Toon posts:

P2B-F BIOS flash geeft foutmelding Unknown flash memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALS eerste sorry van plaatsen in verkeerde topic! 8)7 8)7 8)7

Ik heb hier een pc staan die een nieuwe hd geinstalleerd moest hebben de persoon van wie de pc is heeft een western digital 120GB ata 100 8mb buffer hd gekocht. Ik heb deze hd in 2 partitie's gemaakt op mijn eigen pc. Nu heb ik de hd in de bestemde pc gehangen maar hij vind hem wel als ik hem in de bios op auto zet maar dan blijft hij hangen in het scherm waar je het overzicht (specificaties)ziet van je pc!
Nou d8 ik ik doe een bios update maar volgens de handleiding is het niet mogelijk als hij bij het program flash memory writer zegt bij flash memory : UNKNOWN

SPEC.: ASUS P2B-F moederbord
P3-450mhz
128 MB pc100
soundblaster live
netwerk kaart
dvd -rom
cd-brander

Kan iemand mij helpen is het mogelijk de bios te update ook al geeft ie die melding aan!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het moederbord ondersteunt zulke grote HDD's simpelweg nog niet. Zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers :)

En wat betreft het flashen: beschrijf hier álle stappen (van downloaden (urls?) tot aan het flashen (commando's?)) die je had ondernomen.

Verder heb ik ook een titelfix gedaan .. "PC hangt vast na installeren nieuwe pc!" slaat werkelijk nérgens op 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 12:58 ]

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
sorry foutje verkeerd begrepen...

[ Voor 80% gewijzigd door magic45 op 01-09-2003 12:58 . Reden: foutje ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

De P2B-F heeft geen onderstuening voor zulke grote HD's. Je moet dan een tooltje gebruiken om de HD te kunnen aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het flash memory writer hier vanaf gehaald!
http://www.asus.com.tw/su...&Type=Latest&SLanguage=nl
Maar dan kom je in het programmatje en heb je 2 keuzes namelijk 1 keuze je huidige bios opslaan en 2de keuze is de bios te update ik heb het gewoon eens geprobeert (ook al zegt ie dat het niet mogelijk is als er staat: flash memory : UNKNOWN) dit werkt dus inderdaad niet!

Kan ik deze hd dan helemaal niet gebruiken in combinatie met dit moederbord?!

PS.: sorry van verkeerde titel! 8)7 gister laat geworden! :r

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Je hebt een verkeerde aflash.exe, had laatst dit probleem ook ondervonden met een nieuwere aflash.exe en een oudere ASUS P5A-B, zal vanavond de oudere ff uppen kun je die nog proberen.

Ik meen trouwens wel dat een 80 GB in een P2B ging, dus dan zou 120 GB ook moeten lukken lijkt me zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Kleintje81 op 01-09-2003 13:10 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou perfect zijn! kan ik die al eens proberen! Hopelijk werkt het! _/-\o_

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Een 80 GB op een P2B-F moet lukken met de laatste BIOS revision. De BIOS file heb je al. De laatste (beta) BIOS is 1014.003. Er is een uitvoering met en een uitvoering zonder hardware monitoring. Even opletten dat je de goeie hebt. Dat kun je checken door te kijken of je huidige BIOS hardware monitoring bevat, dan weet je wat je nodig hebt.

Heb je van dat P2B-F geen CD? Daar staat nl. het bijbehorende aflash.exe op.

Indien je geen goede aflash.exe kan vinden, en ook die van Kleintje81 niet werkt, laat het even weten. Dan stuur ik je wel de aflash.exe die ik thuis gebruik voor mijn P2B.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Is goed! Bedankt! Ehm cd goeie vraag zal eens informeren of die die nog heeft! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ehm als je kunt mailen zou fijn zijn EXX hoef ik niet tot vanaaf te w8! _/-\o_
CD ehm had geen cd! :?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik zal vanavond even thuis mijn ouwe bak aanslingeren en aflash.exe even doormailen. Dat wordt dus voor jouw toch w88 helaas..

Er staat overigens geen e-mail adres in je profile. Dus dat had ik wel graag gehad, anders wordt het erg moeilijk 8)7

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Staat erop!
Alvast bedankt! _/-\o_ :)

Verwijderd

Als de oudere Flash programma's nog moet hebben, die vind je op ftp://ftp.asuscom.de

Ik denk net als de anderen, dat het bord deze grote HD niet trekt. Je moet dan de HD aan een losse IDE controller hangen (Een van Promise bijvoorbeeld, zoals de TX2).

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 14:32:
Als de oudere Flash programma's nog moet hebben, die vind je op ftp://ftp.asuscom.de

Ik denk net als de anderen, dat het bord deze grote HD niet trekt. Je moet dan de HD aan een losse IDE controller hangen (Een van Promise bijvoorbeeld, zoals de TX2).
Dit bordje ondersteunt zeker 120 GB drives. Gewoon de laatste BIOS erop en klaar. De grens ligt bij 128 GB (of 137 decimale gigabytes, zoals HDD fabrikanten het aangeven). Daar kan de BX chipset echt niet meer overheen.

* EXX heeft zelf een 60 GB in zijn P2B hangen, no probs.

[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 01-09-2003 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
EXX ik wil je bedanken na alle flash prog te hebben gebruikt heb ik een werkende gevonden!
De pflash2_199 met de bios 1014fn03!
Die werkt nu maar gaan installeren :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• EXX

EXX

EXtended eXchange

aflash.exe en aflash.txt zijn gemailed....

hehehe, net te laat zie ik nu... :P

Suc6 ermee, als je nog iets wil weten zie ik het hier op GoT wel.

[ Voor 57% gewijzigd door EXX op 01-09-2003 16:44 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 12:54:
ALS eerste sorry van plaatsen in verkeerde topic! 8)7 8)7 8)7

Ik heb hier een pc staan die een nieuwe hd geinstalleerd moest hebben de persoon van wie de pc is heeft een western digital 120GB ata 100 8mb buffer hd gekocht. Ik heb deze hd in 2 partitie's gemaakt op mijn eigen pc. Nu heb ik de hd in de bestemde pc gehangen maar hij vind hem wel als ik hem in de bios op auto zet maar dan blijft hij hangen in het scherm waar je het overzicht (specificaties)ziet van je pc!
Nou d8 ik ik doe een bios update maar volgens de handleiding is het niet mogelijk als hij bij het program flash memory writer zegt bij flash memory : UNKNOWN

SPEC.: ASUS P2B-F moederbord
P3-450mhz
128 MB pc100
soundblaster live
netwerk kaart
dvd -rom
cd-brander

Kan iemand mij helpen is het mogelijk de bios te update ook al geeft ie die melding aan!?
Ik heb hetzelfde bord en met mijn 120 gB seagate barracuda bleef ie met de nieuwste bios hangen na de post. In de bios werd hij wel gewoon herkent. Ik denk dat de limiet van dit bordje 80 gB is, maar je staat natuurlijk altijd vrij om mijn ongelijk te bewijzen. Ik heb der nu 1x 60 en 1x 20 gb inhangen en dat gaat prima.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• EXX

EXX

EXtended eXchange

SpeedBart schreef op 01 September 2003 @ 18:43:
[...]

Ik heb hetzelfde bord en met mijn 120 gB seagate barracuda bleef ie met de nieuwste bios hangen na de post. In de bios werd hij wel gewoon herkent. Ik denk dat de limiet van dit bordje 80 gB is, maar je staat natuurlijk altijd vrij om mijn ongelijk te bewijzen. Ik heb der nu 1x 60 en 1x 20 gb inhangen en dat gaat prima.
Probeer de nieuwste beta BIOS 1014.003 eens zou ik zeggen. Geen vrees voor beta, ik draai ook 1014.003 (ivm een Tualatin CPU) en dat draait prima.

Pagina: 1