Toon posts:

[PocketPC] Remote database connectivity *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerdere topics liepen dood, vandaar een nieuwe.
Ik moet op een PocketPC (WinCE 3.0) een applicatie ontwikkelen welke moet communiceren met een (Pervasive) database op een server. Deze server is via WiFi benaderbaar.
Met embedded VB (eVB) van Microsoft kan ik alleen locale databases benaderen.

database/tabellen synchroniseren is geen optie en het is helaas geen MS SQL Server.
en ADOCE is alleen voor locale tabellen.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mijn helpen met het opzetten van een db-connectie vanaf een PocketPC apparaat?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Zijn er geen database drivers beschikbaar die connecties over WiFi beschikbaar stellen?

Verwijderd

Topicstarter
WiFi is niet het probleem, dit moet als gewoon netwerk worden beschouwd (buiten dat de connectie soms verdwijnt indien je buiten het bereik zou lopen)
Pocket PC kent volgens mij geen ODBC??? Of wel, of iets vergelijkbaars???

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Je hoeft niet perse ODBC te gebruiken. Misschien is er wel een specifieke driver voor jouw database te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar Pervasive heeft geen ActiveX object of ADO driver voor CE. Alle internet zoektochten wijzen naar sync-tools. Maar dat is hoogst waarschijnlijk geen optie voor mij ivm zeer grote tabellen en/of snelle updxates. Tenzij iemand anders mij kan overtuigen????

Verwijderd

Ik ben atm ook bezig met PocketPC2002 (EVC++3), en het lijkt me wel mogelijk om een TCP/IP verbinding te maken, en dan via ADO/ODBC remote een database te benaderen.
Of je kan je eigen kleine TCP/IP servertje draaien, en van daaruit de database benaderen.
Wij werken gelukkig met onze eigen db structuur dus ik hoef er niet mee te werken, en dus kan ik je ook geen concreet advies geven :P

Verwijderd

Topicstarter
OK, het houd dus op hier, even een laatste samenvatting voor diegene die dit topic later zien:
* Het is dus niet mogelijk om een ADO connectie te maken vanaf PocketPC naar een server (wellicht wel met MS SQL??? maar ben ik niet verder op ingegaan)
* Indien je een client wil draaien zal je zelf een TCP/IP service moeten bouwen
* er zijn wel pakketten op de makt die dit ook voor kunnnen
* andere oplossing (niet fraai) is een constante synchronisatie (werkt dus alleen bij weinig updates & kleine db's)
* gebruik Terminal Server of Citrix en ga gewoon lekker in VB aan de slag
* maak je applicatie in HTML en gebruik de browser
* gebruik een andere tool als RFgen etc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 16:07 ]

Pagina: 1