Toon posts:

[Flash] (alweer) XML probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat XML dat op een andere server staat, dan een flash bestand niet ingeladen kan worden doordat zelfde flash bestand. Nu heb ik een flash en XML bestand op een zelfde server staan. De HTML code waarin ik het flash bestand aanroep staat echter wel op een andere server, maar ook nu kan het flash bestand de XML niet inladen. Is hier een workaround voor?

Het is namelijk noodzakelijk dat dit gaat werken zonder dat er extra bestanden moeten worden aangemaakt. De bedoeling is dat websites van buitenaf gaan linken naar het flashbestand met de HTML code (die ze via email krijgen).

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
allowdomain toch?

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
In het Flash bestand het volledige pad van de XML file aanroepen (?)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

alienfruit

the alien you never expected

Volgens mij was het zo dat waar de flash player plug-in wordt gebruikt (qua html document) dat vanaf het pad van dit html document wordt gezocht ipv waar je flash file staat, als ik het goed herinner iig kwam ooit eens langs op flashcoders mailing list.

Verwijderd

Topicstarter
Alienfruit, je hebt helemaal gelijk! Ik probeer dus van een andere server in een HTML bestand het flash filmpje aan te roepen. Deze roept dan weer lokaal een XML bestand aan, maar doordat het aanroepen op een andere server gebeurt pakt hij ook het XML niet. Ik heb al gezocht op flashcoders, maar om nou te zeggen dat die search zo duidelijk is :S Ik ben nog steeds bezig met allowDomain,m aar ik moet zeggen dat dit ook niet echt wil lukken. Ik ben dan ook bang dat er geen oplossing voor is. Ik ga nog even een ochtend zoeken, wanneer ik een oplossing heb dan meld ik hier. Als andere een oplossing hebben dan hoor ik het graag.

• hobbit_be
heb je php op je server waar je flash staat. kun je daar desnoods een fopen("http:/remote.server.com/file.xml") door pompen... of nog handiger gewoon een php (of eender welk script geval) waar dat je met een getURL("getxml?file=www.xml.com/file.xml")...

• alienfruit

alienfruit

de sandbox oplossing :+

Verwijderd

Topicstarter
hobbit_be, nee dit kan niet. Het is namelijk zo ... een bedrijf meld zich aan voor een banner, deze krijgt de code van de container.swf die op onze eigen server draait. Omdat voor elke klant andere banners worden laten zien, word het XML bestand on-the-fly aangemaakt. Deze word ingelezen in de container.swf die vervolgens de juiste banner moet inladen. Ik kan dus geen bestand zetten op de server van een bedrijf die zich heeft aangemeld. Daarbij komt ook dat elk bedrijf weer andere server-side scripting talen gebruikt.

De allowDomain werkt niet omdat dit niet opgaat voor het inlezen van XML, alleen maar voor het inladen van andere SWF'jes. Ik denk dat ik gewoon met een probleem zit die niet valt op te lossen :'(

vreemdfruit, wat bedoel je met de sandbox oplossing?

• hobbit_be
dus als ik het goed snap staat de html op de client server maar de flash staat op jullie server die dan ook de container.swf eerst inleest deze moet dan een xml gaan inladen met extra info waarmee de container.swf dan weer de echte banner gaat inladen van jullie server?

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed snap staat de html op de client server maar de container.swf die een xml gaat inladen met extra info waarmee de container.swf dan weer de echte banner gaat inladen van jullie server?

zo kloptie ;)

• alienfruit

alienfruit

vreemdfruit, wat bedoel je met de sandbox oplossing?

Oh, Zo noemen ze die oplossing die hobbit_be opsomde :)
Pagina: 1