzovoorts, op het klembord zouden kunnen zetten). Jammer genoeg werkt het verkrijgen van die rechten onder elke browser weer anders.

In elk geval moet je je applet signeren, voordat je ueberhaupt permissies aan kunt vragen. Voor Netscape Navigator (alle versies, dacht ik, dus zowel 4.x als 6.x), moet je een jar file maken en die signeren met de Netscape "signtool" (Google). Voor Internet Exporer moet je een cab file maken en die signeren met een ander programma (welke weet ik niet meer precies, moet je weer even Google-en, op "signing cab files" ofzo).

Als ik het me goed herinner heb je niets aan de Sun tooltjes (keytool, jarsigner) die bij de JDK gedistribueerd worden. Heel misschien zijn die compatibel met de Netscape "signtool" maar ik dacht van niet.

Ok, dit was het eenvoudige deel. Vervolgens heb je, om de code daadwerkelijk te kunnen draaien, voor Netscape de de Netscape Security package nodig (netscape.security.PrivilegeManager, meer specifiek). Die was vroeger ook ergens te downloaden (geen idee of dat nog mogelijk is). Met een call als deze kun je vervolgens de clip board aanzetten:
Java:
1
PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalSystemClipboardAccess");

Netscape 4.x is bijzonder vervelend hiermee, want deze code werkt niet als je 'm in de constructor van een klasse zet (zag ik net in mijn eigen code terug; vraag me niet waarom) en verder werkt de methode checkSystemClipboardAccess niet onder Netscape 4.x, anders zou je daarmee kunnen checken of de gebruiker wel of niet permissie gegeven heeft (nu krijg je dus gewoon een SecurityException).

Hoe Internet Explorer die permissies eigenlijk managet is me een raadsel; het lijkt erop dat ik, zodra ik een gesignde cab file heb, opeens alle mogelijke rechten heb verkregen (zonder onderscheid tussen network/file access en clipboard). Wel handig, voor de programmeur, maar niet zo prettig voor de gebruiker.

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets met de applet in kwestie (een soort rich text editor) deed, dus het kan zijn dat het een en ander niet meer werkt zoals je zou verwachten. Ik weet niet meer precies of de Internet Explorer procedure allen werkte met de Microsoft JVM, of ook met die van Sun. Misschien is het tegenwoordig allemaal een stuk makkelijker en werken die tooltjes van Sun wel echt (behalve alleen in de AppletViewer), maar daar kan Google je vast meer over vertellen!
Pagina: 1