Geluid live opnemen OP de site!

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:59
Ik heb Google al eens flink afgestruind om een antwoord of oplossing te vinden op mijn probleem/vraag.

Ik wil audio opnemen op een site. Ik ben op een site, ik neem audio op door op de record knop te klikken op de site en dat je ziet dat hij aan het opnemen is wat door je mic ingang binnenkomt, of de line in of wat dan ook.

De file moet uiteindelijk opgeslagen worden op de server.
MP3 of WAV formaat maakt niet uit. Ik denk dat de maximum opnametijd 1 minuut wordt.

De file mag temporary opgeslagen worden op de clients computer of de server, dat is allemaal geen probleem. Client temporary opslaan is denk ik beter zodat je de internetlijn niet zo belast (voor zowel de server als de client zelf)

Ik zat te denken dat dit wel met ActiveX ofzo kan :?, of via JAVA. (Javascript != Java)

Antwoorden zoals: waarom de gebruiker het niet zelf opneemt en via een upload formuliertje naar de server zetten zijn niet nodig aangezien deze functie OOK op de site zit.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Flash MX kan geloof ik de microfoon aanspreken, mischien kun je daar wat mee

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Ik denk dat je toch echt gebruik zult moeten maken van een plugin. Hierboven is Flash al genoemd, maar er zijn er vast nog wel meer. Hoe dan ook, ik denk niet dat het zonder plugin kan. Een browser zal denk ik niet toelaten dat je zomaar aan het audio-systeem komt....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Cheater
Nee maar dat snapte ik eigenlijk al. Ik stelde niet voor niks ActiveX of Java al voor, maar Flash zou misschien ook nog kunnen ja.

Verwijderd

zoiets zoek ik ook al een tijdje, ik dacht zelf om een van die converenc programma's op te zoeken. En het deel eruit te halen die geluid opvangt.

Ik vraag me af hoe he tmet flash zit..

• Cheater
Er is gewoon geen bal op te vinden op Google. En GOT bied ook niet veel. Ik ben trouwens geen Flash expert, iemand die weet hoe dat precies met die microfoon aansturing zit?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
dat flash is met Flash Communication Server. Helaas nooit echt geprobeert om te zien wat er mee te doen valt. De mic wordt wel gebruikt als chat agent. Java lijkt me ook niet bijster want in audio is dat echt niet goed. Als je windows dozen alleen target lijht een activex me ook wel het handigste (VB + MCI should do the trick). Misschien bestaan er wel Java Implementatie van FCS protocol - kun je er wel zelf weer aan... Maar dat is dus zeker geen save to client he.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Cheater schreef op 01 September 2003 @ 13:44:
Er is gewoon geen bal op te vinden op Google. En GOT bied ook niet veel. Ik ben trouwens geen Flash expert, iemand die weet hoe dat precies met die microfoon aansturing zit?
ik denk dat macromedia dat wel weet ;)

Voor Java zou je naar de JMF moeten kijken..

[ Voor 7% gewijzigd door wasigh op 01-09-2003 13:49 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Clientside geneuzel in Webdesign & Graphics aub :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Je kan in Flash wel de microfoon aanroepen voor chatfunctionaliteit en dergelijke, maar tot nu toe is t nog niet mogelijk om dat dan ook lokaal op te slaan.
Wat je wel kunt proberen is de stream van de microfoon die naar je server wordt gestuurd daar "op te vangen" en dan om te zetten naar een bruikbaar geluidsbestand.
Hoe dit precies zou moeten zou ik niet weten, moet je eens op zoek gaan naar welk bestandsformaat gebruikt wordt bij de streaming audio van de mic in flash. En je zult hier dus ook software voor op je server moeten installeren (voor het omzetten, tenzij t gestreamd word in mp3 of wav of een ander bruikbaar formaat). Geen garanties dat t gaat werken, ben maar wat aan t speculeren, maar je kunt t altijd proberen. :+

• Cheater
Hebben we geen ActiveX freak/webprogramming professortje die weet of dit in ActiveX kan of JAVA !!?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
met ActiveX is in feite alles mogelijk dus een loze comment imho. Tuurlijk gaat dit: zoals ik al eerder zei: VB + MCI en je hebt zoiets heel snel in elkaar. (MCI om te recorden, FTP access in VB (3 regels voor een upload van de file) Met Java gaat het ook wel lukken maar heb je weer het hele JVM gezeik, security issues (ie access tot locale HD).

Verwijderd

Mocht je met spraak gaan werken dan heb je voor .NET het Microsoft Speech Application SDK (nu beta 3, maar werkbaar). Hierdoor kun je tekst die op websites staat laten voorlezen (als functionaliteit van de website, en niet van de client, hoewel er wel wat gedownload moet worden natuurlijk. Maar het mooiste is dat het ook andersom werkt. Je kunt als client dus kletsen tegen een website. Met de SDK kun je hier dus toepassingen voor schrijven.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als je met Flash werkt heb je inderdaad Communication Server nodig (lokaal kan je met Flash alleen aan het volume van je mic-signal, niet aan het signaal zelf). Aan je verhaal te horen, proef ik dat het waarschijnlijk overkill is, want dat ding is teringduur. Precies om die reden heb ik al eens met een vriend naar RTMP zitten kijken, het protocol dat MM gebruikt om geluid (en data) over te sturen naar de FlashCom server. Natuurlijk is dat proprietary, dus een spec vind je er niet over. We zijn dan maar begonnen met zelf uitpluizen, maar uiteindelijk bleek dat schier onmogelijk. So far for Flash :)

Good luck with Java ;)
hobbit_be schreef op 02 September 2003 @ 10:28:
Tuurlijk gaat dit: zoals ik al eerder zei: VB + MCI en je hebt zoiets heel snel in elkaar. (...) Met Java gaat het ook wel lukken maar heb je weer het hele JVM gezeik, security issues (ie access tot locale HD).
Die security issues zijn er natuurlijk ook niet voor niks. Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen een (vaak onveilige) ActiveX willen downloaden voor niet-bewezen functionaliteit, zelfs als het gesignd zou zijn. Ik doe dat in ieder geval zo goed als nooit (can you say 'Gator'?)

[ Voor 33% gewijzigd door GrimaceODespair op 02-09-2003 10:58 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Hmm... misschien wat offtopic, maar hier gebeuren ook mooie dingen.
Misschien kan het je op ideeën brengen?
Pagina: 1