Toon posts:

HD probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een nieuwe gebruiker en geen IT'er ofzo, dusuh, misschien dat ik relatief domme vraagjes stel, die misschien al zelfs ergens zijn behandeld, heb ff geen tijd om alle threads te lezen...

OK, hier mijn probleem:
Heb een Maxtor diamond max 8 (ik dacht dat 't 8 was...is 9 ook al uit? in ieder geval het laatste model) 80 Gb (gewoon IDE) 7200 rpm. Heb 'm gekocht voor een P3 500 Mhz, maar daar doet 'ie 't dus niet op! Op een identieke p3 500 Mhz ook niet, terwijl hij op mijn P4 1,7 Ghz en een P4 2,4 Ghz EN een AMD athlon 1700 XP wel goed werkt, dus schijf lijkt me niet defect. Heb alle jumpers geprobeerd, maar geen succes, als ik 'm master heb op 't primaire kanaal hangt 'ie gewoon als de PC opstart...terwijl hij 'm wel lijkt te herkennen, maar hangt als je dat laatste BIOS scherm ziet waar de kanalen in staan. Staat bij prim. master UDMA 2 en daar staat de cursor dan nog achter te knipperen. Poeh, wat een lang verhaal wordt dit...Iemand enige hulp? Ik ging er altijd vanuit dat er geen compatibiliteits problemen zouden ontstaan met HD's.

Alvast bedankt voor de hulp!

Geert

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Betekent dat je moederbord niet overweg kan met de nieuwe grote harddisks. Misschien bied een BIOS update de oplossing.

Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

[ Voor 37% gewijzigd door Nesto op 01-09-2003 12:48 ]

Yes - OEM

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Het is een stuk sneller/makkelijker om dit FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003) te lezen

ik heb nu in 30 seconden het al gevonden

http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddgrootste

beetje research doen aub

Leuk trouwens dat je je speciaal hiervoor geregd hebt 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door magic45 op 01-09-2003 12:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben een nieuwe gebruiker en geen IT'er ofzo, dusuh, misschien dat ik relatief domme vraagjes stel, die misschien al zelfs ergens zijn behandeld, heb ff geen tijd om alle threads te lezen...
Les 1: lees de FAQ's door. Ze zijn er niet voor niks ;)
Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/].

Hier in OM is dat dus FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003). Kijk eens onder Harddisks B)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Als ik zelf zo'n probleem met me schijf had, zou ik toch eerst ff op de site van de fabrikant zelf kijken, om te lezen wat ZIJ erover zeggen...
link binnen 2 min. gevonden, dus als je goed zoekt, hoef je ook niet alle threads te lezen...
edit:
typo

[edit2]
heb net die site zelf ook eens goed door gelezen, en het word er perfect voor je uitgelegt. Als het daar nog niet mee opgelost kan worden, dan doe ik mezelf (of jou B) ) iets aan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door KompjoeFriek op 01-09-2003 12:57 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Inderdaad bios update, mocht dit niet helpen zou je bv een Promise ATA100 of 133 controller erbij kunnen zetten en de schijf via die controller te gebruiken.

Een andere mogelijkheid is dat je de schijf NIET door het bios laat herkennen maar door het OS, voorwaarde is wel dat je je OS moet booten van een andere HD en dat het OS dit ook ondersteund (bv linux :) ).

[ Voor 1% gewijzigd door Kleintje81 op 01-09-2003 13:11 . Reden: boeten -> booten :) ]

BF2 stats Systemen

Pagina: 1