Toon posts:

receiver meenemen naar Spanje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft voor mij in Nederland een receiver voor een schtoel gekocht, tweedehands, 3 maanden oud. Nu wil hij hem vrijdag met het vliegtuig meenemen naar Spanje. ik lees vaak dat er problemen kunnen zijn met het meenemen van apparaten wat betreft douane formaliteiten. Gelden die regels ook binnen de Eu of alleen naar buiten de EU.

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 08:03
Heb je al eens gekeken op de volgende site?
www.douane.nl

...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:03:
Mijn broer heeft voor mij in Nederland een receiver voor een schtoel gekocht, tweedehands, 3 maanden oud. Nu wil hij hem vrijdag met het vliegtuig meenemen naar Spanje. ik lees vaak dat er problemen kunnen zijn met het meenemen van apparaten wat betreft douane formaliteiten. Gelden die regels ook binnen de Eu of alleen naar buiten de EU.
wat is een "schtoel"?

denk ook aan het gewicht van dat ding. Vaak mag je maar 20KG incheck bagage meenemen en dan nog iets van 7KG aan handbagege.

Verwijderd

Stoel? of schotel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwestie van aankoopbon meenemen; dan kun je aantonen dat je hem zelf gekocht hebt. Bij mijn weten valt spanje onder de schengen landen en zou het zonder problemen moeten kunnen. Wat betreft de handbagage zal ook wel meevallen denk ik; zoveel wegen die dingen niet. Feitelijk is het maar een beetje printplaten bij elkaar he..... :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Zal wel schotel zijn he, ik heb nog nooit een stoel gezien die gecodeerde data binnen kreeg van een satelliet ;)

Orange & Red

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Cool zet je gewoon een stoel op je dak, :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ophef om een schrijffout. Het gaat natuurlijk om een schotel. Verder heb ik geen aankoopbon van de receiver, komt namelijk rechtstreeks van de fabrikant.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:47:
Wat een ophef om een schrijffout. Het gaat natuurlijk om een schotel. Verder heb ik geen aankoopbon van de receiver, komt namelijk rechtstreeks van de fabrikant.
zelfs rechtstreeks bij de fabrikant zou je een bon moeten krijgen, als een winkel iets inkoop krijgt zij toch ook een bon?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Op de link die baexem je heeft gegeven staat volgens mij het volgende: Binnen de EU vrij verkeer van goederen voor alle particulieren. Je moet wel kunnen aantonen dat het product van binnen de EU is met een aankoopbon. Is dit niet voorhanden, dan mbv een garantiebewijs. Als je twijfelt: bellen: http://www.belastingdienst.nl/9229237/h/reactie.htm
En ik denk dat er verwarring was over je typvout omdat sommige mensen bij het lezen van receiver aan muziek denken en niet aan satelliet.

Orange & Red

Pagina: 1